شنبه 1 آبان 1395 - 1:17

یک تفاوت مهم دیگر روحانی و احمدی نژآد مشخص شد

کی از شعارهای مهم دولت یازدهم “کرامت انسانی” و “حفظ حرمت افراد” بود که این شعار در ماجرای استعفای همزمان سه وزیر کابینه، بخوبی خود را نشان داد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از «یوپنا»، هر چه دولت های نهم و دهم با روش های عجیب و غریب دست به تغییرات می زد و از جمله آنها در ماجرای عزل وزرای خارجه، کشور و اقتصاد و … که هر کدام به نوعی با حرمت افراد بازی شد، اما در دولت یازدهم رئیس جمهوری با تدبیر و تعامل بخوبی از این آزمون مهم سربلند بیرون آمد تا نشان دهد هر کجا وقتش باشد، شعارهایش را جامه عمل می پوشاند.

دکتر روحانی که کرامت انسانی را مقدم بر دین شمرد، برای تغییر در کابینه خود قبل از انکه به فکر هر موضوع سیاسی و بازتاب های این اقدام باشد، به چگونگی آن و با تاکید بر اصل “تکریم” عمل کرد.

تدبیر رئیس دولت یازدهم باعث شد تا وزرایی که به هر دلیلی از این سمت ها کنار می روند خود استعفا دهند و در همه نیز به تعریف و تمجید از رئیس جمهوری و عملکرد دولت بپردازند و کوچکترین نکته ای مبنی بر نگرانی یا جنجال سازی علیه دولت بر زبان نراندند و در واقع بدون ناراحتی و در کمال قدرشناسی از سمت خود استعفا کردند.

رئیس جمهوری نیز در گام بعدی این قدرشناسی را با بزرگ منشی خود بازهم ارج نهاد و در نامه هایی جداگانه از خدمات وزرای مستعفی قدردانی ویژه ای به عمل آورد و دلیل این تغییرات را ارائه خدمات شایسته تر به مردم عنوان کرد.

بی شک این موضوع که رئیس جمهوری توانست در فضایی با آرامش و بدور از جنجال سازی و غوغاسالاری که منجر به ملتهب شدن فضایی سیاسی بخصوص در جامعه هدف وزارت خانه هایی که تغییرات در آنها صورت گرفته است، برگرفته از اصل “کرامت انسانی” است که تحقق این موضوع نیاز به تدبیر و ذکاوت بالا داشت که دکتر روحانی و وزرای مستعفی به بهترین نحو ممکن از این آزمون سربلند بیرون آمدند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=205344
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما