جمعه 7 آبان 1395 - 13:57

آمار عجیب اداره‌کل کار درباره شغل های بلاتصدی و واکنش کنایه آمیز استاندار کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد مدعی است که حدود ۹۰۰ فرصت شغلی خالی در این استان وجود دارد که متقاضی ندارند؛ ادعایی که با خیل بیکاران سنخیتی ندارد و استاندار این استان به آن واکنش نشان داد.

به گزارش بویر نیوز، بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد موضوعی نیست که نیاز به تحقیق و اثبات داشته باشد به طوری که نرخ بیکاری در این استان در رده بیشترین‌های کشور است.

این وضعیت بیکاری در حالی است که متولی کار این استان در جلسه قبل ستاد اقتصاد مقاومتی ادعا کرد که حدود ۹۰۰ فرصت شغلی در چند ماهه اخیر –تا قبل از برگزاری این جلسه- به وجود آمده که کسی سراغ آن‌ها نمی‌آید.

بر اساس اعلام آقای مظاهری، این تعدادشغل از سوی کارفرمایان استان تقاضا شدند و در سامانه‌ای نیز ثبت شده است؛ از سوی دیگر حدود ۲ هزار نفر کارجو نیز در سامانه‌های کاریابی، تقاضای کار کردند.

مظاهری همچنین گزارش داد که در این مدت و بر اساس آمار، ۴۰۰ نفر نیز صاحب شغل شدند.

موضوعی که باور آن سخت است چرا که کمتر خانواده‌ای در این استان وجود دارد که بیش از ۲ بیکار نداشته باشد و حال این رقم قابل توجه شغل وجود داشته باشد و مشتری برای آن‌ها پیدا نشود!

اگر ۴۰۰ نفر سر کار رفته، مردم باید آن را لمس کنند

یکی از مشغله‌های روزانه مدیران این استان نیز پاسخگویی به درخواست‌های کار ارباب‌رجوعان است ولی آن‌گونه که مدیرکل کار می‌گوید، کار در خانه است و بیکاران جاهای دیگر دنبال آن می‌گردند که پیدایش نمی‌کنند.

در همین زمینه، استاندار کهگیلویه و بویراحمد که نشان داد آمارهای بدون پشتوانه را نمی‌پذیرد، با رد این ادعا گفت: اگر ۴۰۰ نفر سرکار رفته است باید جامعه آن را لمس کند.

خادمی گفت: نمی‌توانم بپذیرم حدود ۹۰۰ فرصت شغلی خالی در این استان داریم و این همه هم بیکار.

او گفت که نوع شغل، تخصص لازم و حقوق هر شغلی باید به صورت شفاف در سامانه مربوطه به کارجویان اعلام شود و هر کسی هم سرکار رفته باید بیمه تأمین اجتماعی آن برقرار شود و بدون کم و زیاد به مردم اعلام شود چرا که ما دنبال اشتغال واقعی هستیم.

اگر واقعا” این همه بیکار در این مدت صاحب شغل شده، قابل توجه است و باید محسوس باشد.

خادمی خطاب به مظاهری گفت: به صورت روزانه فرصت‌های شغلی و تقاضای نیروی کار از سوی کارفرمایان و بخش خصوصی را به مدیران اعلام کنید؛ مگر می‌شود کار باشد و بیکار هم باشد.

بیکاران به دنبال کار، کارهای اداره‌کار به دنبال بیکار

اظهارات مدیرکل کار در حالی است که کمیته امداد این استان اعلام کرده است که هزار مددجو و فرزند مددجوی آموزش دیده آماده کار دارد و به هر دری می‌زند تا برای آن‌ها متناسب با آموزشیکه دیدند، کار پیدا کند.

جالب اینجا است که کمیته امداد همه هزینه بیمه سال اول و نصف بیمه سال دوم بیکاران مددجویش را هم می‌پردازد ولی با این وجود کار پیدا نمی‌شود اما در سامانه‌های اداره کار، نزدیک ۹۰۰ شغل، منتظر از راه رسیدن بیکاران هستند.

اداره‌کل بهزیستی نیز وضعیتی مشابه کمیته امداد دارد و هم بیکار آموزش دیده دارد و هم بسته‌های تشویقی برای به کار گیری آن‌ها.

البته این نکته را باید گفت که هر چند ارائه این آمار اداره‌کار با توجه به وضعیت موجود این استان، عجیب به نظر می‌رسد به طوری که برخی دارندگان مدارک تحصیلی بالاتر از لیسانس هم حاضرند در هر شغلی مشغول به کار شوند، ولی تمایل کاذب بیکاران به کارهای دولتی، حقوق‌های پایین در بخش خصوصی و دلایلی از این دست هم در عدم استقبال از فرصت‌های شغلی به وجود آمده در این دولت بعد از گشایش‌های اقتصادی مؤثر است.

منبع: ریواس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=205931
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. داستان گفت:

    خوب می شد اگر اداره کار گزارشی هم در باره همایش عمومی پیاده روی در تاریخ 6 ابان می داد

  2. ناشناس گفت:

    اعلام نیاز بزن ببین چند هزار دختر و پسر لیسانس و لیسانس به بالا حاضر می شوند… بیکاری در استان واقعا تاسف بار و نگران کننده است … هیچ نیازی به آمار نیست ..

  3. اشتغال اداره گفت:

    بله واقعا مظاهری درست گفته چون خیلی از بیکارها کارگری را کارنمی دانند .فکر میکنند باید پشت میز بنشینند یا کار مورد نظر راحت باشد

  4. بهزستی گفت:

    شما ها باید بدانید بله فرصت شغلی هست ولی ممکن است کارفرما از پذیریش افراد معرفی شده امتناع نمایدودنبال نیروی خودشان باشد ونیمی از نیروی خود را بکار گیرد اتفاقا این یک بحث کاملا منطقی هست همیشه فرصت شغلی با بکار شدگان فاصله دارد مدیر کل کار درست فرمودند

دیدگاه شما