پنجشنبه 6 آبان 1395 - 11:18

بازگشت یک عقاب به زیستگاه خود در کهگیلویه و بویراحمد/ عکس

این بهله پرنده عقاب که توسط احدی از  طبیعت دوستان تحویل محیط زیست کهگیلویه داده شده بود پس از تیمار داری یک هفته ای در کوه سفید لنده رها سازی شد.

به گزارش بویرنیوز روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویر احمد –  دربیستمین روز از مهرماه 95 احدی از دوستداران محیط زیست یک بهله پرنده عقاب که در ابتدا به دلایل نامعلومی قادر به پرواز نبود تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه  می دهد.

img-20161016-wa0012

سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه افزود: معاینه اولیه  نشان داد این پرنده مشکل گوارشی داشته که پس از تیمار داری یک هفته ای و اطمینان از بهبود شرایط جسمانی آن در زیستگاه اصلی خود در کوه سفید شهرستان لنده رها سازی شد.

در این رها سازی که فرماندار لنده , بخشدار موگرمون و تنی چند از مسئولین شهرستانی حضور داشتند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در خصوص مواجهه شدن با  چنین پرندگانی توصیه های داشتند و گفتند: حساسیت زیاد بالهای پرندگان در نحوه شکارکردن و  تداوم حیات آنها باعث شده است که در صورت نگهداری آنها در فقس ونیز غیر اصولی گرفتن آنها خیلی زود بالهای آنها آسیب ببیند و از چرخه طبیعت خارج شوند.

این مقام مسئول در پایان افزود : از طبیعت دوستان تقاضامندیم در صورت مواجهه با چنین پرندگانی مراتب را فورا” به سامانه 1540 این اداره کل و یا به نزدیکترین  اداره حفاظت محیط زیست خود اطلاع رسانی نمایند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=205825
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما