چهارشنبه 28 مهر 1395 - 11:21

دومین سفر معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد/محسنی بندپی:هیچ سازمانی بخوبی سازمان بهزیستی دانش رصد مسائل اجتماعی را ندارد

محسنی بند پی افزود: هر استانی که اقدام و یا طرح ویژه ای برای کنترل ، کاهش و یا مهار آسیبی داشته باشد قطعا مورد حمایت و توجه قرار خواهد گرفت.

به گزارش بویرنیوز: صبح امروز همایش علمی- کاربردی معاونین امور اجتماعی سازمان بهزیستی سراسر کشور در استان با حضور دکتر انوشیروان محسنی بند پی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور آغاز گردید.

در ابتدای جلسه دکترسید علیرضا موسوی امجد مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن خوشامدگویی به دکتر محسنی بند پی اظهار داشت: خیلی خرسند هستیم که در دولت تدبیر و امید این مسولیت خطیر به ما واگذار شده. دولتی که تهدید های زیادی را با تدبیر و امید شایسته پشت سر گذاشته و تشکر از دکترمحسنی بندپی ریاست سازمان بهزیستی بخاطر دومین حضورشان در استان کهگیلویه و بویراحمد و توجه ویژه ایشان و همکارانشان به مناطق کمتر توسعه یافته.

در ادامه دکتر حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن تشکر بابت حضور رئیس سازمان در جمع معاونین امور اجتماعی بهزیستی سراسر استان ها اظهار داشت: عرصه اجتماعی در تمام دنیا یک عرصه مهم و اثر بخش در زمینه آمایش سرزمین و توسعه سرزمینی بوده و به همین خاطر معاونین امور اجتماعی سراسر کشور هرچند وقت یکبار دور هم جمع می شوند، سیاست های مؤثر مطرح می شود و هم اندیشی ها و راهکارهای خیلی خوبی عنوان می گردد.

فرید افزود: نیاز به تعامل بین بخشی داریم تا کارهای مهمی انجام شود و توجه به بخش غیر دولتی و واگذاری برخی از فعالیت ها به این بخش ها می تواند به توانمند سازی افراد و جامعه منجر گردد.

فرید درخصوص افزایش بهره وری و اثربخشی طرح ها ی سازمان اظهار داشت: با توجه به وضعیت فعلی که باید منابع مالی کشور را حفظ کرد و بهره وری را بالا برد تلاش کردیم طرح هایی که مستلزم صرف منابع زیادی هستند را مورد بازنگری قرار دهیم تا راهکار مناسبی برای آنها پیدا شود.

در پایان معاون اموراجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: در تلاش هستیم و اقدامات خوبی نیز صورت گرفته تا میزان آگاهی مردم را از خدماتمان افزایش دهیم  چراکه ارزش خدمات ما زمانی است که مردم استفاده لازم و مؤثر از این خدمات را ببرند.

در میانه همایش تعدادی از معاونین امور اجتماعی بهزیستی استان ها دغدغه ها وگلایه هایی را عنوان کردند که به اختصار می آوریم:

*اصلی نبود یک برنامه دراز مدت و میانئ مدت برای سازمان

* واگذاری برنامه های جدید به سازمان بهزیتس بدون تغییر در اعتبارات و نیروی انسانی و سایر زمینه ها

* نداشتن یک برنامه هدفمند برای هزینه کردن اعتبارات

*نبود یک برنامه مدون

*عدم توجه به بحث نیروی انسانی و اعتبارات خصوصا در حوزه معاونت امور اجتماعی و واحد اورژانس اجتماعی

در پایان دکتر انوشیروان محسنی بند پی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با گرامیداشت یاد و خاطره 1880 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با توجه به رشد زندگی ماشینی و تغییراتی که در سازمان ها، نهادها و فرهنگ ها ایجاد شده ، شاهد رشد آسیب های اجتماعی از جمله اختلالات روحی و روانی، پایین آمدن سن اعتیاد،زنانه شدن بسیاری از آسیب ها ما هستیم که باید برنامه ای استراتژیک بر پایه واقیعت های موجود بنا گردد تا زمینه های اجرایی کردن بهتر این برنامه ها فراهم شود.

محسنی بندپی افزود: برای پیشگیری، کنترل و مهار آسیب ها بدون توجه به عوامل تأثیرگذار برخاسته از واقیعت های موجود نمیتوان سیاست گذاری درست و اقدامات به موقع و اثربخشی داشت چراکه دیگر زمان آزمون و خطا گذشته و باید به استاندر سازی و تدوین سیاست های مؤثر منشعب از واقیعت های موجود پرداخت و ملاحظات اجتماعی، فرهنگی، شرایط سنی و جنسی و سایر موارد را در سیاست گذاری ها به دقت مورد توجه قرار داد و رعایت کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه اظهار داشت: خروجی اینگونه همایشها و نشست ها باید منجر به ارائه دستور العملی جهت استفاده مؤثرباشد. هیچ سازمانی بخوبی سازمان بهزیستی دانش رصد مسائل اجتماعی را نداشته، به همین خاطر باید خودمان را مجهزتر بکنیم و با نگاه آینده نگری به مسائل به بحث مستند سازی این اقدامات از ابتدا تا انتها حتما توجه ویژه ای داشته باشیم.

محسنی بند پی افزود: هر استانی که اقدام و یا طرح ویژه ای برای کنترل ، کاهش و یا مهار آسیبی داشته باشد قطعا مورد حمایت و توجه قرار خواهد گرفت.

img_1694 img_1703 img_1706

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=205014
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما