جمعه 7 آبان 1395 - 22:51

حمله نماينده پايداری به وزير پيشنهادی دولت/ دلجویی امام جمعه اصفهان از زرتشتیان/ گلایه‌ی وزیر اسبق فرهنگ از روحانی/ رد ادعای ابراهیم یزدی درباره شهید چمران

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

از جیب هر معلم 8 میلیون و 800 هزار تومان دزدیده شد

حجت الاسلام والمسلمین سید‌احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با انتقاد از مسائل پیش‌ آمده در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: تازه بعد از سه سال بازار ما پر از اجناس خارجی است، مردم و مسئولان قضیه را جدی نگرفتند و امروز شاهد هستیم که می‌گویند 8 هزار میلیارد از ثروت این مردم را دزدیده‌اند آن هم از یک قشر ضعیف و خدمتگزار و جامعه ساز یعنی معلمان. صندوق ذخیره فرهنگیان تاسیس شد و 5 درصد از حقوق معلمان به آن واریز شد و این صندوق الان 27 شرکت دارد که یکی از آن‌ها بانک سرمایه است و در این بانک مدیرعاملش اسنادی را جعل کرد و اموال این معلمان را به حساب شخصی خود را واریز کردند و در سال 93 بانک سرمایه اعلام ورشکستگی کرد. مگر چشم‌تان باز نبود که دزدید؟ علم الهدی گفت: اعضای این صندوق اکنون 900 هزار نفر هستند. از جیب هر معلم، 8 میلیون و 800 هزار تومان دزدیده شد. مسئله باید به همین شکل باشد؟ 90 درصد تسهیلات این بانک در سال 94، فقط به 30 نفر داده شده است و هر کدام چندین میلیارد وام بدون وثیقه گرفته‌اند و با یک برگ کاغذ، میلیاردها تومان به یک نفر وام گرفته‌اند؛ یک معلم اگر می‌خواست 4 میلیون وام بگیرد آخرش پشیمان می‌شد. اگر مسیر اقتصاد مقاومتی طی می‌شد مگر این اتفاق می‌افتاد؟ انتخاب این خبر را منتشر کرد.

نظر  دادستان درباره در پرونده زمین‌های شهرداری 

حجت الاسلام و المسلمین منتظری، دادستان کل کشور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری تلویزیون در باره پرونده زمین‌های واگذار شده شهرداری گفت دربررسی ها مشاهده شد آنچه که در این قالب انجام شده است اشکال قانونی و جود ندارد و تخلفی صورت نگرفته است اما یکسری املاک دیگری به صورت آپارتمان به دسته ای از مدیران و شاغلین شهرداری که فاقد مسکن بودند واگذار شده که با مجوز شورا می توانستند مقدار تخفیف دریافت کنند اما بیش از آنچه که باید به آنها تخفیف داده شده است که ما اشکال شکلی و ماهوی در این مسئله دیدیم و تخفیف های داده شده صحیح نبوده و باید اصلاح شود.

دلجویی امام جمعه اصفهان از زرتشتیان

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اغلب ادیان توحیدی یگانگی خداوند را قبول دارند، به برداشتی اشتباه از سخنان خود توسط برخی افراد درباره اعتقاد زرتشتیان اشاره و ابراز داشت: من این موضوع را بیان نکردم که زرتشتیان دوگانه پرست هستند چراکه معتقدیم پیروان این دین توحیدی یزدان پرست هستند ضمن اینکه در کتاب زرتشتیان نیز صحبتی از دو خداوندی نیست. وی اضافه کرد: برخی از پیروان این دین معتقد به دو خالق برای خیر و شر هستند اما این مطلب به معنای اعتقاد به دو معبود نیست که این صحبت من به اشتباه انعکاس یافته بود.

برجام فرجامی نداشت

کاظم صدیقی، در خطبه‌های نماز جمعه تهران درباره موضوع برجام نیز تصریح کرد: هدف‌ دشمن از مذاکره، مذاکره نیست بلکه به‌دنبال نفوذ هستند و دیدیم که پیش‌بینی‌های رهبر معظم انقلاب درست از آب در آمد. وی افزود: آقایان دولتی وعده داده بودند که آب خوردن ما هم با این مذاکره حل می‌شود اما الان مدت‌ها گذشته و طرف مقابل به هیچ یک از وعده‌ها عمل نکرد. امام جمعه موقت تهران بیان کرد: در داخل هم هیچ قدمی برای شکوفایی اقتصادی، رفع بیکاری، رونق تولید و از بین بردن رکود نتوانستند بردارند. صدیقی با اشاره به اینکه بازار راکد و بیکاری رو به توسعه است، گفت: دستگاه‌های تولیدی ما همچنان راکد هستند و درصد بالایی از آن که در این چند سال تعطیل شدند احیا نشده و برجام برای ما فرجامی نداشت و اگر کسی امیدی به این داشته باشد هم به خودش و هم به مردم ضربه می‌زند. انتخاب این خبر را منتشر کرد.

انتقاد سعید قاسمی از سلفی با عکس مریم رجوی در دانشگاه‌ها

سعید قاسمی در نشست بصیرتی جنگ نرم جبهه فرهنگی در شاهرود گفت: چه کسی امروز اختیار فرزندش را دارد، فرزند ما در دانشگاهی درس می خواند که در روز جشن فارغ التحصیلی در کنار عکس مریم رجوی سلفی می گیرد و رئیس دانشگاه می گوید اشتباه شده، آنوقت است که این فرزند به منزل آمده و از شما می پرسد مریم رجوی کیست؟ و اگر فردا در جبهه آنها حضور یافتند نباید تعجب کنیم چون نه در کتب درسی این مسائل آمده و نه ما اینها را برایشان تعریف کرده ایم. مهر این خبر را منتشر کرد.

حمله نماينده پايداری به وزير پيشنهادی دولت

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین‌ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوابق وزرای پیشنهادی به مجلس، گفت: انتظار این بود که آقای رئیس‌جمهور خط قرمز نظام را رعایت می‌کرد و پس از پخش فیلمی که در مجلس نهم صورت گرفت و اثبات‌ شد که آقای دانش‌آشتیانی از اصحاب فتنه است، نباید وی را به مجلس معرفی می‌کرد. وی با تاکید بر اینکه فتنه خط قرمز نظام است، تصریح کرد: بنده مطمئن هستم که نمایندگان انقلابی ملت از خط قرمز نظام عبور نکرده و به تکلیف خودشان عمل می‌کنند. وی افزود: دانش‌آشتیانی علاوه بر آنکه در فتنه 88 حضور داشته، از خانواده آموزش‌ وپرورش هم نیست و انتظار می‌رفت آقای رئیس‌جمهور از بین خانواده آموزش‌ و پرورش یک نفر را به عنوان وزیر معرفی می‌کرد.تسنیم این خبر را منتشر کرد.

آمارهای تکان دهنده فائو از ضایعات غذا در ایران

ایران به اندازه 10 کشور اروپایی ضایعات غذایی دارد.معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در کانال تلگرامی خود در راستای انتشار عکسی، نوشت: ما ایرانی‌ها چقدر غذا دور می‌ریزیم؟ با هر دور‌ریز، چه مقدار از ذخایر آب و خاک کشور که مصرف تهیه این غذا شده ، هدر می رود؟ چه مقدار صدمه به طبیعت به خاطر پسماند این غذاها وارد می‌شود؟ایران از جمله کشورهایی است که هرساله درصد بالایی از مواد غذایی تولیدی را به هدر می‌دهد. برآوردهای فائو نشان می‌دهد، هر روز به ازای هر نفر، ۱۳۴ کیلو کالری غذا در ایران به هدر می‌رود.همچنین گزارش‌های غیررسمی حاکی از آن است که ۳۵ درصد محصولات کشاورزی تولیدی در ایران به هدر می‌رود، یعنی از ۱۰۰ میلیون تن محصول کشاورزی تولیدی در کشور، ۳۵ میلیون تن در سال دور ریخته می‌شود، این رقم می تواند معادل غذای میلیون‌ها انسان است.

گلایه‌ی وزیر اسبق فرهنگ از روحانی

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزرای پیشنهادی دولت به مجلس، نادیده گرفتن خط قرمز نظام و رهبری و بیانگر دوگانگى در قول و عمل رئیس جمهور بوده که در سخنرانی‌ها بارها پای‌بندی دولت به دیدگاه‌ها و فرامین رهبری را ادعا کرده است.سید محمد حسینی در حاشیه سفر خود به گیلان در آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه دولت دلایل کنار رفتن سه وزیر خود را به طور شفاف به مردم اعلام کند، اظهار کرد: بهتر است دلیل تغییرات به مردم اعلام شود نه اینکه تغییرات بهانه‌ای براى استفاده تبلیغاتی و انتخاباتی شود.وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد دولت می‌خواهد مظلوم‌نمایی کند، افزود: عملکرد سه وزارتخانه ارشاد، ورزش و آموزش و پرورش در این دولت نتوانست انتظارات هنرمندان، ورزشکاران و معلمان را برآورده کند.

احتمالاً ۲ وزیر پیشنهادی رأی نمی‌آورند

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اینکه برخی از نمایندگان از رئیس‌جمهور به دلیل پیشنهاد 3 وزیری که در حوزه‌های کاری معرفی شده تخصص لازم را ندارند، گلایه‌ دارند، گفت: نمایندگان معتقدند امروز دغدغه مردم، دغدغه معیشتی و اقتصادی است و باید در وزارت‌خانه‌های مربوطه تغییراتی ایجاد می‌شد نه اینکه اولویت در تغییرات کابینه به مباحث فرهنگی اجتماعی داده می‌شد.وی با بیان اینکه وزرای معرفی شده به مجلس در آن حوزه‌های مربوطه هیچ تخصصی ندارند، ادامه داد: برخی از نمایندگان نیز از بابت این موضوع از حجت‌الاسلام روحانی گلایه دارند و احتمال اینکه حداقل به 2 وزیر پیشنهادی به همین دلیل رأی اعتما ندهند، وجود دارد

چتربازان روسیه زبان فارسی فرا می‌گیرند

در حال حاضر ۸ زبان خارجی در مدارس عالی هوابرد نظامی روسیه تدریس می شود که نیروهای نظامی باید به انتخاب خود یکی از این زبان‌ها را فرا بگیرند. بر این اساس، فراگیری زبان خارجی همانند زبان آلمانی و رومانیایی، ده درصد افزایش حقوق برای آنان دارد اما فراگیری زبان فارسی، عربی و چینی ۲۰ درصد حقوق نیروهای چترباز روسیه را افزایش می‌دهد. مقامات روسیه هدف از آموزش زبان‌های خارجی را زمینه سازی برای گسترش همکاری‌های نظامی با دیگر کشورها و افزایش سطح کیفی و فنی رزمایش های دو جانبه با متحدان نظامی خود در اقصی نقاط جهان می دانند.

رد ادعای ابراهیم یزدی درباره شهید چمران

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و رئیس شورای عالی استان‌ها در برنامه اخیر دستخط که از شبکه 5 سیما در روزهای پنجشنبه هر هفته پخش می‌شود، حضور یافت. وی در این گفت و گو در پاسخ به این سئوال که ابراهیم یزدی گفته بود که شهید چمران آخرین باری که به جبهه رفته بودند با دلخوری بود و وقت نداده بودند امام (ره) را ببیند. این گونه بود؛ گفت: روزی که دکتر چمران به تهران آمد روز پنج‌شنبه دقیقاً جشن نیمه شعبان بود. اخرین سخنرانی خود را در لشگر 16 زرهی در جنگل گمبوهه اهواز انجام داد که نوار سخنرانی ایشان را هم دارم که درباره امام زمان (عج) صحبت کرد. به تهران آمدیم و روز جمعه خواستند به دیدن امام (ره) بروند. من هم هیچ فکری نکردم که روز جمعه امام (ره) دیدار ندارند. با دکتر به دفتر حضرت امام (ره) رفتیم.یکی از دوستان در آنجا گفتند امروز جمعه است ولی چون شما دکتر چمران هستید تشریف داشته باشید ببینیم چه می‌شود. آمدند و گفتند امام (ره) مشغول کار شخصی هستند که زمان می‌برد. ما با دکتر صحبت کردیم که امام (ره) در روز جمعه دیدار ندارد و الان هم این گونه است و شاید مناسب نباشد ما در این حالت دیدار کنیم.دکترهم فکر کردند و قبول کردند که برویم و مزاحم نشویم. با چنین حالتی ایشان رفتند نه این که وقت داده نشود. وقتی وجود نداشت که بدهند یا ندهند. روز جمعه صبح به نزد امام (ره) رفتیم و شاید این کار را نباید می‌کردیم. روز بعد صبح گفتم به دیدار حضرت امام برویم اما دکتر چمران گفتند من نگران دهلاویه هستم و به اهواز برویم. تا ظهر هواپیما نیامد. ساعت دو بعد ازظهر گفتند یک 330 هست که پرواز دارد. خیلی تاخیر کرد و نزدیک غروب به اهواز رسیدیم.کسی هم نبود و دو نفری به ستاد جنگ‌های نامنظم رفتیم. 15 روز قبل خدمت حضرت امام (ره) بودیم و دکتر نقشه ها را توضیح داد و گفتند می خواهیم بستان را بگیریم. امام (ره) به شدت با مهربانی شدید با دکتر چمران برخورد کردند و حتی به دکتر گفتند پای خود را دراز کنید چون پای دکتر تیر خورده بود و ترکش خمپاره خورده بود.بار اول امام (ره) فرمودند دکتر چمران پای خود را دراز کنید، پای شما درد می کند. ایشان خجالت می کشید بنابراین گفت آقا من راحت هستم. امام (ره) برای بار دوم گفتند و دکتر قبول نکردند و در بار سوم امام (ره) گفتند به شما می‌گویم پای خود را دراز کنید. دکتر با خجالت پای خود را دراز کردند. نقشه‌ها را نشان دادند.

کمبود ۱۰۰ هزار ظرفیت خوابگاهی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید واقفین نیز در حوزه های مختلف آموزش عالی به عنوان یک پشتوانه ورود یابند.فرهادی گفت: هم اکنون دانشگاه‌های کشور با کمبود ۱۰۰ هزار ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان مجرد و متاهل مواجه هستند.

قول قطعی نجفی برای تصدی آموزش و پرورش توسط آشتیانی

محمد علی نجفی مشاور رئیس جمهور و وزیر سابق آموزش و پرورش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص انتخاب دانش آشتیانی به عنوان وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: وی برای تصدی این امر انتخاب می‌شود و شرایط موجود گواه این مدعا است.وی پیرامون عملکرد فانی و ضرورت یا عدم ضرورت تغییر عنوان کرد: عملکرد هر مدیری به طور میانگین از دستاوردهای آن ارزیابی می‌شود و بر این اساس اعتراض فرهنگیان به عملکرد فانی حق است.نجفی یادآور شد: تیم فانی نتوانست مجموعه دولت، حاکمیت و مدیریت کشور را با خود همراه کند این مسئله که صدا و سیما با آموزش و پرورش تعامل چندانی نداشت نه فقط متوجه صدا و سیما بلکه بخشی از ‌آن به آموزش و پرورش برمی‌گردد.مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه در مدیریت آموزش و پرورش باید تحولات جدی‌ای رخ دهد اظهار داشت: تقسیم کار در جهت توسعه تعلیم و تربیت باید انجام شود.

خطر استفاده داعش ازسیستم مالی ایران

معاون امور بین الملل وزیر امور خارجه با اشاره به احتمال خطر استفاده داعش از سیستم مالی ایران، بر لزوم مبارزه با داعش در حوزه مالی و بانکی تاکید کرد.سید عباس عراقچی صبح پنج شنبه در مراسم رونمایی کتاب«تروریسم و فضای مجازی در خاورمیانه» که به همت اداره کل ارشاد اسلامی البرز برگزار شد، اظهار کرد: امنیت، عزت، شرف و استقلال کشور به برکت ایثارگری مردم و شهیدان حاصل شده است.وی با اشاره به اینکه در مذاکرات هسته ای دستاوردهای بزرگی حاصل شد، گفت: یکی از این دستاوردها نشستن شش قدرت بزرگ دنیا سر میز مذاکره با ایران بود.عراقچی در ادامه گفت: این شش قدرت بزرگ دنیا تا پیش از این مقابل همدیگر بودند ولی در موضوع هسته ای ایران با هم متحد شده و در مقابل ما نشستند.معاون امور بین الملل وزارت امورخارجه اضافه کرد: خواسته شش قدرت بزرگ دنیا از ایران تعطیلی غنی سازی بود و برای دستیابی به این خواسته تحریم ها و تهدیدهای زیادی را علیه ایران اعمال کردند.وی با تاکید بر اینکه انرژی هسته ای حق مسلم مردم ایران است، گفت: قدرت های بزرگ دنیا که پشت میز مذاکره مقابل ایران نشستند مدعی بودند که از غنی سازی ایران نگران هستند.

لبخند دیپلمات‌هایمان به پشتوانه قدرت دفاعی است

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور بیان کرد: امروز لبخند دستگاه دیپلماسی کشورمان به پشتیانی قدرت بازدارندگی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.سردار سرتیپ غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور که به مناسبت هشتم آبان ماه سالروز تأسیس سازمان پدافند غیرعامل در سال 1382 به دستور رهبر معظم انقلاب، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران حضور یافته بود، در سخنانی، با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل یعنی دفاع در برابر دشمن،حفاظت و حراست مردم در برابر دشمنان از عنوان داشت: هدف اصلی پدافند غیر عام ونیز تحقق این هدف است.

تببین مفهوم رجل سیاسی توسط شورای نگهبان

کدخدایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران گفت؛ یکی از نقاط مثبت سیاست‌های کلی که در اصل 115 قانون اساسی برای داوطلبین ریاست جمهوری وجود داشت شرط رجل سیاسی است که مجلس نیز براساس تفسیر شورای نگهبان نمی‌توانست به این موضوع ورود کند و ما نیز در خود شورا نتوانسته بودیم معیارهایی را برای مفهوم رجل سیاسی تعیین کنیم. در دور گذشته انتخابات تلاش شد تا این مفهوم تبیین شود اما موفق نبودیم در جز 5 بند 10 سیاست‌های کلی به مفهوم رجل سیاسی توجه شده است و 4 شرط رجل سیاسی، مذهبی، مدیر و مدبر بودن داوطلب مقرر شده است که شورای نگهبان معیارهای خود را تعیین کند که این معیارها الزام آور خواهد بود که پس از آن برای افکار عمومی و داوطلبان منتشر خواهد شد..

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=205959
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. نارا گفت:

    به هر شکل ایران همیشه احتیاج به وحدت دارد ما باید به ادیان واعتقادات هر ایرانی احترام بزاریم بنده در جنگ شرکت داشتم از تمامی ادیان در کنار هم از وطن خود دفاع می کردیم. زرتشتی .کلیمی .مسیحی…….

دیدگاه شما