چهارشنبه 28 مهر 1395 - 13:49

آب‌رسانی سیار به عشایر گچساران در انتظار تأمین اعتبار

رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: آب‌رسانی سیار به مناطق عشایری این شهرستان در انتظار تأمین سه میلیارد ریال اعتبار است.

abrasani-seyar

به گزارش بویر نیوز به نقل از ایرنا، قربان کرمی روز سه‌شنبه با اشاره به این‌که نیمی از جمعیت عشایری به مناطق قشلاقی بازگشته‌اند، افزود: تخصیص بودجه برای تأمین آب آشامیدنی این قشر زحمت‌کش ضروری است.

وی ابراز کرد: سه میلیارد ریال اعتبار برای آب‌رسانی سیار به مناطق عشایری گچساران در سال جاری تصویب شده که از این میزان تاکنون هیچ اعتباری تخصیص نیافته است.

کرمی کمبود تجهیزات آب‌رسانی سیار را از دیگر مشکلات مناطق عشایری این شهرستان ذکر کرد و گفت: چهار دستگاه خودرو برای این منظور خدمات‌رسانی می‌کنند که حداقل سه دستگاه خودروی دیگر موردنیاز است.

رئیس اداره امور عشایر گچساران ابراز کرد: هم‌اکنون روزانه 180 مترمکعب آب آشامیدنی بین عشایر این شهرستان توزیع می‌شود.

وی گفت: افزون بر 35 دهنه چشمه در مناطق عشایری این شهرستان وجود دارد که از این تعداد 30 مورد معادل 85 درصد تاکنون خشک شده‌اند که این امر لزوم توجه به تأمین اعتبار آب‌رسانی سیار را دوچندان کرده است.

کرمی بیان کرد: اجرای شبکه انتقال آب به مناطق عشایری بهترین راهکار برای رفع مشکل کم‌آبی در مناطق عشایری گچساران است.

وی عنوان کرد: طرح مطالعاتی اجرای شبکه‌های انتقال آب برای تأمین پایدار آب آشامیدنی در سه نقطه عشایری این شهرستان است.

کرمی اظهار داشت: گچساران در فصل قشلاق میزبان حدود 2 هزار عشایر کوچ رو در 68 نقطه اسکان است.

وی افزود: 983 کیلومتر راه عشایری در این شهرستان وجود دارد که این مسیرها برای ورود عشایر به این شهرستان بازگشایی شده است.

کرمی گفت: عشایر گچساران سالانه 2 هزار و 700 تن گوشت قرمز، 6 هزار و 480 تن انواع فرآورده‌های لبنی، 150 تن پشم و 25 تن گوشت سفید تولید می‌کنند.

وی بیان کرد: جمعیت 10 هزارنفری عشایر این شهرستان فصل قشلاق را در مناطق دریلا، آبگندی و کلاغ نشین و دیگر مناطق عشایری این شهرستان سپری می‌کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=205041
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما