سه شنبه 16 آذر 1395 - 10:54

تلاش برای طرح مجدد تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد با حمله به آیت الله ملک حسینی

گروه سیاسی – چندی پیش موضوع تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شد و استاندار با قاطعیت از این موضوع سخن گفت.

به گزارش «بویر نیوز»، ساعاتی پس از طرح این موضوع در فضای رسانه ای، نماینده بویراحمد و دنا اولین نفری بود که مخالفت شدید خود را با این موضوع اعلام کرد و سپس سایر چهره ها، شخصیت ها، نخبگان، اهالی قلم و مطبوعات رسیدگی به موضوع تغییر نام استان را در اولویت مباحث خود قرار دادند.

بسیاری از شخصیت ها و چهره های ملی و استانی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر حفظ هویت و اشاره به مشکلات موجود و اولویت های ضروری استان از جمله ایجاد اشتغال و تغییر ناکارآمد مدیران مخالفت خود را با این تغییر اعلام کردند که نماینده فعلی کهگیلویه

برخی نیز با استدلال هایی موافقت خود را با این موضوع ابراز داشتند که البته تعدادشان در نظرسنجی ها و شبکه های اجتماعی با اختلاف قابل توجهی کمتر از مخالفان بود.

مخالفت ها بشدت ادامه پیدا کرد و حتی متاسفانه فضای بداخلاقی و توهین بخصوص در شبکه های مجازی از سوی هر دو طیف موافق و مخالف شکل گرفت تا اینکه آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با سخنان صریح و شیوا حجت را تمام کرد و به این موضوع پایان داد.

ناگفته نماند، در روزهای ابتدایی طرح این موضوع نماینده گچساران و باشت نیز در یادداشتی به این موضوع پرداخت که افکار عمومی و صاحب نظران بر این باور بودند وی از موافقان تغییر نام است و برای مدتی فضای انتقادی علیه وی شکل گرفت تا اینکه تاج گردون پس از سخنان نماینده ولی فقیه در همایش وقف در یاسوج با صراحت مخالفت خود را اعلام کرد و ابراز داشت از یادداشتش برداشت غلطی صورت گرفته است و در البته اشاره کرد که این موضوع باید توسط صاحب نظران و دانشگاهیان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

اما با وجود اینکه بحث تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد عملا به پایان رسیده است اما گویا قرار نیست حواشی آن پایان یابد و این بار برخی رسانه های خاص که جهت گیری های مشهودی دارند و ماهیت و رویکردشان شناخته شده است، با بهانه کردن سخنان تاج گردون مبنی بر طرح موضوع در میان دانشگاهیان این مساله را دستاویزی برای حمله به آیت الله ملک حسینی کرده اند.

 در نامه ای که برخی از این سایت ها منتشر کرده اند و مدعی شده اند از طرف “جمعی از دانشجویان، دانشگاهیان و فرهنگیان حوزه انتخابیه گچساران و باشت” است؛ مطالبی بیان شده است که نه در شان نام و جایگاه آیت الله ملک حسینی است و نه از می توان آن را به جامعه دانشگاهی بیان داد.

این نامه که البته از ادبیات و نحوه نگارش آن می توان به هویت آن شک کرد علیرغم اینکه فاقد هرگونه نام و امضایی است، بنظر می رسد ساخته و پرداخته ذهن چند فرد است که خواسته اند از عنوان دانشگاه ها استفاده کنند وگرنه جامعه دانشگاهی تا بوده نام و نشان خود را همراه نامه هایشان آورده اند و البته قواعد نگارشی و حرمت افراد را مدنظر قرار گرفته اند.

متاسفانه در بخش هایی از این نامه با مغلطه گویی و برداشت های سلیقه ای جوری وانمود شده است که آیت الله ملک حسینی بخشی از مردم استان را نادیده گرفته است اما کسانی که سخنان آیت الله ملک حسینی را شنیده یا خوانده باشند قطعا به این نکته پی می برند که اینگونه بیان موضوع در نامه مذکور هدفی جز تحریف و تشویش اذهان عمومی علیه نماینده ولی فقیه در پی ندارد.

شایان ذکر است؛ آیت الله ملک حسینی در انتخابات خبرگان رهبری در حوزه های باشت و گچساران رای بالاتری از برخی مناطق استان هم کسب کردند و این نشان اعتماد و دلبستگی مردم این مناطق به ایشان است و البته ایشان هم به همان میزان مردم این مناطق را مورد توجه و عنایت قرار داده است که موید این موضوع توجه ویژه آیت الله به همه مناطق استان سفرهای بیشمار و کم سابقه ایشان به مناطق دوردست و دستورات ایشان برای حل مشکلات استان به مسولین اجرایی است، اما متاسفانه گروهی با چنین بداخلاقی هایی سعی در خراب کردن این باور دارند و دانسته یا ندانسته دست به تخریب ایشان و تفرقه افکنی می زنند.

لازم است تا اگر چنین نامه ای سندیت دارد و واقعا وجود خارجی دارد با نام و امضا منتشر شود تا مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در غیراینصورت با بولتن نویسانی که برای رسیدن به مقاصد خود دست به هرکاری میزنند مورد پیگرد قرار گیرند تا دیگر شاهد چنین بداخلاقی ها و فریب افکار عمومی نباشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=209120
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ... گفت:

    درود بر بویر نیوز..

  2. ناشناس. گفت:

    گچسارانی ها بهتره بجای تغییر نام استان به فکر پیشرفت شهرشون باشن که از یه ده کوره هم عقب افتاده تره

  3. شهر گفت:

    زنده باد ملك حسيني هميشه جاودان

  4. س.ک گفت:

    درود بر ایت الله ملک حسینی ؛افتخار استان

  5. چرام گفت:

    دوست عزیز نام استان باید تغیر کنه… این که از 5ایل استان نان یه ایل یا یه سرزمین رو استان باشه خودش باعث تفرقست..زمزمه تشکیل استان ارجان میاد

  6. ممدو گفت:

    درود بر آیت الله ملک حسینی رهبر معنوی استان

  7. باران گفت:

    قوت من ای گپل نی هرکه صحبتی داره علی یارش بره من دفترش بلوار ارم یاسوج گپلشه بزنه

  8. ناشناس گفت:

    درود بر ایت الله ملک حسینی ….فرض کنید اسم استانمو وابی خارج ک چه ..مثلا چ..اسمشه بنیت المان هم او اش هم او کاسه یه …خیابونلش خراب پلیته یه پارتی بازی هم منشه  اب و اب تکون نیخره ۴تا جوون هم من فکر خودکشی یه اگ راس ایگن بیان دوتا کارخونه دولتی بزنن تا جوونی ک  استعدادشه داره استفاده کنه ن شایستگی پارتی

  9. رضا گفت:

    درودوصدها درودبرايت الله ملك حسيني

  10. گچ گفت:

    دیر شده عوض شدن نام استان باید زودتر عوض بشه

  11. بویراحمد. گفت:

    زنده باد افتخار استان حضرت آیت الله ملک حسینی

  12. بویر گفت:

    استان کهگیلویه وبویراحمد بوده وخواهد بود دوستان عزیز بفکر نان باشیم ناممان واقعا زیباس و هویتمان تغییر ناپذیراست درود برهمه آزاد مردان و آزاد زنان و یلان استانمان .

دیدگاه شما