شنبه 1 آبان 1395 - 16:08

وضعیت بد قاچاق کالا در کهگیلویه و بویراحمد از زبان رئیس اتاق بازرگانی یاسوج

رئیس اتاق بارزگانی کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی آسیب‌شناسی با قاچاق کالا و ارز در استان تأکید کرد.

 به گزارش بویرنیوز، پیش از ظهر امروز جبار کیانی امروز در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: فلسفه مبارزه با قاچاق کالا، حمایت از تولید ملی و کالای داخلی است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با تأکید بر لزوم جلوگیری از ورود کالای قاچاق به استان، افزود: ورود کالای قاچاق به استان باعث از دست دادن فرصت‌های شغلی و تعطیلی تولید است.

وی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در توسعه اقتصاد استان و کشور مؤثر دانست و بیان داشت: اگر به درستی با این موضوع مبارزه شود می‌توان به تحقق شعار اقتصاد مقاومتی امیدوار بود.

این مسؤول، هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را کاهش و کنترل ورود کالای قاچاق به استان عنوان کرد و یادآور شد: نباید کالای قاچاق به کشور وارد شود و اگر وارد شد باید دستگاه‌های مربوطه با جدیت آنها را شناسایی و جمع‌آوری کنند.

کیانی با عنوان اینکه حدود 70 یا 80 درصد کالاهایی مانند پارچه در بازار استان از راه قاچاق وارد می‌شوند، اضافه کرد: وارد کردن کالا با این شیوه هیچ کمکی به اقتصاد کشور و استان نخواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج بر آسیب‌شناسی و مبارزه جدی با قاچاق کالا تأکید کرد و گفت: باید اقدامات اساسی و بازدارنده صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شاید تعداد قاچاقچیان استان نسبت به کل کشور بسیار کم باشد، یادآور شد: با توجه به اینکه همین تعداد کم نیز به اقتصاد کشور ضربه می‌زنند، باید شناسایی و کنترل شوند.

این مسؤول بر ضرورت برگزاری همایش، سمینار و دوره‌های آموزشی آسیب‌شناسی قاچاق کالا و ارز در استان تأکید کرد و بیان داشت: اگر این دوره‌ها با حضور اقشار مختلف اصناف برگزار شود نتیجه بهتری خواهد داشت.

کیانی، عناصر مرتبط با کالاهای قاچاق را جامعه هدف چنین برنامه‌هایی عنوان کرد و ادامه داد: باید در این دوره‌ها آسیب‌های قاچاق کالا بر اقتصاد کشور و استان به خوبی برای مردم تبیین شود.

وی در خصوص برگزاری چنین دوره‌هایی بیان کرد: اتاق بازرگانی آمادگی کامل برای تأمین سالن تجهیزات و امکانات لازم جهت برگزاری همایش‌هایی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا را دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=205417
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما