سه شنبه 4 آبان 1395 - 11:28

چهاردهمین اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد

مسؤول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از چهاردهمین اهدای عضو در این استان خبر داد.

به گزارش بویر نیوز، ساسان عباسی اظهار کرد: اهدای عضو یعنی بخشیدن زندگی دوباره به دیگران که یکی از کارهای بسیار باارزش و خداپسندانه است.

مسؤول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در قرآن نیز به این موضوع اشاره شده است، افزود: خداوند در قرآن کریم (سوره مائده، آیه 32) نجات جان یک انسان را برابر با نجات همه انسان‌ها دانسته و به آن تأکید کرده است.

وی با اشاره به اینکه اهدای عضو در ایران روندی رو به رشد دارد، گفت: البته اکثر مردم در زمان حیات و سلامتی خود به مراکز اهدای عضو مراجعه کرده و با پر کردن فرم‌های مخصوص اهدای عضو رضایت خود را جهت پیوند اعلام می‌کنند.

این مسؤول، لوزالمعده، کبد، قلب، پانکراس، کلیه، ریه و روده را از جمله اعضای قابل پیوند عنوان کرد و گفت: این امر تاکنون در استان ما به خوبی در حال انجام است.

عباسی با بیان اینکه هرچند در اوایل کار، مخالفت خانواده‌ها و حس عاطفی اجازه انجام چنین کاری را نمی‌داد اما با فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی‌های انجام شده در حال حاضر این امر به خوبی در استان جا افتاده و مردم از آن استقبال می‌کنند.

مسؤول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از چهاردهمین پیوند اعضای استان در روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: امروز نیز اعضای یک بیمار مرگ مغزی به زندگی سه بیمار حیاتی دوباره بخشید.

وی ادامه داد: دو کلیه و کبد مرحوم «عسکر معصومی» که بر اثر حادثه دچار مرگ مغزی شده بود امروز در بیمارستان شهید رجایی گچساران به بیماران نیازمند اهدا شد.

این مسؤول با بیان اینکه این مرد 53 ساله اهل روستای آب شیرین گچساران بود، گفت: پس از رضایت خانواده ایشان، تیم جراحی پیوند دانشگاه علوم پزشکی فارس به بیمارستان شهید رجایی گچساران آمدند.

عباسی افزود: پس از اتخاذ تصمیمات لازم توسط این تیم پزشکی اعضای مورد نظر را برداشته و برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان نمازی شیراز انتقال دادند.

مسؤول پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ضمن ارج نهادن به این اقدام خداپسندانه و طلب مغفرت برای این مرحوم، گفت: امیدواریم با کمک و اهدای اعضای این افراد به بیماران نیازمند بتوانیم گامی مؤثر جهت ارتقای سلامت در استان برداریم.

به گزارش فارس، اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد روندی رو به رشد داشته و در حال حاضر جزء سه استان برتر در زمینه اهدای عضو در کشور است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=205661
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما