جمعه 30 مهر 1395 - 1:36

مرگ 3 کهگیلویه و بویراحمدی بر اثر گازگرفتگی

خبرگزاری فارس: مرگ 3 کهگیلویه و بویراحمدی بر اثر گازگرفتگی از ابتدای سال جاری تاکنون

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت فرهنگ‌سازی رسانه‌ها در خصوص استفاده صحیح مردم از وسایل گرمایشی تأکید کرد و از مرگ 3 کهگیلویه و بویراحمدی بر اثر گازگرفتگی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

 کامروز امینی امروز در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: مردم باید دقت و توجه کافی دراستفاده از وسایل گرمایشی داشته باشند.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی از مرگ و میرها مربوط به گازگرفتگی است، افزود: برگزاری برخی دوره‌های آموزشی مثلا در ادارات یا مدارس در مورد استفاده صحیح از وسایل گرمایشی می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال 94 حدود 9 نفر فوتی ناشی از گازگرفتگی در استان داشتیم، گفت: استان ما سال گذشته در این حوزه رتبه ششم کشور را به نسبت جمعیت داشت.

این مسؤول در ادامه با اشاره به اینکه چند مورد فوتی در 6 ماهه نخست امسال نیز داشتیم، یادآور شد: سه مورد فوتی بر اثر گازگرفتگی طی 6 ماهه نخست امسال اتفاق افتاد.

امینی به فرارسیدن سرما و ضرورت استفاده از وسایل گرمایشی در استان اشاره کرد و افزود: باید با کمک رسانه‌ها فرهنگ‌سازی کافی در خصوص استفاده صحیح از وسایل گرمایشی صورت گیرد.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: بسیاری اتفاقات بر اثر بی‌دقتی و بی‌احتیاطی خود مردم رخ می‌دهد.

وی با تاکید بر استفاده و نصب صحیح وسایل گرمایشی در این فصل، گفت: این وسایل باید با رعایت نکات ایمنی، بررسی لوله و اتصالات مربوطه توسط افراد مجرب یا کارشناس این حوزه صورت گیرد.

این مسؤول، احتیاط و رعایت نکات ایمنی را در ارتقای سلامت افراد موثر دانست و یادآور شد: اقدام خودسرانه افراد ناآگاه و بی‌تجربه در برخی امور گاها منجر به بروز اتفاقات بزرگ و جبران‌ناپذیر خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=205246
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما