یکشنبه 2 آبان 1395 - 23:21

احمدی نژآد دست به نامه شد

محمود احمدی نژاد پس از سالها دوری از نامه نگاری، ظاهرا فاز جدید نامه نگاری به مقامات خارجی را آغاز کرده است. او امروز به دبیرکل جدید سازمان ملل متحد نامه نوشت.
به گزارش بویرنیوز،  محمود احمدی نژاد با ارسال نامه ای به دبیرکل جدید سازمان ملل، انتخاب وی را به این سمت تبریک گفت و برای افزایش کارامدی سازمان ملل پیشنهادها و راه کارهایی را به وی ارائه کرد.
متن کامل این نامه که ساعتی پیش به دفتر نمایندگی سازمان ملل در تهران ارائه شد به شرح زیر است :
بسم الله الرحمن الرحیم
عالی جناب آنتونیو مانوئل د اولیویرا گوتررس
دبیرکل محترم سازمان ملل متحد
سلام علیکم
احتراما انتخاب جناب عالی را به سمت دبیرکلی سازمان ملل متحد تبریک عرض می نمایم و برای شما در انجام این مسئولیت خطیر و به نتیجه رساندن ماموریت هایی که در این برهه حساس از زمان مورد انتظار ملت هاست ، از خداوند مهربان موفقیت مسالت دارم.
به خوبی مطلعید که سازمان ملل متحد در پاسخ به یک ضرورت تاریخی و آرزوی دیرین جامعه بشری به منظور سازماندهی مدیریت مشترک جهانی و برپایی دنیایی سرشار از عدالت ، آزادی ، کرامت ، صلح ، امنیت و رفاه برای همه و عاری از هرگونه برتری جویی ، ظلم ، تبعیض ، تحقیر ، جنگ ، خشونت ، تجاوز ، ناامنی و فقر تشکیل شده است.
همه این آرزوها و دریک کلام تحقق انسان جهانی و جهان انسانی ، که مبتنی بر شکوفایی فطرت الهی انسانهاست ، آرمان و خواست مشترک همه اقوام و ملت ها و آحاد بشر است و سازمان ملل متحد که بزرگترین و مهمترین سازمان بین المللی حاضر جهان است، ماموریت راهبری جامعه جهانی به سوی این آرمان بزرگ و مشترک را برعهده دارد.
عدم رعایت عدالت در اساسنامه سازمان ملل و برخورداری معدودی از اعضاء از امتیاز وتو ، تضییع حقوق ملت ها و به چالش کشیده شدن فلسفه وجودی این سازمان را در پی داشته است. مزید بر آن استقرار مقر سازمان در خاک ایالات متحده آمریکا به استیلای دولت آمریکا بر ارکان این مهمترین نهاد بین المللی انجامیده است که در نتیجه آن ، جز در دوران محدودی از ابتدای حیات خود نتوانسته است در مسائل مهم جهانی ، نقش موثر و اصلی را به نفع ملت ها ایفا نماید.
علیرغم تلاش وافر کارکنان و نهادهای وابسته و دبیران کل ، به دلایل پیش گفته ، نقش سازمان ملل در حل و فصل عادلانه و انسانی چالش های جهانی و منطقه ای و تحقق اهداف اصلی آن سازمان به مرور کمرنگ تر شده است.
تداوم و گسترش درگیری ها ، جنگ ها ، تجاوزها ، کشتارهای دسته جمعی ، مسابقه تسلیحاتی و انبارهای مملو از تسلیحات بسیار پیشرفته و روزامد در جهان از یک سو نشانه ادامه جریان سیاست های ضد مردمی قدرتهای شیطانی و برتری طلب و از سوی دیگر نشانه ضعف و ناکارامدی سازمان ملل است.
گرچه امروز در منظر عمومی ملت ها ، اعتبار سازمان ملل و اعتماد به توانایی آن در انجام موثر و سازنده ماموریت ها به شدت کاهش یافته و مخدوش شده است و بسیاری از آن به عنوان ابزار اعمال اراده و تحمیل سیاست های سلطه گران جهانی و بویژه دولت ایالات متحده آمریکا یاد می کنند، لیکن همچنان این شعله امید در ملت ها زنده است که با اصلاح ساختار و اساسنامه و رفع نقص ها ، این سازمان بی بدیل بتواند هویت واقعی خود را بازیابد و ملت ها را در تحقق اهداف انسانی و متعالی یاری دهد.
بر همین مبنا و برای کمک به جناب عالی، پیشنهاداتی را تقدیم می کنم. اطمینان دارم که تمرکز بر آن ها می تواند امید ملت ها را افزون ساخته و راه جدیدی را فراروی آنها بگشاید.
۱- مجمع عمومی در واقع نماد اراده جمعی ملت ها و دولت ها و در حقیقت نماینده صاحبان سهام جهان است و باید بالاترین جایگاه را داشته باشد. متاسفانه امروز به بهانه های گوناگون ، اراده چند قدرت سلطه گر ، بویژه دولت آمریکا در مسائل مهم جهانی بر اراده جمعی و نظر مجمع عمومی غلبه دارد و مصوبات مجمع غالبا جنبه تزیینی پیدا کرده است. این شرایط بسیار ظالمانه ، غیردموکراتیک و در نقطه مقابل فلسفه وجودی سازمان است. سازمان ملل تاسیس شد تا قدرت های سلطه گر و وارثان استعمارگران را محدود کند. تلاش مستمر و همگانی برای بازیابی جایگاه اصلی مجمع عمومی ، یک ضرورت و مهمترین گام است.
۲- دبیرکل در واقع باید برامده از آراء ملت ها و دولت ها و تنها نماینده مشترک آنان در این سازمان باشد و ماموریت هایش را تحت نظر مجمع عمومی و با تکیه بر قدرت آن مجمع که نماینده قدرت ملت هاست ، به انجام برساند. لیکن با کمال تاسف و در اثر برتری جویی برخی اعضاء و سوء استفاده آنان از اساسنامه ، این جایگاه رفیع مخدوش شده است .سلطه گران که خود عامل اصلی مشکلات جهانند، به اندازه کافی اختیارات و نفوذ دارند و اگر خدای ناکرده دبیرکل نیز تحت اراده آنان قرار گیرد، چیزی از هویت اصلی سازمان باقی نخواهد ماند. دبیرکل در واقع رئیس جمهور جهان و نماینده همه ملت ها در دفاع از حقوق آنان و پیشبرد اهداف مترقی سازمان است و باید بالاترین جایگاه را در مناسبات جهانی داشته و تکیه اصلی او بر قدرت ملت ها بوده و از توان جمعی ملت ها برای انجام ماموریت هایش استفاده نماید.
اطمینان دارم که همه دولت ها و ملت های مستقل ، دبیرکل را در انجام این گام مهم یاری خواهند داد. زیاده خواهی به نظر نمی رسد اگر آرزو کنیم روزی دبیرکل مستقیما توسط ملت ها و با آراء آحاد مردم جهان برگزیده شود.
۳- حذف امتیاز ناعادلانه و ضد مردمی “وتو” گام بعدی است که بسیار مهم و غنصر اصلی در اصلاح ساختار است . باید این انحصار ظالمانه در هم شکسته شود.
۴- آمد و شد نمایندگان ملت ها به سازمان ملل باید فقط و فقط با نظر سازمان و به صورت کاملا آزاد انجام شود که این امر مستلزم تغییر مقر اصلی آن از نیویورک به محلی مستقل است. اطمینان دارم که ملت ها و دولت های متعددی آمادگی دارند بخشی از خاک خود را برای این منظور به سازمان ملل اختصاص دهند. این سازمان باید به مامن و ملجاء ملت ها تبدیل شود.
۵- ایجاد شبکه تلویزیونی بین المللی و مستقل برای سازمان و گزارش مستمر و مستقیم فعالیت ها و برنامه ها برای عموم مردم یک ضرورت است که امیدوارم به دست شما محقق شود.
۶- توسعه مقرهای ثابت سازمان ملل به آسیا ، آفریقا ، اقیانوسیه و آمریکای لاتین خواست نابجا و ناحقی نیست. در حال حاضر مقرهای ثابت سازمان ملل فقط در آمریکا و اروپا قرار دارد. انتظار می رود جناب عالی اقدام شایسته ای را در جهت زدودن این تبعیض جغرافیایی به عمل آورید.
۷- حداقل انتظار این است که در شرایط ناتوانی در انجام وظایف به دلیل تحمیل قدرت های سلطه گر ، دبیرکل موضوع را مستقیما با همه مردم در میان بگذارد و از آنان کمک بخواهد.
به همین مقدار اکتفا می کنم و از خداوند متعال می خواهم که شما را در انجام ماموریت بسیار مهم و سنگین دبیرکلی یاری دهد و همه ملت ها را در برپایی جامعه جهانی انسانی و آرمانی سرشار از عدالت ، آزادی و عشق موفق گرداند.
با تقدیم بهترین آرزوها
محمود احمدی نژاد
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=205485
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    زرشک. دلت هوای خاوری کرد. ازرحیمی چه خبر

  2. انصاف گفت:

    محمود جان حنای تو دیگر رنگی نداره حب الجاه والمقام شمارا هوایی کرده است

  3. ناشناس گفت:

    خیلی هم کار خوبی کرده حال چه اشکالی دارد یه نفر که در جهان شناخته شده و دنبال عدالتخواهی و صلح میباشد پیگیرمطالبات مردم مظلوم و ستمدیده باشد .
    واقعا جای تاسفه که خیلی ها برای اینکه سال 84 از احمدی نزاد شکست خوردند تا این حد حسودند که از نامه نوشتن یکی از هموطنانشان این قد حساسند و بجای اینکه حمایت بکنند حسادت می کنند

  4. ناشناس گفت:

    چه رويي داره . تو گند زدي به مملكت خودت حالا پيشنهاد و راهكار ارائه ميدي !!!!!!!!!!

  5. همشهری گفت:

    رو رو برم!!!

  6. سراج گفت:

    آق محمودخودمون فکرمیکنه سازمان ملل کوچه پشتی خونشه ومیوه فروش سرکوچه هم دبیر کل سازمان ملله،جمع کن توراخدا دیگه خیلی خودته باورکرده ای!مردم به عللی یه اشتباهی کردند.

  7. لنده گفت:

    ای محمودی که من فکر سازمان مللی……خخخخخخخخ

  8. شهروند گفت:

    نه اینکه روحانی گلاب زده برومون .یخورده حق بین باشیم بخدا روحانی فلجمون کرد

دیدگاه شما