جمعه 14 آبان 1395 - 8:47

خدمت صندوق توسعه ملی به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد(+جزئیات)

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با حضور در برنامه زنده تلویزیونی “رو در رو” به بیان آخرین وضعیت آب روستاهای استان و اقدامات این شرکت در راستای بهبود مشکلات پرداخت.

گروه اقتصادی- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با حضور در برنامه زنده تلویزیونی “رو در رو” به بیان آخرین وضعیت آب روستاهای استان و اقدامات این شرکت در راستای بهبود مشکلات پرداخت.

به گزارش بویرنیوز به نقل از روابط عمومی آّبفار، فیض الله پاسره اظهار داشت: استان ما صعب العبور است و علیرغم اینکه پر آب است اما پراکندگی جمعیت زیاد است، توپوگرافی خاص حاکم بر استان شاهد مشکلات عدیده در تامین آب مصرفی مردم هستیم.

وی بیان کرد: جمعیت روستایی استان زیاد نیست اما همین جمعیت در 1676 روستا پراکنده شده اند و بعضا در مناطقی قرار گرفته اند که منبع تامین آب پایدار وجود ندارد.

پاسره افزود: از کل روستاها فقط 206 روستا فاقد سیستم های آب رسانی هستند که از این تعداد نیز تنها 6 روستا جمعیتی بالای 20 خانوار دارند.

photo_2016-11-04_09-56-51

وی با اشاره به شاخص 72/1 برخورداری از آب در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: دغدغه اصلی ما خشکسالی های پیاپی، تبخیر زیاد و مصرف بالاتر از نرم های کشوری و جهانی است.

مدیرعامل آبفار ادامه داد: برخی روستاها نظام مند نشده اند و استفاده های غیر مجاز از منابع آبی به خصوص در مصارف غیر شرب دارند و از سوی دیگر فرسودگی شبکه های روستایی را هم شاهدیم که این موارد گوشه ای دغدغه های ما در آبرسانی روستایی است.

پاسره گفت: 118 روستای ما با تانکر آبرسانی می شود که این تعداد گاها تا 150 روستا هم می رسد، که البته عمدتا زیر 20 خانوار جمعیت داریم و در مناطقی قرار گرفته اند که به منابع تامین آب دسترسی ندارند.

وی عنوان داشت: در گذشته سیاست دولت بر آبرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار بود که  برای رفع این مشکل مجتمع های آبرسانی تعریف کردیم که معظل آبرسانی به خصوص در روستاهایی که به صورت سیار آبرسانی می شوند برطرف شود.

این مسئول اضافه کرد: دولت با عنایت مقام معظم رهبری و تلاش نمایندگان مردم در مجلس بودجه قابل توجهی برای آبرسانی روستایی از محل صندوق توسعه ملی پیش بینی کرد که قریب به 38 میلیارد تومان به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت و هم اکنون 18 مجتمع بزرگ آبرسانی و 7 پروژه تک روستایی در استان پیش بینی و عملیاتی شده که از پیشرفت بالای 40 درصد برخورداند.

پاسره بیان کرد: از سوی دیگر سلامت آب اولویت مهم ما به شمار می رود که در همین راستا عملیات اجرایی بزرگترین آزمایشگاه آب استان را در دست اقدام داریم که در مراحل پایانی خود قرار دارد و همچنین آزمایش مستمر آب با نظارت خانه های بهداشت را داریم و به مردم اطمینان میدهیم آب مصرفیشان از سلامت لازم برخوردار است.

وی در خصوص مشکلات مردم گرمسیر استان به خصوص در کهگیلویه هم اینطور گفت: خب روستاهایی هستند که جمعیت کمی دارند یا منبع تامین آبی ندارند که انشاء الله با بهره برداری از مجتمع های آبرسانی دهدشت غربی و شرقی و سایر مجتمع های در دست اقدام این منطقه شاهد رفع مشکلات روستائیان این شهرستان خواهیم بود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=206409
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. قلو و لدو گفت:

    کل روستاهای استان ۲۰۶ تا نیستند

دیدگاه شما