پنجشنبه 6 آبان 1395 - 23:21

کاهش آتش‌سوزی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: کاهش 21 درصدی آتش‌سوزی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از کاهش تعداد آتش‌سوزی‌ها در منابع طبیعی استان طی شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: آتش‌سوزی در منابع طبیعی استان 21 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش بویر نیوز، عزت‌الله بهشتی‌فر امروز در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: آتش‌سوزی‌ها عامل مهمی در تخریب منابع طبیعی هستند.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، عامل اغلب آتش‌سوزی‌ها را بی‌توجهی شهروندان و گردشگران عنوان کرد و افزود: افراد سودجو و فرصت‌طلب نیز از دیگر عوامل آتش‌سوزی در منابع طبیعی هستند.

وی، سهل‌انگاری افراد را یکی دیگر از عوامل ایجاد آتش‌سوزی بیان کرد و گفت: اغلب افراد و گردشگران با روشن کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها برای پخت و پز و خاموش نکردن آن باعث ایجاد و توسعه آتش در جنگل‌ها و مراتع می‌شوند.

بهشتی‌فر برخی از صدمات آتش‌سوزی‌ها را جبران ناپذیر عنوان کرد و گفت: به طور مثال در سال جاری حدود 71 فقره آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان اتفاق افتاد ضمن اینکه بسیاری از حیوانات نیز هنگام آتش‌سوزی در آتش می‌سوزند.

بهشتی‌فر با بیان اینکه این تعداد آتش‌سوزی طی شش ماه نخست امسال در 917 هکتار و 4 هزار و 100 متر مربع از جنگل‌ها و مراتع استان اتفاق افتاد، گفت: این آتش‌سوزی‌ها حدود 61 میلیارد ریال خسارت به منابع طبیعی وارد کرد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: سال گذشته 79 فقره آتش‌سوزی طی شش ماه نخست امسال در منابع طبیعی استان اتفاق افتاد که بر اثر آن حدود یک هزار و 162 هکتار از منابع طبیعی استان طعمه حریق شد.

وی از کاهش 21 درصدی آتش‌سوزی‌ها در سال جاری خبر داد و گفت: آتش‌سوزی‌های شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد کاهش داشت.

بهشتی‌فر ضمن تقدیر از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و تشکل‌های مردمی، یادآور شد: تشکل‌های مردم نهاد نقش موثری در حفاظت از منابع طبیعی و مهار آتش‌سوزی‌ها دارند.

وی با تأکید بر همکاری همه دستگاه‌ها برای حفاظت از منابع طبیعی، گفت: حفاظت از منابع طبیعی تنها بر عهده اداره منابع طبیعی یا محیط زیست نیست بلکه همه دستگاه‌ها در این امر مسؤول بوده و وظیفه دارند.

بهشتی‌فر ضمن تقدیر از سازمان جنگل‌ها و مراتع، گفت: امسال با همکاری و حمایت سازمان جنگل‌ها و مراتع تعداد هشت دستگاه خودرو آتش‌نشانی «پترو فایر» برای اطفای حریق به یگان حفاظت استان اختصاص یافت.

وی‌ افزود: این هشت دستگاه خودرو میان شهرستان‌ها تقسیم و به هر شهرستان یک خودرو برای اطفای حریق اختصاص داده شد.

بر اساس این گزارش؛ کهگیلویه و بویراحمد حدود یک میلیون و 200 هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=205902
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما