دوشنبه 15 آذر 1395 - 7:50

رونمایی از عروسک «باربی» لری در یاسوج (+تصاویر)

از عروسک «باربی» لری با حضور زهرا زمانی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج رونمایی شد.

همزمان با بازدید زهرا زمانی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج از مرکز حرفه‌آموزی دختران معلول یاسوج(آینده روشن) از عروسک «باربی» لری رونمایی شد.

زمانی در این بازدید با گرامیداشت هفته معلولان، اظهار کرد: شهرداری یاسوج در راستای حمایت از آثار و صنایع دستی بانوان  ۱۰۰ عروسک «باربی» لری خریداری می‌کند.

این عضو شورای شهر یاسوج در ادامه از افتتاح پارک بانوان یاسوج خبر داد و گفت: ۲۴ آذرماه جاری پارک بانوان افتتاح و مورد استفاده بانوان قرار می‌گیرد.

عضو شورای شهر یاسوج به توجه به اشتغال بانوان معلولان تأکید کرد و گفت: در روز افتتاحیه این پارک چند غرفه از آثار و صنایع دستی بانوان از جمله غرفه صنایع دستی بانوان معلول راه‌اندازی می‌شود و بانوان می‌توانند آثار دستی و هنری خود را در این پارک عرضه کنند. همچنین بازارچه فصلی کوثر در پارک بانوان یاسوج راه‌اندازی می‌شود و این بازارچه متناسب با فصل‌ها دایر می‌شود.

وی بیان کرد: بانوان معلول، زنان بی‌سرپرست و زنان سرپرست خانوار می‌توانند آثار و صنایع دستی خود را در این پارک به فروش برسانند که ایجاد این بازارچه‌ها به ایجاد اشتغال و کسب درآمد بانوان کمک می‌کند.

عضو شورای شهر یاسوج با بیان  اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج دارای تعدادی معلول است، بنابراین همه دستگاه‌ها و مسئولان موظف به همکاری و کمک برای رفع مشکلات این قشر از جامعه هستند، افزود: شهرداری یاسوج نسبت به مناسب‌سازی محیط و پدافند غیرعامل باید برای این افراد کار کند، ضمن اینکه ۳ درصد سهمیه استخدام این افراد به فراموشی سپرده شده است که این موضوع مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

زمانی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: روز جهانی معلول شروع دوباره برای استعدادها، ظرفیت و پیشرفت معلول است. معلولین در کوشش و تلاش هشتند تا انرژی مثبت خود را شکوفا کنند و فعل خواستن توانستن را نمایش می‌دهند.

وی افزود: در موارد متعدد فردی نمیتواند فعالیتی را به خوبی انجام دهد، ولی معلولین توانستند کارهای بزرگی را به خوبی انجام دهند. باید بگویم، معلولین انسان‌های شریف واستعدادهای زیادی دارند.

زمانی ادامه داد: معلولین علیرغم محرومیتی که دارند، عمل را از روی اندیشه سرلوح کارشان قرار داده، و عنوان نام معلول نیاز به ترحم ندارد بلکه نیازمند توجه و احساس است.

وی با اشاره به مبلمان شهری افزود: یکسان‌سازی و مناسب‌سازی بانک‌ها، اماکن ورزشی و عمومی باید دراولویت مسئولین و متولیان امور شهری قرار گیرد.

بنا بر این گزارش میهن خواه مدیر مرکز حرفه آموزی دختران معلول یاسوج(آینده روشن) نیز در این آئین، اظهار کرد: کودکان با دیدن عروسک باربی میل به پوشیدن لباس مناسب و الگوسازی این عروسک را داشته، با ترویج عروسک‌ محلی در بازار، کودکان لباس پوشیده را ترجیح خواهند داد.

img_7861 img_7863 img_7864 img_7866 img_7867 img_7870 img_7876 img_7877 img_7880 img_7882 img_7883 img_7887 img_7889 img_7893 img_7894

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=209100
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ده تی نی گفت:

    همون دارا و سارا هستن ولی یه کم ظریف شدن 

  2. رحیمی گفت:

    زهرا زمانی کی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. ناشناس گفت:

    باربی لری رو هزار بار ازین قشنگتر و با کیفیت تر و توی بازار وکیل شیراز میفروشن هرچند خودشون میگن ترک قشقاییه ولی لباس لری تنشونه

  4. احمد گفت:

    همین یک قلم را کم داشتیم………….

  5. نا آشنا گفت:

    بخت و اقبالی که خوسی نهنه سیت هشت ایکنه…………………………

  6. بوراحمدی گفت:

    درودباارزوی موفقیعت

دیدگاه شما