جمعه 7 آبان 1395 - 21:52

آخرین خبر از وضعیت ضاربان معلم و سرایدار یاسوجی

رئیس اداره حقوقی، املاک و حمایت قضایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از دستگیرنشدن ضاربان معلم و سرایدار بویراحمدی خبرداد.

به گزارش بویر نیوز، کوروش دلشاد گفت: بر اساس آخرین پیگیری‌هایی که تا شب گذشته انجام دادیم متاسفانه ضاربان معلم بویژه سرایدار دبیرستانی در روستای بلهزار یاسوج دستگیر نشده اند.

وی تعداد ضاربان معلم و سرایدار بویراحمدی را سه نفر که یک پدر و 2 پسر هستند، عنوان کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش بدون شک از دانش آموز نیز شکایت می کند.

رئیس اداره حقوقی، املاک و حمایت قضایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: اقوام ضاربان به آموزش و پرورش مراجعه و قول داده اند که ضاربان را تحویل نیروی انتظامی بدهند اما تاکنون چنین چیزی محقق نشده است.

دلشاد از در دست بررسی بودن این پرونده در دادسرای یاسوج خبرداد و خاطرنشان کرد: دادستان استان بهمراه معاون نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در محل وقوع جرم حاضر و از نزدیک موضوع را بررسی کردند.

وی گفت: براساس قانون، آموزش و پرورش بعنوان یک دستگاه دولتی فقط اعلام کننده جرم بوده و در رضایت دادن به ضاربان هیچ دخالتی نمی‌تواند داشته باشد و دستگاه قضایی براساس قانون هر چه صلاح می داند اقدام می کند.

رئیس اداره حقوقی، املاک و حمایت قضایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با تشریح جنبه های عمومی و خصوصی احکام احتمالی صادره از سوی دستگاه قضایی، تصریح کرد: رضایت دادن به ضاربان فرایند خاصی دارد که آموزش و پرورش نمی تواند دخالت کند.

دلشاد افزود: آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد 15 هزار معلم شاغل در مدارس خود دارد که باید برای آنها امنیت برقرار باشد که اگر این عزیزان امنیت نداشته باشند امکان فراگیری علم برای دانش آموزان وجود ندارد.

وی باتاکید بر پیگیری آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تا رسیدن به حصول نتیجه در این پرونده، قول داد که با همراهی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی اجازه نمی دهیم به امنیت فرهنگیان و دانش آموزان خدشه ای وارد شود.

رئیس اداره حقوقی، املاک و حمایت قضایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سئوال که نقش دانش آموز در این پرونده چیست؟ تاکید کرد که نقش دانش آموز در این پرونده یک نقش تحریک برانگیز بوده که عنوان محرک درگیری به وی اطلاق می شود.

دلشاد گفت: آموزش و پرورش این دانش آموز را “محرک درگیری ” می شناسد و اقدام وی سبب این تنش ناخوشایند شده است و حتما از وی شکایت می شود.

وی افزود: دانش آموز هم اکنون آزاد و دستگیر نشده اما در زمان دستگیری ضاربان و شروع رسیدگی به این پرونده از وی نیز بازخواست هایی می شود.

رئیس اداره حقوقی، املاک و حمایت قضایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: به تمامی همکاران و دانش آموزان در این استان قول می‌دهیم که از حریم امنیتی آنها صیانت کرده و اجازه نمی دهیم حیثیت معلمی و محل تحصیل و تدریس آنان زیرسئوال برود.

به گزارش ایلنا، غروب پنجم آبانماه 95 خانواده دانش آموزی با حضور در دبیرستان روستای بلهزار یاسوج اقدام به ضرب و شتم سرایدار و معلم این مدرسه کرده که سرایدار را بدلیل شدت جراحات وارده به اورژانس یاسوج انتقال می دهند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=205957
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فرهنگيان گفت:

    فكر نكنم به دادگاه هم بروند فردا همين مسئولين اموزش وپرورش به شاكيان مي گويند رضايت بدهيد عفو مال بزرگان است پوست پياز داخلش در نمياد فقط ابروي نداشته فرهنگيان بر باد رفت

دیدگاه شما