چهارشنبه 28 مهر 1395 - 12:59

سخنان نماینده ایذه درباره کهگیلویه و بویراحمد که جنجالی شد

هدایت الله خادمی،نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به انتقال آب روستای قله علا بخش صیدون به یکی از استان های هم‌جوار اشاره کرد و گفت: باید وزیر محترم کشور و همچنین استاندار خوزستان جلوی انتقال چنین طرحی را بگیرند.
وی گفت: کارهایی صورت پذیرفته که یکی از استانهای همجوار خوزستان می خواهند؛ آب روستای ” قله علا” را که در شهرستان باغملک است به انحراف ببرند و این حداقل آب موجود برای کشاورزی روستاهای هپرو، رود زرد و چند روستای دیگر است.

وی در ادامه همین مبحث افزود: اگر بخواهند این آب را به شهرهای دیگر انتقال دهند؛ با توجه به اینکه در حال حاضربا کمبود آب روبرو هستند و کشاورزی آنها تقریبا نیمه تعطیل بوده؛ قطعا تعطیل می‌شود و متاسفانه مطالعه این طرح را بیش از 3 سال پیش انجام داده بودند.

نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به اینکه طرح انتقال آب از این روستاها را به یکی از استان‌های هم‌جوار به صورت چراغ خاموش انجام داده بودند، بیان کرد: این جای نگرانی دارد که کار مطالعات این طرح را به صورت چراغ خاموش انجام داده‌اند و می‌خواهند آن را اجرایی کنند و بیکاری را در این مناطق گسرش دهند.

 سنگ اندازی جدید در تحقق وعده های عدل هاشمی
خادمی به تجمع‌هایی که ظرف چند هفته گذشته در بخش صیدون به سبب کم آبی بوجود آمده بود اشاره کرد و گفت: یکسری تجمعهای مردمی در این بخش اخیرا به دلیل کمبود آب صورت گرفته بود و قطعا این یک کار بسیار خطرناکی است و امیدوار هستیم مردم دست به چنین اقدامی نزنند؛ البته این را باید یادآوری کنم که سرچشمه این آب در همین منطقه است.

وی تصریح کرد:به عنوان نماینده مردم خواستارم که هرچه سریعتر آقای استاندار و وزیر کشور از اجرای انتقال این آب کم که حق مردم منطقه است برای اینکه هزینه روزمره اینها از همین آب تامین می‌شود جلوگیری کنند؛ تا مشکلی برای هر2 منطق که هم تبار هم هستند به وجود نیاید چرا که از همه مهم‌تر این است که ما با هم برادر هستیم و سرچشمه این آب هم سالیان طولانی در این بخش است.

نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به همجوار بودن رودخانه کارون در شهرستان های ایذه و باغملک عنوان کرد:آب کارون از کنار این 2 شهرستان 200 کیلومتر را می‌پیماید اما متاسفانه مردم ایذه و باغملک از یک قطره این آب بهرمند نشده اند و این مردم از بی آبی رنج می‌برند که امیدوار هستیم وزیر نیرو دستور هرچه سریع‌تر انتقال آب کارون برای سیراب کردن زمینهای کشاورزی این 2 شهرستان را بدهند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=205034
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما