دوشنبه 3 آبان 1395 - 18:47

ماجرای خرید کارخانه سنگ شکن توسط شهرداری یاسوج چه بود؟

اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج در پنجاه و دومین نشست علنی خود به کلیات طرحی رای دادند که براساس آن شهرداری یاسوج برای تامین آسفالت مورد نیاز شهر مجاز به خرید کارخانه سنگ شکن و آسفالت است.

گروه اجتماعی- اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج در پنجاه و دومین نشست علنی خود به کلیات طرحی رای دادند که براساس آن شهرداری یاسوج برای تامین آسفالت مورد نیاز شهر مجاز به خرید کارخانه سنگ شکن و آسفالت است.

به گزارش بویرنیوز؛ اعضای شورای شهر به لایحه ارایه شده شهردار یاسوج مبنی برنیاز به  خرید کارخانه سنگ شکن و آسفالت واقع در دلی بجک رای مثبت دادند.

کارخانه آسفالت مذکور در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع، به ارزش 40 میلیارد ریال در حومه یاسوج واقع شده و دارای امکاناتی نظیر آب، برق، گاز طبیعی و ماشین آلات پیشرفته می باشد.

کارخانه تولید شن،ماسه و آسفالت با مصالح کوهی یا رودخانه ای دارای ضوابط فنی و تایید از اداره استاندارد و پروانه بهره برداری از اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان می باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: خرید کارخانه آسفالت نیاز فعلی شهر بوده و کارخانه قبلی شهرداری یاسوج فرسوده و از رده خارج است.

سید هدایت اکبری افزود: با توجه به اینکه فصل سرما نزدیک است تامین آسفالت مورد نیاز معابر شهری یاسوج نیاز حیاتی است.

وی اظهار داشت: این کارخانه قادر است هرساعت 120 تن آسفالت تولید کند که بخشی در معابر و پروژه های شهری مورد استفاده قرار می گیرد و بخشی هم قابل عرضه به خریداران است.

وی افزود: کارشناسان رسمی دادگستری پس از بررسی بر کیفیت آسفالت تولیدی و مفید فایده بودن کارخانه مهر تایید زدند.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر یاسوج هم گفت: کارخانه دلی بجک در کنار تجهیزات سنگ شکن؛ تولید آسفالت  مرغوب هم در اختیار دارد.

خدابخش امیری افزود: این کارخانه تمام شرایط مناقصه را دارا می باشد و از توان خوبی در تولید برخوردار است.

در ادامه گزارش کامل جلسه امروز شورای شهر یاسوج آمده:

اکبری: کارخانه متعلق به من نیست

هدایت اکبری رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این باره، اظهار کرد: شهرداری یاسوج سال ۹۴ خرید یک کارخانه تولیدی شن و ماسه و آسفالت را در روزنامه استانی آگهی کرد که شهرداری کارخانه‌ای را با تمام ضوابط و مشخصات فنی و مورد تائید سازمان صنعت، معدن و تجارت خریداری کند که خرید این کارخانه برای شهرداری یاسوج که در حال کارهای زیربنایی و آسفالت است ضروری می‌باشد.

اکبری ادامه داد: خرید کارخانه شن و ماسه در جلسات قبلی شورای شهر یاسوج مطرح شده بود که اعضای این شورا نیز در مورد آن بحث و بررسی‌های لازم را انجام داده‌اند و هیچ‌گاه در صحن علنی شورا رد نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج با اشاره به سخنان سعید پایدار که گفته بود دستور کار خرید کارخانه قبلاً در صحن علنی شورا رد شده است، گفت: هیچ وقت این مصوبه در صحن علنی شورا رد نشده است، اما مورد بررسی قرار گرفت.

اکبری افزود: بعد از درخواست شهرداری یاسوج مبنی بر خرید یک کارخانه شن و ماسه و آسفالت تنها کارخانه‌ای که مشخصات لازم و فنی را داشت، کارخانه آقای رمضانی بوده که اکنون برای خرید آن باید اقدام شود.

احمق نیستم که بر خلاف قانون با فامیل درجه یک معامله کنم / همه مرا می شناسند

وی در پاسخ به برخی شائبه‌ها که گفته می‌شود این کارخانه متعلق به بنده است، اظهار کرد: این کارخانه متعلق به من نیست و اگر نامی یا مدرکی از من در این رابطه است، باید تحویل اعضای شورای شهر و مسئولان نظارتی می‌گرفت و آیا بنده اینقدر احمق هستم که با توجه به اینکه «فروش و معامله با فامیل درجه یک اعضای شورای شهر طبق قانون ممنوع است»، باز این کار را انجام بدهم.

رئیس شورای شهر یاسوج گفت: نزدیک به انتخابات هستیم و عده ای دارند، تخریب شخصیت می‌کنند و خودشان را نشان بدهند و همه مردم مرا می‌شناسند.

اکبری اضافه کرد: هیچ نقش و مالکیتی در این کارخانه ندارم و زمان ریاست آقای امیری همه مدارک کارخانه شن و ماسه و آسفالت مورد نظر محرمانه برای سازمان صنعت و معدن ارسال شده و آقای پایدار یادش نیست که این نامه را به کمیسیون فنی و عمران ارجاع داده‌اند و موافقت‌های اولیه در مورد آن صورت گرفته است.

باید مسائل خرید کارخانه از ابتدا شفاف سازی می شد

مرتضی فروغی فرد عضو شورای شهر یاسوج در ادامه این جلسه بیان کرد: موضوع خرید کارخانه شن و ماسه و سنگ شکن در صحن علنی شورا بر اساس نامه شهردار مطرح شد و در بودجه شهرداری هم آمد، برخی از اعضای شورای شهر یاسوج بر اساس شنیده‌های خود اعلام کردند که آقای «هدایت اکبری» شریک کارخانه هستند و ایشان در صحن شورا سوگند خوردند که ابتدای کار شریک بودی و بعد از آن انصراف داده است.

وی افزود: در‌‌‌ همان ابتدا بازدید می‌دانی از این کارخانه صورت گرفت و باید اسناد و مدارک کارخانه در اختیار همه اعضای شورا می‌داد تا در این خصوص با استعلام از دستگاه‌های اجرائی مربوطه شفاف سازی می‌شد و سئوال بنده این است که چرا از آن تاریخ تا کنون در جلسه کمیسیون عمران و جلسات قبلی این مسئله مطرح نشد.

فروغی فرد با بیان اینکه در چند جلسه که می‌خواستیم این موضوع را تعیین تکلیف کنیم، جلسه به دلیل عدم حضور اعضا از رسمیت افتاد، گفت: دلیل این فرار‌ها و عدم حضور چه بوده است، متاسفانه دیگر نمی‌توانیم با مردم شفاف نباشیم و همه سوگند خورده‌ایم که توانایی داریم، کسانی که از جلسه فرار کردند و اکنون حضور ندارند، بیایند شفاف سازی کنند.

عضو شورای شهر یاسوج با اشاره به مخالفت‌های سعید پایدار با خرید این کارخانه، بیان کرد: آقای پایدار اگر کارخانه‌ای با همین کیفیت و مشخصات فنی و قیمت پایین‌تر سراغ دارند، مدارک آن را در اختیار هئیت رئیسه قرار دهند، تا در باره آن تصمیم گیری شود.

به گزارش کبنا، در این جلسه سعید پایدار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفته بود که قیمت پیشنهادی ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای خرید این کارخانه واقعی نیست و می‌توان با یک میلیارد تومان کارخانه‌ای با همین مشخصات راه اندازی کرد.

خرید این کارخانه طرح توجیهی اقتصادی ندارد

پایدار در ادامه صحبت‌های خود، با بیان اینکه شهرداری یاسوج باید برای برون رفت از وضعیت مالی کنونی به سمت سرمایه گذاری برود، اظهار کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم مطابق قانون سوگند خوردیم و باید به آن پایبند باشیم، موضوع کارخانه برای بار ششمین در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود و کارخانه شن و ماسه و آسفالت در بودجه شهرداری یاسوج هم آمده، اما این کارخانه در حریم شهر نیست و مسیر دوری دارد و به هیچ وجه سودآور نیست.

وی با بیان این کارخانه ۷۰ کیلومتر با شهر یاسوج فاصله دارد، تاکید کرد: موضوع کارخانه در صحن علنی شورا نیز بار‌ها مطرح شد و اظهار نظر همه دوستان نیز در کمیسیون فنی موجود است و می‌توانیم آن را ارائه دهیم و این دستور کار قبلاً رأی نیاورده و تصویب هم نشد.

پایدار گفت: آقای اکبری قسم خورده که این کارخانه متعلق به او نیست و ما هم ابهام نداریم، اما به لحاظ مسائل فنی و توجیهی اقتصادی حرف داریم و این طرح هیچ توجیه اقتصادی ندارد.

وی افزود: شهرداری یاسوج می‌تواند از کارخانه‌های نزدیک‌تر آسفالت بگیرد و یا کارخانه‌ای را خریداری کنند و لازم نیست در فاصله ۷۰ کیلومتری اقدام به این کار کند و با هزینه یک میلیارد تومانی می‌تواند کارخانه احداث کرد.

هدایت اکبری رئیس شورای شهر یاسوج در پاسخ به اظهارات «پایدار» با بیان اینکه این طرح رأی آورد و این نظر حضرتعالی است، گفت: شهرداری یاسوج سیکل کار را برای خرید این کارخانه طی کرده و پنج کار‌شناس فنی شهرداری یاسوج و کار‌شناسان رسمی دادگستری قیمت روی کارخانه آفای رمضانی گذاشته‌اند و آن هم پایین‌تر از قیمت اصلی کارخانه.

وی افزود: آقای پایدار این فرضیات شما است که می‌توان با یک میلیارد تومان کارخانه احداث کرد، اعلام می‌کنیم اگر آقای پایدار کارخانه‌ای با همین کیفیت و مشخصات و با نظر و تائید کار‌شناسان فنی شهرداری و دادگستری پیدا کردند و قیمت آن هم مناسب‌تر بود، ما هم به آن رای می‌دهیم.

خرید این کارخانه قانونی نیست

سرافراز اردشیری عضو شورای شهر یاسوج نیز در این خصوص گفت: آگهی خرید کارخانه شن و ماسه و آسفالت فقط در یک روزنامه منتشر شد که بر خلاف قانون است و باید در سه روزنامه آگهی می‌شد.

وی ادامه داد: پس خرید این کارخانه قانونی نیست و وقتی از یک آگهی یک سال می‌گذرد دیگر جنبه قانونی ندارد و باید در بازه زمانی شش ماهه این کار صورت می‌گرفت.

اردشیری با بیان اینکه همه کارخانه‌ها اعلام کرده‌اند که ما از این موضوع خبر نداشته‌ایم، اضافه کرد: اگر یک نفر فقط پیشنهاد داده، چرا شهرداری یاسوج در نامه‌ای قید کرده که با طرح تشریفات این کارخانه خریداری شد.

به گزارش در ‌‌نهایت خرید کارخانه شن و ماسه و آسفالت با پنج رأی تصویب شد. ۹ نفر از اعضای شورای شهر یاسوج در این جلسه حضور داشتند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=205565
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. من گفت:

    درود پایدار

  2. همشهری گفت:

    درود برفروغ فرنترس وشجاع

دیدگاه شما