چهارشنبه 28 مهر 1395 - 11:00

یک هیات 17 نفری روسی وارد یاسوج شدند

یک هیات 17 نفری از مسئولان سیاسی و فعالان اقتصادی استان امسک روسیه امروز/چهارشنبه/ به منظور بررسی ظرفیت های اقتصادی کهگیلویه و بویر احمد با استقبال مسئولان محلی وارد یاسوج شدند.

به گزارش ایرنا، این هیات به سرپرستی «ویکتور نظراف» استاندار امسک و با حضور وزیران ایالتی منطقه ای اقتصاد و کشاورزی این استان، مدیرکل توسعه روابط بین الملل، مشاور عالی رئیس، هشت بازرگان و صاحبان صنایع، یک نفر از شرکت های فعال در حوزه ساخت و ساز و سه نفر از مقامات کنسولگری روسیه در اصفهان وارد یاسوج مرکز کهگیلویه و بویر احمد شدند.
این هیات 17 نفره به مدت 2 روز میهمان دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت یاسوج و شماری از مدیران کل صبح امروز از این هیات در فرودگاه یاسوج استقبال کردند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی یاسوج گفت: این هیات برای آشنایی با ظرفیت های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج سفر کرده اند.
جبار کیانی اظهار داشت: فعالان اقتصادی این هیات خارجی در زمینه های صنایع کشاورزی، غذایی، گیاهان دارویی، بهداشتی و ساخت و ساز با فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد و بخش دولتی به رایزنی خواهند پرداخت.
سال گذشته نیز یک هیات از کهگیلویه و بویراحمد به همین منظور به سرپرستی استاندار به استان امسک روسیه سفر کرده بودند.
گروه بازرگانی و اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد برای تبادل مناسبات تجاری و بازرگانی استان، با بخش خصوصی و دولتی روسیه، به ریاست استاندار و همراهی رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج و 24 نفر از مسئولان دولتی و بخش خصوصی استان آبان پارسال به روسیه سفر کرده و برای گسترش مناسبات تجاری قراردادها و تفاهم نامه هایی امضا کردند.
امسک در جنوب غربی سیبری واقع شده و دومین شهر بزرگ در شرق کوه های اورال به شمار می آیدکه فاصله بین این استان تا مسکو ۲۷۰۰ کیلومتر است.
کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 700 هزار نفر جمعیت و 16 هزار و 249 کیلومتر مربع، حدود یک درصد از جمعیت و یک درصد از مساحت ایران را دارد.
این استان با تولید روزانه 750 هزار بشکه نفت حدود 20 درصد نفت ایران را تولید می کند.
گیاهان دارویی یکی از ظرفیت های مطلوب اقتصادی هر منطقه است که در این میان کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن بیش از 400 گونه گیاه دارویی یکی از متنوع ترین استان های کشور در زمینه تولید گیاهان دارویی است.
این استان دارای 46 گونه گیاهی آندومیک و سه گیاه دارویی کمیاب دنیا شامل باریجه، آنغوزه و گزانگبین است که ظرفیت خوبی برای تجارت و سرمایه گذاری در زمینه صنایع دارویی دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=205011
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما