یکشنبه 2 آبان 1395 - 10:01

آخرین آمار از نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه وبودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ بیکاری در این استان بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در بهار 95 با ۰.۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل 16.4 درصد است.

به گزارش بویر نیوز، علی شهابی افزود: کهگیلویه و بویراحمد بعد از استان های کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری در رتبه سوم کشور به لحاظ نرخ بیکاری قرار دارد.
وی تصریح کرد: این در حالی است که این استان در سال گذشته با 17.7 درصد بالاترین نرخ بیکاری در کشور را داشت.
شهابی اظهار کرد: نرخ بیکاری این استان نیز در زمستان سال گذشته حدود 22 درصد بود.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نرخ مشارکت اقتصادی در استان را نیز در بهار امسال حدود 36.4 درصد اعلام کرد.
وی میانگین نرخ مشارکت اقتصادی در کشور را بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در بهار امسال با 1.4 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل 39.5 درصد ذکر کرد.
شهابی با بیان اینکه میزان نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد طی یک دهه اخیر بین 14 تا بالای 17 درصد در نوسان بود، اظهار کرد: معضل بیکاری در استان ریشه تاریخی دارد و نمی توان در یک بازه زمانی کوتاه آن را کاهش چند رقمی داد.
وی با بیان اینکه بر اساس تعریف شغل در کشور و اینکه هر فردی از جمعیت فعال این استان در طول هفته یک ساعت کار کند شاغل محسوب می شود، گفت: نرخ بیکاری را به طور معمول برای جمعیت 10 سال به بالا محاسبه می کنند.
شهابی ضعف محسوس زیرساخت ها در بخش های مختلف و فقر تاریخی حاکم بر این استان را یادآور شد و افزود: اقتصاد، تولید و حتی میزان اشتغال زایی در کهگیلویه و بویراحمد بیشتر متکی به بودجه ها و منابع دولتی است.
وی با بیان اینکه سال گذشته کل میزان تخصیص منابع در طرح های ملی استان بین 15 تا 20 درصد بود، اظهار کرد: رکود و نیمه فعال بودن طرح های مهم عمرانی و اقتصادی تأثیر محسوسی در افزایش نرخ بیکاری استان در سال های اخیر به ویژه سال 94 داشت.
شهابی اظهار کرد: بدون شک با تخصیص منابع دولتی و بودجه های پیش بینی شده در سفر اخیر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان برای برخی طرح های عمرانی و اقتصادی بزرگ در استان شاهد تحرک در بازار کار و کاهش نرخ بیکاری در استان خواهیم بود.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد جمعیت استان را بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1390 بیش از 658 هزار نفر عنوان کرد.
بر اساس اطلاعات سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 بیش از 52 درصد از جمعیت این استان در مناطق شهری زندگی می کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=205444
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما