سه شنبه 9 آذر 1395 - 14:05

تجمع اعتراض‌آمیز جمعی از قصابان یاسوج

جمعی از قصابان شهر یاسوج نسبت به وضعیت کشتار و قیمت گوشت جلوی فرمانداری بویراحمد تجمع کردند.

به گزارش بویرنیوز، ظهر امروز جمعی از قصابان شهر یاسوج با حضور در فرمانداری بویراحمد از وضعیت کشتار و قیمت در این شهر گلایه کردند.

سعادت علیزاده یکی از نمایندگان قصابان با گلایه از مسؤولان گفت: قیمت دام زنده سرسام‌آور شده و قصابان به دلیل نبود دام و عدم قیمت واحد متضرر شدند.

وی با بیان اینکه هیچ گونه حمایتی از سوی مسؤولان استان جهت قیمت گوشت گرم کشتار روز صورت نمی‌گیرد، گفت: با چنین وضعیتی بیشتر قصابان یاسوج مغازه‌های خود را بسته‌اند و دچار مشکلات روحی و روانی شدند.

علیزاده قیمت دام زنده بز و میش را 11 هزار تومان، گوشت گرم بز و میش را 21 هزار تومان عنوان کرد و گفت: از درخواست‌های تمامی قصابان این شهر این بوده که کارشناس دام و نرخ قیمت مصوب در استان و شهرستان وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: یک شهر و چند نرخی که می‌گویند در یاسوج بوده و به وضوح این چند نرخی مشهود است.

علی فیلوندی یکی دیگر از قصابان معترض با بیان اینکه عوارض بالای مالیات، گرانی و نبود دام باعث بروز مشکلات متعدد برای قصابان شده است، گفت: نرخ کنونی بز و میش 21 هزار تومان و بره و کهره 27 هزار تومان است که انتظار می‌رود بز و میش به 255 هزار تومان و بره و کهره به 30 تا 32 هزار تومان افزایش یابد.

وی در ادامه با اشاره به تجمع قصابان جلوی فرمانداری اذعان کرد: فرماندار محترم شهرستان بیان کردند که خواسته تمامی قصابان و علت اعتراض آنها در قالب نامه‌ای به این فرمانداری ارائه شود.

فیلوندی با بیان اینکه از کشتارگاه هم‌ ناراضی هستیم، گفت: کشتارهایمان به صورت روزانه نمی‌آید و گوشت 24 ساعت در سردخانه می‌ماند سپس به قصاب تحویل داده می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ضایعات کشتارها را کشتارگاه خود به فروش می‌رساند و از این طریق سود زیادی می‌کند، گفت: کرایه حمل سنگین است و قریب به چهار ماه است که افزایش قیمت نداشتیم.

وی نبود دام در شهرستان را از دلایل بروز مشکلات قصابان شهر یاسوج عنوان کرد و گفت: در صورتی که مسؤولان و متولیان وام به قصابان دهند تا خود دامداری راه‌اندازی کنند.

صابری از دیگر قصابان معترض با بیان اینکه دام خود را از بروجن و شیراز می‌آوریم، گفت: نماینده قصابان نرخ پیشنهادی را به صنعت و معدن دادند که کارشناسان جهاد کشاورزی اذعان کردند که استان منبع تولید دام هستیم در صورتی که عشایری در شهرستان وجود ندارد و اگر زمان کوچ عشایری باشد از استان‌های اصفهان و شیراز هستند.

وی با بیان اینکه تعداد دام زنده استان مشخص است، گفت: در یاسوج کارشناس نداریم که مسائل کارشناسی شده باشد به همین دلیل بسیاری از کارها غیر حرفه‌ای صورت می‌گیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=208639
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما