سه شنبه 4 آبان 1395 - 8:59

عشایرنشینان گچساران با مشکل کم‌آبی روبه‌رو هستند

رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: عشایرنشینان این شهرستان با مشکل کم‌آبی روبه‌رو هستند.

قربان کرمی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: کوچ پاییزه عشایر گچساران آغاز شده و خانوارهای عشایری در حال حرکت به سمت این شهرستان و برخی از آن‌ها در حال حاضر در مناطق عشایری اسکان یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت عشایر گچساران 10 هزار نفر در قالب 2 هزار خانوار بوده است، افزود: در حال حاضر 8 درصد جمعیت این شهرستان را عشایرنشینان تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره امور عشایر گچساران با اشاره به خشکسالی‌های چند سال اخیر و خشک شدن چشمه‌ها، گفت: کم‌آبی یکی از مشکلات اساسی عشایرنشینان در این شهرستان بوده و عشایرنشینان با مشکل کمبود شدید آب روبه‌رو هستند.

کرمی با اشاره به اینکه روزانه 200 تا 250 متر مکعب آب در بین عشایرنشینان توزیع می‌شود، عنوان کرد: کار آب‌رسانی به خانوارهای عشایری در حال حاضر با 5 تانکر سیار انجام می‌شود.

وی با اشاره به کمبود تانکر سیار آب‌رسانی در گچساران برای توزیع آب در مناطق عشایری، گفت: برای برای توزیع بهتر آب‌رسانی به عشایرنشینان در این شهرستان ما به 7 تانکر نیاز داریم.

رئیس اداره امور عشایر گچساران با اشاره به تعداد کانون‌های اسکان عشایری در این شهرستان، افزود: اکنون 4 کانون اسکان عشایری در این شهرستان وجود دارد.

کرمی تعداد مناطق عشایری در شهرستان گچساران را 78 منطقه عنوان کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=205634
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما