سه شنبه 4 آبان 1395 - 23:48

ناگفته جدید هاشمی چیست؟/ احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از جهانگیری/ فرار یک آقازاده‌ با کیف ۶۰ میلیون دلاری/ اهداف عارف در مذاکره با اصولگرایان چیست؟

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

«نادران» یکی از گزینه‌های «جمعیت ایثارگران»

لطف الله فروزنده با اشاره به برنامه‌های تشکل متبوع خود در انتخابات سال 96، اظهار کرد: جمعیت ایثارگران در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری معتقد است که اگر بخواهیم جریان انقلابی پیروز شود، باید رویکرد انقلابی را در کشور حاکم کنیم.وی افزود: باید فضای مبارزه با فساد در کشور حاکم شود و روحیه مردمی و عدالتخواهی احیا شود که طبیعتاً گزینه‌ایی هم که برای نامزدی در انتخابات 96 مطرح می‌شود، باید بر همین اساس حرکت کند.عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران تصریح کرد: هم اکنون در حال بررسی گزینه‌هایی از درون و بیرون این جمعیت و طیف مؤمن به انقلاب هستیم و انشاااله پیشنهاداتمان را هم به ائتلاف اصولگرایان عرضه می‌کنیم.فروزنده در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گفته‌ می‌شود از بین گزینه‌های موجود اصولگرایان که جمعیت ایثارگران در حال بررسی آنها برای انتخابات 96 است، نام الیاس نادران نیز مطرح است، گفت: طبیعتاً یکی از گزینه‌هایی که توسط جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد، آقای «الیاس نادران» است البته گزینه‌های دیگری را نیز بررسی خواهیم کرد.

احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از جهانگیری در انتخابات ۹۶

عضو جامعه روحانیت مبارز از احتمال کاندیداتوری معاون اول رییس‌جمهور روایت کرد.حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز تهران درباره نظر موافقان دولت در مورد پیروزی قطعی حسن روحانی در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری گفت: جامعه ما هر روز تصمیم تازه و جدی می‌گیرد و بر این اساس هیچکس نباید خیالش راحت باشد که پیروز قطعی انتخابات است.این فعال اصول‌گرا در مورد احتمال عبور دولتی‌ها و اصلاح طلبان از روحانی خاطر نشان کرد: اگر مواضعی که آقای جهانگیری در روزهای اخیر می‌گیرد هماهنگ با اصلاح طلبان باشد احتمالا این عبور به صورت جدی وجود دارد.وی با بیان اینکه “احتمال نامزدی جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 وجود دارد” افزود: مواضع آقای معاون اول نسبت به گذشته تغییر کرده است و اگر این مواضع، موضع جدید اصلاح‌طلبان باشد باید منتظر اتفاقات جدیدی در صحنه سیاسی کشور باشیم.

اعلام حمایت فراکسیون “مستقلین ولایی” از دو وزیر پیشنهادی دولت

سخنگوی فراکسیون “مستقلین ولایی” از اعلام حمایت این فراکسیون از وزرای پیشنهادی ارشاد و ورزش خبر داد.مهرداد لاهوتی در اینباره گفت: در جلسه امروز (سه شنبه) فراکسیون مستقلین ولایی که با حضور بیش از 60 نفر از اعضا برگزار شد، آقایان سلطانی فر و صالحی امیری وزرای پیشنهادی ورزش و ارشاد برنامه ها و سوابق خود را تشریح کردند و نهایتا مقرر شد فراکسیون با صدور بیانیه ای حمایت خود را از این دو وزیر پیشنهادی اعلام کند.وی افزود: همچنین قرار است در جلسه فردا (چهارشنبه) فراکسیون آقای دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برنامه های خود را برای اعضای فراکسیون تشریح کند. طبیعتا بعد از برگزاری این جلسه و بررسی برنامه های و سوابق آقای دانش آشتیانی فراکسیون مستقلین ولایی نظر نهایی خود را درباره گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش نیز اعلام خواهد کرد.

اهداف عارف در مذاکره با اصولگرایان چیست؟

یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب، به پیشنهاد عارف برای مذاکره اصلاح‌طلبان و اصولگرایان واکنش نشان داد.سيدحسن رسولي درباره پيشنهاد اخير محمدرضا عارف براي مذاكره اصلاح‌طلبان و اصولگرايان، براي حل اختلافات و توافق بر سر اشتراكات دو جناح سياسي در كشور اظهار داشت: حوادث ٨٨ در نظام بيش از هر موضوعي تحت تاثير كم تواني‌هاي رييس دولت وقت و مسوولان سياسي و امنيتي آن سال بود كه بر خانواده انقلاب تحميل شد. رسولي بيان داشت: برداشت من اين است كه محمدرضا عارف چنين موضوعي را در سر مي‌‌پروراند. روزهاي آينده محمدرضا عارف شخصا در اين زمينه توضيحاتي را ارايه خواهد داد.

«دری‌اصفهانی» جاسوسی نکرده است

مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست ساعتی از صحن علنی را بر عهده داشت، گفت: بر اساس یادداشت وزیر اطلاعات باید این تذکر را بدهم که آقای دری‌اصفهانی برابر نظر کارشناسان وزارت اطلاعات جاسوسی نکرده است.

دلیل استعفای جنتی موضوعی فراتر از «کنسرت‌‌‌ها» بود

غفوری‌فرد که با پایگاه اطلاع رسانی حزب موتلفه گفت‌وگو می‌کرد با اشاره به استعفای وزیر ارشاد، گفت:عده‌ای خواستند دلیل استعفای وزیر ارشاد را به مساله کنسرت‌ها ارتباط دهند اما مساله خیلی مفصل‌تر از این چیزها بود.عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: ظاهرا وی به این نتیجه رسیده بود که دیگر امکان ادامه کار برایش در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد وجود ندارد.

کاندیداتوری «شمخانی» در انتخابات ۹۶؟

رئیس ستاد مشترک انتخاباتى اقوام ایرانى با بیان اینکه ستاد متبوعش به این نتیجه رسیده است که براى انتخابات بعدى ریاست جمهورى گزینه شایسته، صادق و جامع‌الشرایطى را جایگزین آقاى روحانى معرفى کند، خاطرنشان کرد: در جمع بندى به این نتیجه رسیده‌ایم دریادار «علی شمخانى» بین دو جناح سیاسى کشور مقبولیت و محبوبیت دارد و همچنین مورد وثوق مقام معظم رهبرى هستند. سوابق رزمندگى و فرماندهى عالیشان در دوران دفاع مقدس و وجهه فرهنگى و از همه مهمتر اعتدال در عین اقتدارشان در برخورد با مسایل جارى مورد توجه ما است.

جزئیات رایزنی با آمریکا را به ایران می‌گوییم

سفیر روسیه در تهران می‌گوید که کشورش، ایران را در جریان جزئیات رایزنی با آمریکا درباره سوریه قرار می‌دهد.لوان جاگاریان در گفت‌وگو با «اعتماد» درباره مذاکرات لوزان اظهار کرد: طرفین در این مذاکرات به یک توافق عمده نرسیدند ولی عمده تفاهم صورت‌گرفته در آن نشست، این بود که طرفین موافقت کردند این مذاکرات را ادامه دهند و در حال حاضر، متخصصان روسیه و آمریکا در سوییس با یکدیگر در تماس هستند.وی افزود: چاره‌ای جز همکاری نیست. ما از آمریکا انتقاد می‌کنیم و آنها هم از ما ولی چاره‌ای جز همکاری نداریم. این دو قدرت بزرگ باید برای حل این بحران به صورت دائم با یکدیگر تماس داشته باشند.سفیر روسیه در تهران تاکید کرد: آنچه را درباره سوریه با آمریکا مذاکره می‌کنیم، دوستان ایرانی نیز از جزئیات آن آگاه هستند.

واکنش مطهری به اظهارات جنتی و کدخدایی

علی مطهری با اشاره به اظهارات اخیر دبیر و سخنگوی شورای نگهبان در مورد استمرار نظارت شورای نگهبان بر نمایندگان در طول دوره نمایندگی، اظهار کرد: نظارت بر باقی بودن صلاحیت نمایندگان در طول دوره نمایندگی موضوع جدیدی نیست چون اکنون هم اگر نماینده‌ای جرم بزرگی مانند قتل یا شرب خمر و یا فساد مالی و اخلاقی بزرگی مرتکب شود با او برخورد می‌شود و مجلس می‌تواند اعتبارنامه او را باطل کند.وی افزود: اما اگر بخواهیم این نظارت را شامل اظهارنظرهای نمایندگان بدانیم و هر اظهارنظری را که مخالف نظر ما بود مخل امنیت ملی معرفی کنیم و آن نماینده را سلب صلاحیت کنیم این امر با اصول 84 و 86 قانون اساسی سازگار نیست؛ چرا که طبق این دو اصل نماینده مجلس حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهارنظر نماید و نمی‌توان او را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار کرده تعقیب یا توقیف کرد.نماینده مردم تهران در مجلس، ادامه داد: روشن است که اگر این نظارت بخواهد شامل اظهارنظرهای نمایندگان هم شود، حریت و آزادگی آنها از بین می‌رود و نمایندگانی متملق و چاپلوس خواهیم داشت. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

هفت وزیر کابینه باید تغییر کنند

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: وزیر صنعت، وزیر نیرو،‌ وزیر اقتصاد، وزیر راه و شهرسازی و تیم اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری نیز باید تغییر کنند. کاندیداتوری یک فرد اصلاح‌طلب در انتخابات سال 96 به نفع جریان اصلاحات است چراکه در این صورت بهتر می‌توانیم از روحانی امتیاز بگیریم. فارس این خبر را منتشر کرد.

مشت‌زنی و درگیری شدید در اردوگاه سیاه جامگان

تمرین امروز تیم فوتبال سیاه‌جامگان پس از دو روز تعطیلی امروز در حالی برگزار شد که درگیری شدیدی در محل تمرین این تیم اتفاق افتاد. زمانی که محمدرضا عباسی مالک باشگاه به همراه تعدادی از نزدیکانش به محل تمرین رفته بود، حسین بادامکی کاپیتان این تیم در پی مشاجره لفظی با مشت به صورت یکی از نزدیکان عباسی کوبید و این موضوع باعث رخ دادن درگیری شدید فیزیکی بین بازیکنان و اطرافیان تیم بود. در پی این اتفاقات خداداد عزیزی که به‌تازگی مدیرفنی سیاه‌جامگان شده به نشانه اعتراض به وقایع رخ‌داده، محل تمرین را ترک کرد. بادامکی معتقد بود که این فرد به وی در صفحه شخصی‌اش فحاشی کرده و او این فحاشی‌ها را این‌طور جبران کرده است. انتخاب این خبر را منتشر کرد.

تشکیل 29 پرونده شوهرآزاری در پزشکی قانونی مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد: در نیمه اول امسال 29 فقره پرونده شوهر آزاری در این استان تشکیل شد که 21 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. در حالی موضوع شوهر آزاری امسال با افزایش مواجه بوده که به طور معمول مردان بابت این موضوع به پزشکی قانونی و دستگاه قضایی مراجعه نمی کنند. عباسی افزود:همچنین شوهر آزاری بیشتر در قالب پرخاش کلامی بروز می کند و به طور طبیعی در این حالت پزشکی قانونی نمی تواند مرجعی برای تشخیص و تشکیل پرونده باشد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از میانسالی به عنوان مقطع سنی ای یاد کرد که بیشترین میزان همسر آزاری رخ می دهد.

وی گفت:مشکل همسر آزاری بر خلاف بعضی از پدیده های اجتماعی مانند طلاق در سال های ابتدایی ازدواج کمتر دیده می شود ایرنا این خبر را منتشر کرد.

ابعاد دیگری از فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان نمایان شد

یکی از منابع خبری به نقل از مدیر کل اسبق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از ابعاد دیگر فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان پرده برداشت که دو مورد از آنها اختصاص ۸۰۰ خودروی لوکس به مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان که هر خودرو به ارزش ۱۹۶ میلیون تومان و دیگری اختصاص وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیونی با کارمزد صفر برای مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان بود. فارس این خبر را منتشر کرد.

اختلافات میان نماینده های اصلاح طلب بر سر وزرا بالا گرفت

میر حمایت میرزاده: آقای دانش آشتیانی از نظر من، خصوصیات وزیر آموزش و پرورش را ندارد و نمی‌تواند از عهده آن برآید. سهیلا جلو دار زاده: هر سه وزیر موفق به اخذ رای‌اعتماد از مجلس شوند؛ چرا که علاوه بر فراکسیون امید، نمایندگان با رویکرد اعتدالی هم از این گزینه‌ها حمایت می‌کنند. دانا این خبر را منتشر کرد.

چرا در سال 89 از نفوذ این فرد نمی‌ترسیدید؟

وزیر اطلاعات که امروز برای پاسخ به سوال نمایندگان به مجلس رفته بود در بخشی از سخنانش در خصوص سفر دو نفر از اتباع آمریکایی در شهریور ماه به کشور گفت: این آقا که سناتور سابق یکی از سناهای ایالتی آمریکا بوده است از طریق مبادی رسمی به همراه فردی دیگر به کشور وارد شده و چطور ممکن است در شرایطی که وزارت اطلاعات با اشراف اطلاعاتی در نفوذ عناصر داعش و گروه های تروریستی اشراف دارد و در مقابل آن با اشراف اطلاعاتی برخورد می کند نتواند ورود اتباع خارجی را از مرزهای رسمی رصد نماید. علوی ادامه داد: ورود این سناتور سابق به ایران به همراه شخصی دیگر به نام موریس به صورت کامل رصد شده بود و همه افعال و دیدارهای این فرد در کشور با اشراف اطلاعاتی همراه بود. اما این سوال مطرح استT چطور حضور شش روزه این فرد در سال 94 در کشور با حساسیت همراه بوده اما نسبت به حضور 15 روزه این شخص در سال 89 حساسیتی وجود نداشته و به آن اشاره نمی شود و علی رغم اشراف وزارت اطلاعات به عملکرد این فرد موضوع دستاویز سوالی می شود.ایسنا این خبر را منتشر کرد.

خطر اصلی که کشور را تهدید می کند؟

معاون اول رییس جمهوری گفت: هیچ خطری همانند فساد نظام جمهوری اسلامی ایران را تهدید نمی کند و دشمنان این نظام در تلاش هستند با بزرگ نمایی برخی تخلفات صورت گرفته، اعتماد مردم که مهم ترین سرمایه کشور است را خدشه دار کنند. اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی که شب گذشته به ریاست وی برگزار شد تاکید کرد: هیچ رسالتی امروز مهم تر از حراست و حفاظت از نظام جمهوری اسلامی ایران بر عهده ما نیست. معاون اول رییس جمهوری همچنین به موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و گفت: لازم است این موضوع با حساسیت و جدیت بررسی شود تا در صورت محرز شدن تخلف با عوامل آن برخورد قانونی شود چرا که این انتظار منطقی مردم و بویژه فرهنگیان عزیز از دولت و نظام است که با جدیت به این موضوع رسیدگی کنند.

واکنش سردار نقدی به عدم اکران یک فیلم

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در واکنش به توقیف فیلم یتیم خانه ایران گفت: اخلال در اکران فیلم یتیم خانه ایران ظالمانه است. نقدی اضافه کرد: اگر ادعای ازادی بیان داریم این آزادی باید برای همه باشد و امیدوارم اینطور که میگویند پای سفارتخانه های استعماری در میان نباشد. وی با اشاره به خرابکاری فنی که مانع اکران این فیلم در جشنواره فجر شد، گفت: برای اکران عمومی هم اول میگویند اردیبهشت بعد عید فطر بعد عقب می‌افتد به اول مهر و همینطور عقب می‌افتد تا کی؟ وقتی فیلم‌های جدید برسد چرا؟ خدا می‌داند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: امیدوارم اینطور که می گویند، پای سفارتخانه‌های استعماری در میان نباشد.فارس این خبر را منتشر کرد.

آقای مقیمی! یا به فارس نیا یا اول معذرت بخواه

مهندس مقیمی معاون سیاسی وزارت کشور امروز به شیراز سفر کرد سایت محلی «صبح شیراز» که از رسانه‌های اصلاح‌طلب استان فارس است پیش از این سفر در این باره نوشته بود: نارضایتی حامیان دولت و اصلاح طلبان از عزل و نصب‌های ضعیف در حوزه سیاسی کشور همچون فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در بعضی از استان‌های کشور از جمله فارس به صورت ملموس دیده می‌شود. مهندس مقیمی در قضیه جابه جایی استاندارفارس به خوبی پی به قدرت و نفوذ احزاب،‌ رسانه‌ها و سیاسیون فارس برده و در حال حاضر نیز نیک می‌داند اگر روند گذشته تکرار شده و به دکتر روحانی و جریان اصلاحات جفا شود،‌ حامیان دولت و اصلاح طلبان هیچ تعارفی با هیچ شخصی ندارند و حاضرند اشتباه خود را اصلاح کرده و دوباره ندای تغییر را سر دهند و تا به نتیجه رسیدن اعتراضاتشان سکوت نکنند. جناب آقای مقیمی بدانند که در به وجود آمدن این اوضاع شریک بوده و پیشنهاد می‌شود جنابشان یا به فارس سفر نکرده یا قبل از آن ابتدا از مردم،‌ سیاسیون،‌ حامیان دولت و اصلاح طلبان عذرخواهی کنند و پس از حضور در فارس دستورات لازم را جهت اصلاح این روند غلط که فقط و فقط به زمین زدن دکتر روحانی در انتخابات پیش رو کمک کرده،‌ صادر فرمایند.انصاف نیوز این خبر را منتشر کرد.

ناگفته جدید هاشمی چیست؟

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اخیر با اصحاب رسانه با اشاره به پرونده مهدی هاشمی گفت: خوشبختانه با اعاده دادرسی پرونده مهدی موافقت شد و در حال حاضر هم این پرونده روند خوبی را سپری می‌کند.وی در خصوص چگونگی انتخاب احمدی‌نژاد در انتخابات 84 نیز اظهار کرد: درباره چگونگی رییس‌جمهور شدن احمدی‌نژاد در سال 84 ناگفته‌هایی دارم که فعلا مصلحت نمی‌دانم آن را بیان کنم اما در موقع مناسب در این خصوص صحبت خواهم کرد.رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره انتخابات سال 96 تصریح کرد: معتقدم که در انتخابات آینده آقای روحانی راه آسانی را در پیش دارد و نگرانی در این خصوص ندارم و از حالا دولت باید برنامه‌‌اش را برای 5 سال آینده آماده کند و مطمئن هستم در دولت دوم روحانی اقدامات مهمی در کشور رخ خواهد داد.

بیکاری ۴۰درصدی تحصیل‌کرده‌ها در برخی استانها

مجید قاسمی در چهارمین همایش “پیشرفت و توسعه علمی کشور” با محوریت “اشتغال و کارآفرینی فارغ التحصیلان” به موضوع کارآفرینی و اشتغال فارغ التحصیلان پرداخت و گفت: به‌گفته وزیر تعاون، نرخ بیکاری تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی در بعضی از شهرهای کشور به 40 درصد هم می‌رسد.تسنیم این خبر را منتشر کرده است.

فرار یک آقازاده‌ با کیف ۶۰ میلیون دلاری

علی علی‌لو نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از کسانی که آگاهانه در ماجرای موسوم به دکل گم شده با اینکه واقعیت را می دانند اما آدرس غلط داده و جوسازی می کنند، گفت: این دکل موسوم به گم شده اصلا به ایران نیامده که گم شود و الان در خلیج مکزیک دارد حفاری می کند. علیلو گفت: فرد یونانی از این 17 میلیون دلار 5 میلیون دلارش را هزینه بازسازی دکل فرسوده می کند؛ یعنی کمتر از پول پیشی که گرفته بودند. از بخت بد این دار و دسته، جریان برملا و رسانه ای می شود. آقایان دست و پایشان را گم می کنند و شروع می کنند به دروغ بافی و انگ زدن به این و آن. فضاحت به جایی می رسد که بعد از رسانه ای شدن جرات نمی کنند بروند سراغ دکل. درحالیکه 60 میلیون دلار از 77 میلیون دلار قیمت دکل باقی مانده بود و پرداخت نشده بود. 17 میلیون دلار را طرف خارجی برای پیش پرداخت گرفته بود. طباطبایی 60 میلیون دلار را از شرکت حفاری و از وزارت نفت می گیرد و فرار می کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=205742
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما