دوشنبه 15 آذر 1395 - 21:29

10 مدیر نجومی بگیر که حقوق خود را پس نمی دهند را بشناسید (+اسامی)

رئیس دیوان محاسبات گفت: در بین افرادی که بلافاصله مبالغ مربوط به حقوق‌های نجومی را برگرداندند حتی چند نفر علاوه بر پس دادن پولها، دو برابر آن را به خزانه پس دادند.

به گزارش بویرنیوز، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات گفت:

* در گزارشی که تقدیم مجلس شد مشخص گردید که از ۹۳ هزار پرونده، ۳۹۷ نفر حقوق مازاد دریافت می کرده اند که تحت عنوان حقوق نا متعارف شناخته می شوند. به عبارت بهتر سقف ۲۰ میلیون تومان حقوق متعارف در نظر گرفته شد و مازاد آن به عنوان حقوق نامتعارف تعیین گردید که مبلغ کل این پرداختهای نامتعارف ۲۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که باید به خزانه برگردد.

* از ۳۹۷ نفر ۳۸۷ نفر اقدامات لازم را برای استرداد وجوه اضافی انجام دادند.

* از مجموع مبلغ ۲۳۳ میلیارد و ۶۲۷ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۳۵۰ ریال، عددی معادل ۲۱۴ میلیاردو ۲۷۳ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۹۴۷ ریال بابت اضافه دریافتی برگشت داده شده است.

* اگر بخواهیم درصدی در نظر بگیریم مبلغ پرداخت شده معادل ۹۲ درصد کل وجوهی است که باید پرداخت می‌شد.

*حتی در بین این افرادی بودند که بلافاصله مبالغ را برگرداندند حتی چند نفر علاوه بر پس دادن پولها، دو برابر آن را به خزانه پس دادند و علت آن را اینگونه بیان کردند که چون خمس و زکات می دهیم دوست نداریم که ۱ ریال شائبه دار هم در زندگی مان باشد.

* متاسفانه ۱۰ نفر از ۳۹۷ نفر با ما همکاری نکرده اند و مبلغ مازاد را برگشت نداده اند. ما به التفاوت رقمی که گفته شد مربوط به این ده نفر است که عبارتند از:

۱- مدیر عامل و یک نفر از اعضای هیات مدیره بانک ملت
۲- مدیر عامل و دو نفر از اعضای هیات مدیره سابق و سه نفر از اعضای هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران
۳- مدیر عامل فعلی شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی
۴- مدیر عامل سابق شرکت آلومینیوم المهدی

*این افراد مبلغی معادل حدود ۲ میلیارد تومان از وجوه پرداختهای نامتعارف را به خود اختصاص داده اند و تا کنون هیچ رقمی را باز گشت نداده‌ا ند.

*همه دستگاههای دولتی در این زمینه خوب عمل کردند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=209147
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما