پنجشنبه 29 مهر 1395 - 23:47

تمجید استاندار امسک روسیه از میهمان نوازی مردم کهگیلویه و بویراحمد/مهم ترین نیاز روس ها به استان/مفاد تفاهم نامه همکاری

گروه سیاسی- امشب و در نشست استانداران استان‌های کهگیلویه و بویراحمد از ایران و امسک از روسیه تفاهم‌نامه‌ای در 16 بند به امضا رسید.

به گزارش بویرنیوز؛ در این آیین استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تشکر از سفر هیأت روس به این استان اظهار کرد: در زمینه‌های گوناگون این دو استان توانمندی‌های زیادی دارند و می‌توانند از این ظرفیت ها در مبادلات تجاری خود استفاده کنند.

سید موسی خادمی اضافه کرد: یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم مربوط به بخش گردشگری است که باید از این توانمندی دو استان استفاده بهینه‌ای کرد. 

خادمی عنوان کرد: می‌توانیم هر دو کشور در زمینه‌های علمی و در فناوری‌های نوین با همدیگر همکاری متقابل داشته باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از حوزه کشاورزی به عنوان یکی دیگر از این ظرفیت ها اشاره کرد و متذکر شد: همچنین در بحث محصولات غذایی امسک و کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند صادرات به یکدیگر داشته باشند.

خادمی گفت: این سفر جزو سیاست‌های رسمی جمهوری اسلامی است که با همسایه‌ها روابط داشته باشد و روابط ما با روسیه راهبردی است.

وی افزود: با رایزنی با سفارت خودمان این استان روس را به عنوان استان دوست و همکار برگزیدیم و تفاهم‌نامه‌ای با هم امضا کردیم و در این تفاهم‌نامه به روابط بلند مدت توجه داریم و صادرات مواد غذایی و محصولات کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

SONY DSC

این مسؤول عنوان کرد: به دنبال تسهیل ارتباط و تجارت سرمایه دو استان هستیم.

وی گفت: در ابعاد علمی چون امسک دانشگاه‌های خوبی دارد مقدمات کار را برای تبادل‌های علمی و پژوهشی و تبادل دانشجو مدنظر قرار داده‌ایم و البته در بحث فرهنگی، با توجه به پیشینه خوب طرفین، هم می‌توانیم ارتباطات خوبی برای توسعه هر دو استان داشته باشیم.

وی افزود: یکی از کارهای این سفر معرفی زمینه‌های سرمایه‎گذاری به طرف مقابل بود که در حوزه نفت، آب و کشاورزی و غیره معرفی شد و همچنین در بحث گردشگری تلاش شد بخشی از مناطق گردشگری استان را نشان دهیم.

استاندار کهگیلویه و بویرحمد تصریح کرد: امیدواریم هم در حوزه سرمایه‎گذاری در زیرساخت‎های گرشگری و هم در برقراری توریسم دو نفره بتوانیم درهای جدیدی باز کنیم و همکاری خوبی بین دو استان در آینده نزدیک شکل بگیرد.

استاندار امسک روسیه با اشاره به اینکه مردم استان میهمان نواز هستند و این قابلیت مهمی است، بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد طبیعت منحصر به فردی دارد که دعوت می‌کنم گردشگران امسک از نزدیک با این استان زیبا دیدن کنند.

ویکتور نظروف  گفت: استان ما در بین شهرهای روسیه یکی از ایالات با ظرفیت است.

استاندار استان امسک افزود: امروز به دنبال ارتباط با همه کشورها و ارتباط با کشور پرظرفیت ایران و البته استان پرظرفیت استان شما هستیم.

این مسوول در استان امسک روسیه تصریح کرد: باید راه‌های ارتباط جوانان دو استان را فراهم کنیم تا بتوانیم به توسعه از طریق این ظرفیت بالا استفاه کنیم.

139507292054401318989894

وی عنوان کرد: اگر بتوانیم پرواز مستقیم بین دو استان برقرار کنیم خواهیم توانست ارتباط بیشتری با هم داشته باشیم.

نظروف با بیان این که صادرات امر مهمی است و باید هر دو استان در زمینه صادرات و واردات به هم کمک کنیم، افزود: باید هر دو استان از تجار خود حمایت کرده تا بتوانند سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند.

استاندار استان امسک در خصوص تحریم‌ها گفت: تحریم‌ها را برای ایران برداشتند اما برای ما هنوز برنداشته‌اند اما تحریم‌ها نعمتی برای توسعه ایران و روسیه است لذا باید همه در کشورهای ایران و روسیه برای اقتصاد خود تلاش کنیم.

وی با بیان این که تجهیزات را قبل از تحریم‌ها از خارج تهیه می‌کردیم، افزود: اما اکنون خودمان تجهیزات را می‌سازیم.

استاندار ایالت امسک روسیه تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که باید در زمینه واردات میوه‌جات و سبزی‌جات مطلوب استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام کنیم و در این زمینه سرمایه‌گذاری لازم را داشته باشیم.

SONY DSC

SONY DSC

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=205240
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما