جمعه 30 مهر 1395 - 20:31

برداشت عسل طبیعی از دل کوه‌های باشت+تصاویر

عسل طبیعی عسلی است که میان درختانی همانند بلوط، کنار یا در شکاف‌ها یا زیر صخره‌های بزرگ یافت می‌شود.

برداشت عسل طبیعی از دل کوه‌های باشت+تصاویر

به گزارش بویرنیوز به نقل از ایلنا، عسل طبیعی از بهترین و مقوی‌ترین انواع آن بین عسل‌های موجود در جهان است که خوشبختانه در کوه‌های اطراف شهرستان باشت نیز یافت می‌شود.

بیشتر این نوع کندوها در شهرستان باشت، عسل کندوهای زنبورهای ریز عسل یا به اصلاح محلی، زنبور زوروا است.

عسل کنار هم یکی از مرغوب‌ترین عسل‌های این شهرستان است، عسل این گیاه بسیار خوش‌طعم و خوش‌مزه و داری طبع سرد است و برای کسانی که گرم مزاج‌اند بسیار مفید است.
عسل طبیعی سدر تقویت‌کننده قوای جسمی است و بیشتر مردم عسل کنار را با این ویژگی می‌شناسند. این عسل اگر خالص باشد و با عسل‌های دیگر مخلوط نشده باشد تقویت‌کننده موی سر، تقویت‌کننده اعصاب، دارای پروتئین، ضد کم‌خونی، ضد کمر درد، بهترین مرهم برای سوختگی‌ها و موثر در درمان انواع سرطان‌ها است..

بنا به گفته افراد آگاه، بهترین زمان برای برداشت عسل‌کوهی و پر بودن ذخیره و مخزن کندو، فصل پاییز و تقریبا اواخر مهرماه و همچنین فصل تابستان در اواخر خرداد‌ماه است و در غیر این دو زمان استفاده کردن از ذخیره مخزن عسل کوهی به منزله تخریب و تلف شدن تعداد بسیار زیادی از زنبورهای نوزاد می‌شود.

زنبور عسل ریز(زوروا) علاوه بر کوه و صحرا در مناطق شهری نیز عسل و کندو درست می‌کند که در ادامه تصاویری از کندو زدن زنبور عسل ریز در مکان‌هایی را مشاهده می کنید که باورش شاید کمی سخت باشد.

 

 

شهرستان باشت از شهرستان‌های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود که با یاسوج مرکز این استان حدود 120 کیلومتر فاصله دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=205326
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما