دوشنبه 1 آذر 1395 - 12:15

جزئیات قتل دلخراش در بومهن (+تصاویر)

فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: با گذشت کمتر از 24 ساعت از وقوع قتل، چهار نفر از افرادی که در نزاع شرکت داشتند با میانگین سنی 25 تا 30 سال دستگیر شدند.

به گزارش بویر نیوز، سردار عبدالرضا ناظری امروز در گفت‌و‌گو با فارس در خصوص نحوه‌ قتل و بازداشت متهمان، اظهار داشت: در شب پنجشنبه، 27 آبان‌ماه یک فقره تصادف منجر به فوت به سامانه 110 اعلام شد.

وی تصریح کرد: در همان شب و دو ساعت قبل از این تصادف، یک نزاع منجر به استفاده از سلاح گرم و پیرو آن تیراندازی نیز که در شهر رودهن رخ داد به سامانه فوریت‌های پلیسی اعلام شده بود.

ناظری ادامه داد: با توجه به اینکه راننده متوفی در تصادف جزو شرکت کنندگان در این نزاع بود، بلافاصله همکارانم در فرماندهی انتظامی دماوند این فرضیه را در نظر گرفتند که این دو حادثه می‌تواند با هم مرتبط باشد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران افزود: مراتب به مرجع قضایی اعلام و با دستور قضایی متوفی به پزشکی قانونی منتقل و در کالبد شکافی اولیه وجود نرمی در بدن مقتول مشخص شد، که این مهر تائیدی بر فرضیه ما مبنی بر وقوع جنایت بود.

وی با بیان اینکه پس از وصول نتیجه کالبد شکافی همکارانم کارهای اطلاعاتی را آغاز کردند، گفت: با گذشت کمتر از 24 ساعت از وقوع قتل چهار نفر از افرادی که در نزاع شرکت داشتند با میانگین سنی 25 تا 30 سال دستگیر شدند.

سردار ناظری اظهار کرد: دو نفر از عاملین اصلی نزاع که مبادرت به حمل و استفاده از سلاح گرم کرده بودند پس از ارتکاب این جنایت به نقطه نا‌معلومی متواری شده بودند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران افزود: با اقدامات خوب اطلاعاتی و همکاری شهروندان با پلیس آگاهی، اطلاعات و فرماندهی انتظامی شرق استان تهران موفق به شناسایی مخفیگاه متهمان در استانهای شمالی کشور شدند.

وی ادامه داد:  محل اختفای سلاح و مهمات به کار رفته نیز در شهر تهران شناسایی و بلافاصله با اخذ نیابت قضایی شب گذشته در یک عملیات اقتداری و با رعایت اصول غافلگیری همکارانم در این فرماندهی به صورت همزمان در تهران، حوزه شرق استان و استان‌های شمالی نسبت به کشف سلاح‌ها اقدام کردند که دو قطعه کلت کمری و یک قبضه قداره از مخفیگاه متهمان کشف و عملیات دستگیری متهمان آغاز شد.

سردار ناظری اضافه کرد: در همان زمان طی عملیات‌های جداگانه‌ای ماموران در شهرهای شمالی کشور و حوزه شرق استان تهران موفق به دستگیری چهار متهم این پرونده شدند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران تصریح کرد: متهمان اصلی پرونده در بازجویی‌های اولیه به حمل، استفاده از سلاح گرم و تیراندازی به سمت مقتول اعتراف کردند.

وی در خصوص اینکه این سلاح‌ها از چه محلی تهیه شده است، گفت: تحقیقات در خصوص افرادی که سلاح‌ را مخفی، خریداری و استفاده کردند ادامه دارد، و نتایج آن به زودی در اخبار تکمیلی اعلام خواهد شد.

ناظری افزود: آنچه که از ظاهر پرونده مشخص است، اینکه این افراد سوابق متعدد نزاع و درگیری را داشتند و‌ جزو اراذل و ‌اوباشی بودند که بارها توسط پلیس دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده بودند.

 فرمانده انتظامی شرق استان تهران با بیان اینکه طی استعلام‌هایی که انجام شده برخی از این متهمین سوابق کیفری دارند، اظهار کرد: پس از استعلام‌هایی که طی روزهای آینده انجام می‌شود، نظریه کارشناس سلاح و مهمات، پزشکی قانونی و‌ تحقیقات مرجع قضایی طی نشستی اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پرونده در مراحل تحقیقات مقدماتی است، گفت: رسیدگی به این پرونده در دست اقدام است و دستگاه قضایی نیز با صدور تحقیقات مقدماتی، کیفر خواست و در پایان صدور رای قاطع این افراد را به سزای عملشان خواهند رساند.

سردار ناظری ضمن تقدیر از دستگاه‌قضایی، شهروندان و ماموران فرماندهی شرق استان، اظهار کرد: همکاری مردم با این‌ فرماندهی در شناسایی محل اختفای افراد ستودنی بود که امیدواریم این تعامل مردم با نیروی انتظامی روز به روز افزایش پیدا کند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران افزود: پلیس با قاطعیت با اراذل و اوباش و افرادی که قصد اخلال در نظم، امنیت و‌ آرامش مردم در شهرستان‌های پردیس، دماوند و حوزه شرق استان را داشته باشند، برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران ادامه داد: این عملیات و دستگیری متهمان در مدت زمان کوتاه خود نشاندهنده اقتدار پلیس و عزم و اراده دستگاه قضایی در برخورد با اراذل، اوباش و همچنین افرادی که ایجاد بی‌نظمی و اخلال در آرامش مردم می‌کنند بود.

وی خطاب به شهروندان شهرستان‌های پردیس و دماوند، گفت: این شهرستان‌ها قطب گردشگری استان تهران هستند، فضا و بستر طبیعی بسیار خوبی در فصول مختلف در این مناطق وجود دارد و هموطنان‌ ما از پتانسیل‌های این مناطق استفاده می‌کنند، لذا شهروندان اجازه ندهند به این محیط آرام و‌ امنی که در کشور‌ و پیرو ‌آن در شرق استان تهران وجود دارد خدشه‌ای وارد شود.

ناظری اضافه کرد: والدین با نظارت بر فرزندان خود،  آنها را از حمل و استفاده از سلاح‌های سرد و یا گرم منع کنند زیرا در نزاع‌های خواسته یا ناخواسته مانند این پرونده باعث خسارات زیادی برای خود و دیگران خواهند شد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اشاره به اینکه چندی پیش مجلس شورای اسلامی قانونی را در خصوص سلاح سرد تصویب و ابلاغ کرد، اظهار کرد: توصیه ما به جوانان و نوجوانان این مرز و بوم این است که از سلاح استفاده نکنند، در غیر اینصورت اگر در جایی استفاده شود پلیس قاطعانه با این افراد برخورد می‌کند.

وی تصریح کرد: شهروندان پردیس و دماوند در این مواقع ضمن حفظ خونسردی با همکاری و اطلاع‌رسانی خوب خود به پلیس میتوانند نقش بسیار مهمی در ارتقای امنیت اجتماعی و ‌آرامش منطقه خود ایفا کنند.


مقتول بومهنی

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=207993
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما