چاپ این برگه

تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد آرزوی این فرد است (+عکس)

امام جمعه شهرستان باشت تاکید کرد که تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از آرزوهای وی بوده و اکنون که تغییر این نام با موافقت شورای فرهنگی عمومی این استان همراه بوده ، وی نیز از هیچ تلاشی برای این تغییر نام کوتاهی نمی‌کند.

واکنش امام‌جمعه باشت در مورد تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد

” حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی” در گفتگو با ایلنا گفت: ما با تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد موافق بوده و از تصمیم شورای فرهنگ عمومی استان نیز حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه بحث‌هایی در چند روز اخیر در این ارتباط در استان پیش آمده است، ادامه داد: عده‌ای عنوان کرده‌اند ما مشکلات‌مان نه تغییر نام استان است که ما به عنوان موافقان تغییر نام نمی‌گوئیم که مشکل نام طولانی و تلفظ سنگین آن ، مشکل اساسی استان است.

امام‌جمعه باشت افزود: باید بپذیریم اسم فعلی استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر تلفظ برای افراد غیر بومی بسیار سخت و طولانی است.

عبودی تاکید کرد: تصمیمی که شورای فرهنگ عمومی گرفته است تصمیم بسیار خوبی بوده که نخبگان استان، ائمه جمعه، فرمانداران، مسئولان ارشد با حضور حضرت آیت الله ملک حسینی یک تصمیم کلی گرفته شود که به نظر بنده تصمیم بسیار خوبی است.

این استاد دانشگاه گفت: نباید نسبت به تغییر نام استان که واقعا تغییر آن ضروری است، تعصبی برخورد کرد و باید قبول کنیم یک اسم سنگینی داریم و متاسفانه تاکنون که مشکلات فراوانی را در حوزه‌های اداری و حتی معرفی استان برای ما داشته است.
عبودی افزود: انتظار داریم ائمه جمعه ، نخبگان و تمامی بزرگان استان از این تغییر نام حمایت کرده و امیدواریم این اقدام شایسته بزودی صورت گیرد.