یکشنبه 2 آبان 1395 - 14:56

افزایش 20 درصدی ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد از افزایش 20 درصدی وقایع ازدواج در این استان خبر داد و گفت: در 6 ماه نخست سال جاری 4 هزار و 821 مورد ازدواج به ثبت رسیده است.

به گزارش فارس، سید محمدعلی تقوی ظهر امروز در نشست شورای ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از ابتدای طرح مکانیزاسیون شناسنامه تاکنون 380 هزار شناسنامه مکانیزاسیون در استان صادر شده که 60 هزار شناسنامه مربوط به سال گذشته بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد از ثبت 8 هزار و 509 ولادت در 6 ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه بیشترین و چرام و باشت کمترین نرخ ثبت ولادت را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: در این بازه زمانی تعداد 260 ولادت حاصل از چندقلوزایی به ثبت رسیده که 121 مورد دوقلو و 6 مورد سه‌قلوزایی بوده و 51 درصد ولادت پسر و 49 درصد دختر است.

این مسؤول در ادامه به آمار فوتی‌ها در استان اشاره کرد و گفت: در 6 ماه نخست سال جاری یک هزار و 306 واقعه فوت به ثبت رسیده که بیشترین آمار فوت مربوط به شهرستان‌های بویراحمد و باشت و کمترین آمار فوتی در شهرستان‌های لنده و بهمئی است.

تقوی اضافه کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی با 38 درصد، حوادث عمدی 13 درصد، سرطان‌ها 12.6 درصد و سالخوردگی با 9 درصد مهم‌ترین دلایل فوت افراد است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش 20 درصدی آمار ازدواج در 6 ماه نخست سال جاری گفت: دراین مدت 4 هزار و 821 مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده که استان رتبه اول کشور در ثبت ازدواج را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه با اشاره به بالا بودن سن ازدواج در استان گفت: سن ازدواج در بین مردها 28 سال و در بین خانم‌ها 24 سال است.

این مسؤول بیان کرد: در 6 ماه ابتدای سال جاری 923 مورد واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده که 844 مورد طلاق در مناطق شهری صورت گرفته، ضمن اینکه در 6 ماه اول سال جاری به ازای هر 6 واقعه ازدواج یک واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

تقوی خاطرنشان کرد: سن طلاق در بین مردان استان کهگیلویه و بویراحمد 34 سال و در بین خانم‌ها 28 سال است.

وی با اشاره به بیشترین فراوانی نام در استان گفت: امیرعلی، رضا، حسین، ابوالفضل، امیرعباس و محمد، فاطمه، زهرا، آوا، یسنا، باران و فاطمیا بیشترین فراوانی نام کودکان در استان است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=205465
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما