یکشنبه 7 آذر 1395 - 5:20

بی اخلاقی در تازه کردن یک خبر/ آب “جاورده” سالم است

برخی رسانه های کهگیلویه و بویراحمد در حالی ب باز نشر خبر وجود مارمولک در آب روستای جاورده کردند که این خبر مربوط به سال گذشته و منبعی از مدار آبرسانی خارج بوده است.

گروه اجتماعی- برخی رسانه های کهگیلویه و بویراحمد در حالی ب باز نشر خبر وجود مارمولک در آب روستای جاورده کردند که این خبر مربوط به سال گذشته و منبعی از مدار آبرسانی خارج بوده است.

یک منبع مطلع به بویرنیوز گفت: یکی از روستائیان منطقه که به علت انشعاب غیر مجاز و جریمه متاسفانه اقدام به انعکاس عکسی کرد که مربوط به سال گذشته است و این منبع اصلا از مدار آبرسانی خارج شده و به  جهت ایزوله و کیفی سازی تا چند ماه آینده نیز بهره برداری مجدد نخواهد شد.

وی گفت: در همان زمان نیز تمامی آژمایش های آب نشان از سلامت آب داشت و ما علیرغم میل باطنی و به جهت بروز برخی نگرانی ها در بین روستائیان عزیز این موضوع را از مرجع قضایی پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش بویرنیوز، توضیحات آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص حواشی آب روستای”جاورده” در ادامه آمده است:

احتراماً در پاسخ به مطلب منتشره در خصوص وجود مارمولک در محل تامین آب روستای”جاورده”  در آن رسانه شایسته است نسبت به درج جوابیه حاضر مطابق با قانون رسانه‌ها و مطبوعات در همان صفحه و یا همان تیتر جهت تنویر افکار عمومی اقدام فرمایید.

ابتدائاً بر خود لازم میدانیم ضمن قدردانی ازهمه دلسوزان و فعالان عرصه خدمت رسانی به مردم و به خصوص قدردانی از توجه ویژه رسانه ها به مشکلات روزمره مردم و پیگیری آنها، نکاتی را جهت تنویر افکار عمومی مردم و به خصوص روستائیان عزیز یادآور شویم.

آب و فاضلاب روستائی کهگیلویه و بویراحمد به واسطه وظایف و خط مشی های تعریف شده و همچنین رسالت ذاتی در قبال تهیه حیاتی ترین نیاز روستائیان با استانداردها و کیفیت لازم، همانطور که در اساسنامه این شرکت نیز به صراحت آمده و تمامی مدیران و کارکنان شرکت نیز به آن پایبند هستند، خدمت لحظه ای و با کیفیت به مردم را وظیفه ذاتی خود میداند و تا کنون کمبودها بهانه ای نشده تا خدمت گذاران مردم در آبفار استان لحظه ای از تلاش صادقانه دست بکشند.

در بخشی از خبر منتشره به وجود مارکولک در آب روستای “جاورده” پرداخته شده، که ضمن عذرخواهی از روستائیان عزیز که با دیدن این تصویر رنجیده خاطر شده اند، لازم است نکاتی را جهت استحضار مردم شریف به خصوص روستائیان گرانقدر یادآوری کنیم.

1- تصویر منتشره مربوط به سال 94 می باشد و انتشار مجدد آن بی اخلاقی از سوی فردی مشخص است و شرکت آب و فاضلاب روستایی پیگیری قضایی را برای خود محفوظ میداند.

2- آب و فاضلاب روستایی به صورت مستمر به بازدید از منابع آبی همه روستاها می پردازد در مخزن  روستای جاورده در یکی از بازدید ها با حضور شورا و مرکز بهداشت  به محض مشاهده این صحنه به دستور مدیرعامل منبع موصوف به صورت کامل از چرخه آبرسانی خارج شد.

3- در گام بعدی سریعاً نسبت به ایزوله و لایروبی و پر کردن تمامی سوراخ ها اقدام شد و تا کنون نیز منبع مورد نظر به سیستم آبرسانی وارد نشده و به تاکید جدی مدیرعامل تا اطمینان کامل از امنیت و سلامت آن وارد چرخه آبرسانی نیز نخواهد شد.

4- سلامت آب مردم موضوعی است که شکی در آن نیست چرا که کلر زنی های مستمر و آزمایش هایی که به تایید مراکز بهداشت رسیده خود گواهی محکم بر این مدعاست و وجود این مارمولک زنده در بدنه منبع نمی تواند نشان از آلودگی باشد چرا که کلر زنی آب عملا امکان وجود موجودات زنده را به صفر می رساند و این صحنه صرفا به دلیل وجود برخی درز ها بر اثر قدیمی بودن منبع مشاهده شد که با وجود همه مشکلات مالی نسبت به رفع همه عیوب آن نیز اقدام شد.

در پایان یادآور می شود رسالت خطیر رسانه ها در فرهنگ سازی و کاهش معظلات، آسیب ها و نواقص بر کسی پوشیده نیست، بنابراین انتظار می رود ضمن رعایت اخلاق و اصول حرفه ای روزنامه نگاری، و همچنین مطالعه و آگاهی از صحت و سقم اخبار واصله با هماهنگی و مراجعه به استنادات دستگاه های مربوطه و نظرخواهی از مردم به انتشار اخبار و گزارشات اقدام نمایند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=208477
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دنا. کره گفت:

    باتشکر از زحمات دکتر پاسره مدیرعامل محترم شرکت . و مدیران زحمت کش زیر مجموعه . اینجانب با شناختی که از دکتر پاسره و مدیران تابعه دارم واقعا برای روستاها سنگ تمام گذاشتند جهت آبرسانی بهتر به روستاییان محترم

دیدگاه شما