پنجشنبه 6 آبان 1395 - 0:16

نشست تنش‌زای شورای شهر دهدشت/طرح استیضاح شهردار به کمیته انطباق واگذار شد (+عکس)

طرح استیضاح شهردار دهدشت با 6 رأی موافق و با مخالفت شدید رئیس شورا به کمیته انطباق واگذار شد تا تکلیف ماندن یا برکناری شهردار را تا بررسی کند.

به گزارش «بویر نیوز»، بیستمین نشست شورای شهر دهدشت که عصر امروز به منظور بررسی طرح استیضاح شهردار و به صورت فوق‌العاده برگزار شده بود پس از تنش‌های اعضا طرح استیضاح را با 6 رأی موافق به کمیته انطباق واگذار کردند.

نشست شورای شهر دهدشت به علت مخالفت رئیس شورا با طرح استیضاح و انتقاد عضو شورا که طرح استیضاح را بدون سؤال از شهردار غیر قانونی می‌دانست با تنش شدید همراه بود.

حسین جهادگر که به گفته اعضای موافق استیضاح از ابتدا به کلی با طرح استیضاح مخالف بوده و حاضر به تشکیل این نشست نبود در همان ابتدا با استناد به مواد قانونی روال طرح استیضاح را خلاف قانون دانست و گفت: بنده با استیضاح شهردار مخالف یا موافق نیستم، معیارم طایفه، گروه سیاسی و یا برادری نیست، بلکه رأی و نظرم فقط قانون است.

 

 

رئیس شورای شهر دهدشت با بیان اینکه روال قانونی در این طرح طی نشده است، شرایط استیضاح را تشریح و عنوان کرد: طبق قانون، ابتدا رئیس شورا باید سؤالات اعضای شورا را به طور شفایی به شهردار برساند و شهردار پاسخ دهد.

جهادگر اضافه کرد: اگر اعضای شورا به گفته‌های شهردار قانع نشدند طی نامه رسمی از هیأت رئیسه درخواست طرح سؤال از شهردار می‌کنند.

وی با بیان اینکه رئیس شورا باید نامه طرح سؤال اعضای شورا را با پیوست سؤالات به اطلاع شهردار برساند، ادامه داد: شهردار نیز موظف است در جلسه شورا حضور پیدا کند و به سؤالات اعضا جواب دهد.

 

 

جهادگر تصریح کرد: شهردار باید با حضور در جلسه از خود دفاع کند اگر دفاعیاتش قانع‌کننده نبود شورا طی نامه دیگری استیضاح را طرح کند.

وی با بیان اینکه طرح استیضاح امروز بدون سؤال از شهردار صورت گرفته است، افزود: از طرفی طرح استیضاح در حالی به امضای نایب رئیس شورا رسیده است که براساس قانون تا زمانی که رئیس حضور دارد نایب رئیس حق هیچ‌گونه مکاتباتی را ندارد.

امیررضا خوش آیین با قانونی دانستن طرح استیضاح با اشاره به اینکه دو سوم اعضای شورا خواهان استیضاح شهردار شده‌اند، بیان کرد: رئیس شورا از امضای طرح استیضاح استنکاف ورزید به همین دلیل این طرح با امضای نایب رئیس حضور فرماندار رسید و فرماندار خواستار برگزاری این نشست شده است.

خوش آیین تشریح کرد: رئیس شورا نمی‌تواند مانع از رأی‌گیری طرح شود؛ مخالفت خود را در برگه رأی اعلام کند نه اینکه به خاطر مخالف بودن از رأی‌گیری جلوگیری کند.

 

 

عضو موافق استیضاح شهردار افزود: رئیس شورا از ابتدا موافق این نشست بود بعد از تشکیل جلسه برای کارشکنی وارد شده و هدفش بر هم زدن جلسه است.

ایراندخت اکبرنژاد نیز با بیان اینکه اعضای شورا می‌خواهند قانون را دور بزنند تصریح کرد: مراحل قانونی استیضاح باید طرح سؤال داشته باشد.

عضو شورای دهدشت که مخالف طرح استیضاح شهردار بود افزود: زمان برگزاری جلسه تنها یک ساعت قبل از جلسه به اطلاع اعضا رسید در حالی که باید 48 ساعت از قبل اطلاع‌رسانی شود.

همسر شهردار با یادآوری استیضاح گذشته که رأی اعتماد به جواد تخشا بود تصریح کرد: برای استیضاح امروز تاکنون هیچ طرح سؤال کتبی به شهردار نرسیده که بخواهد از خود دفاع کند.

 

 

وی با بیان اینکه زیبنده نیست بدون طرح سؤال استیضاح مطرح شود، مطرح کرد: این جلسه با این هدف هیچ گونه وجاهت قانونی ندارد ،طرح استیضاح باید روال قانونی را طی کند.

اکبرنژاد خطاب به رئیس شورا گفت: نگذارید طرح استیضاح بدون سؤال از شهردار به عنوان ننگ بر پیشانی این شورا حک شود.

همچنین علی محمد موسوی امجد از اعضای خواهان طرح استیضاح گفت: بارها و بارها تخلفات،کم کاری و مشکلات شهر را به رئیس شورا گوشزد کردیم و کتبی تحویل دادیم.

عضو شورای شهر دهدشت با بیان اینکه استیضاح شهردار دفاع از حقوق شهروندان و نه ننگ است افزود: رئیس شورای شهر حاضر به تشکیل جلسه نشد حق قانونی دو سوم اعضای شورا که خواهان استیضاح شهردار هستند را زیر پا گذاشته است.

موسوی امجد افزود: پس از مخالفت رئیس شورا با تشکیل جلسه استیضاح به فرماندار متوسل شدیم و با نظر و درخواست فرماندار و دو سوم اعضای شورا این نشست قانونی برگزار شده است.

وی تأکید کرد: رئیس شورا با این نشست مخالف بود و قرار هم نبود شرکت کند الان برای کارشکنی وارد جلسه شده است و هدفی غیر از این ندارد.

به گزارش فارس؛ نشست بررسی طرح استیضاح با تنش شدید اعضای موافق و مخالف همراه بود و درگیری لفظی که حتی با بکار بردن الفاظ رکیک و شرم‌آور همراه بود با حضور مأموران انتظامی بدون درگیری فیزیکی بین اعضاء،با موافقت شش نفر،مخالفت رئیس شورا و رأی سفید اکبرنژاد به اتمام رسید.

ایراندخت اکبرنژاد همسر شهردار و حسین جهادگر رئیس شورا خواستار مسکوت ماندن طرح استیضاح تا سؤال از شهردار شدند اما شش عضو دیگر (امیررضا خوش آیین،احسان رستگار،رجبعلی حقانی،علی محمد موسوی امجد و خداکرم جانجان) طرح را به رأی‌گیری گذاشته و با شش رأی به کمیته انطباق واگذار کردند.

این طرح برای رسیدگی به کمیته انطباق ارسال و در صورت به نتیجه نرسیدن در شورای حل اختلاف استان بررسی خواهد شد.

*********************************
گزارش و عکس از طیبه سادات سعادتی‌نیک/ فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=205802
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. خدا گفت:

    افتضاح ترین شورای شهر کشور مال دهدشته-مردم دهدشت از شورا هم شانس نیاوردن-باید فرماندار شورا را منحل میکرد-دل فرماندار را هم خون کردند

دیدگاه شما