سه شنبه 27 مهر 1395 - 22:43

اعتراض رئیس اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد به برنامه ریزی سفر هیئت روس/ اجازه بازدید از بزرگترین واحد تولیدی استان را نمی دهیم!

در اقدامی شایان توجه اتاق بازرگانی یاسوج دبیر سفر هیئتی اقتصادی و سیاسی از روسیه به استان شده که در نوع خود کم نظیر و قابل تقدیر است

گروه اقتصادی- با وجود نقش پر رنگ مجتمع بین المللی دنا صنعت و بزرگترین مجتمع تفریحی و ورزشی جنوب کشور(آزادی – باقری) در اشتغال، اقتصاد و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد، عدم مشارکت این واحدها در برنامه ریزی سفر هیئت تجاری روسیه به استان باعث اعتراض رئیس اتاق تعاون شده است.

به گزارش «بویر نیوز»، مجتمع بین المللی دنا صنعت بعنوان بزرگترین واحد تولیدی استان توانسته بیش از 1000 نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار نماید و در سطح ملی و بین المللی خوش بدرخشد به و از طرفی وجود بزرگترین مجتمع تفریحی، ورزشی و اقامتی جنوب کشور (آزادی – باقری) فرصتی کم نظیر برای توسعه صنعتی و گردشگری استان و کمک به چرخه اشتغال نو ظهور توریسم به نظر می رسد.

این پتانسیل ها نه تنها به یک مالک خاص بلکه به کل مردم استان تعلق دارد و کمکی برای توسعه استان محروم کهگیلویه  و بویراحمد می باشد و منطقی است از این ظرفیت در بهبود برنامه ریزی های استانی بهره گرفت.

بر پایه این گزارش، در اقدامی شایان توجه اتاق بازرگانی یاسوج دبیر سفر هیئتی اقتصادی و سیاسی از روسیه به استان شده که در نوع خود کم نظیر و قابل تقدیر است اما در روی دیگر سکه دعوت نکردن و دخالت ندادن مسئولین بزرگترین صنایع تولیدی و گردشگری و اتاق تعاون استان از ابتدای برنامه ریزی های این رویداد اقتصادی است که باعث اعتراض رئیس اتاق تعاون شده است.

bazargani-19

لهراسب باقری در این رابطه با ارسال نامه به پایگاه خبری تحلیلی «بویر نیوز»، گفت: هدف همه ما توسعه و پیشرفت استان است و در همین راستا چرخ مجموعه های ما نیز با هدف کمک به اشتغالزایی، تولید و گردشگری استان می چرخد  و به نظرم حضور ما در برنامه های توسعه ای و اقتصادی استان کمترین خواسته یک فعال اقتصادی که بزرگترین دغدغه اش کمک به توسعه و اشتغال است، می باشد.

باقری گفت: در این سفر اجازه بازدید و حضور هیئت روس به مجتمع های بین المللی دناصنعت و مجتمع تفریجی آزادی- باقری را نخواهیم داد چرا که معتقدیم این اقدام از سوی دبیر سفر، بی احترامی به اقتصاد و توسعه استان و نادیده گرفتن فعالان این بخش هاست.

باقری بیان داشت: علیرغم تمام گلایه مندی از دبیر این سفر با تمام وجود میگویم، همچنان در مسیر کمک به تولید و اشتغال استان محروم و کمتر توسعه یافته کهگیلویه و بویراحمد از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود و در این مسیر دعای خیر هم استانی ها به خصوص جوانان مستعد این دیار را به عنوان ارزشمند ترین داشته خود میدانیم.

به گزارش بویرنیوز، در ادامه واکنش رئیس اتاق تعاون به دعوت اتاق بازرگانی برای بازدید هیئت روس از مجموعه هایش آمده است:

“اینجانب به عنوان رئیس اتاق تعاون استان، مدیرعامل بزرگترین واحد صنعتی استان، مدیرعامل بزرگترین مجتمع ورزشی، تفریحی و اقامتی جنوب کشور و کارآفرین برتر کشوری و استانی، سهم موثری در صنعت و اقتصاد استان داشته و دارم، لذا انتظار معقول می رفت از ابتدای مراحل برنامه ریزی سفر یک هیئت اقتصادی خارجی به استان درجریان قرار میگرفتم و یا حداقل در پیش بینی جلسات استانی که برای استقبال از این هیئت تشکیل شد، دعوت میشدم.

اما متاسفانه تا تاریخ ارسال نامه اتاق بازرگانی یاسوج برای بازدید این هیئت از مجموعه های صنعتی، اینجانب در جریان این سفر قرار نگرفته بودم، بدیهی است این اقدام اتاق بازرگانی، مغرضانه و از روی تنگ نظری می باشد و مجموعه دنا صنعت با این بازدید مخالفت مینماید.

در پایان به جنابعالی بعنوان رئیس اتاق بازرگانی و نماینده صنایع و پل ارتباطی صنایع با نهادهای حکومتی و هماهنگ کننده سرمایه گذاران داخلی و خارجی متذکر میشوم ضمن تغییر در رویه در پیش گرفته نسبت به رفتار مناسب و در شان صنایع استان جدیت بیشتری از خود نشان دهید.”

photo_2016-10-18_22-31-08

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=204924
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    احسنت بر لهراسب باقری.

  2. سعیدی گفت:

    خب واقعا ما جز دنا صنعت چی داریم؟حیف باید فعالان بخش خصوصی همدل تر باشند

  3. لر گفت:

    هدف این سفر چیه؟ ایا روسیه قراره بازار فروش محصولات تولیدی استان ما باشه ؟یا قراره ما از روسیه صنعت وارد کنیم؟  مردم ایران خاطره خوبی از روس ها ندارن دستشون تو هر کاری رفت تا ابدالدهر مسئله ساز شد

  4. بابكانى گفت:

    مگه ما چند تا كى لهراس داريم اقاى كيانى 

  5. هم استانی گفت:

    این قبیل برنامه ها اگر با برنامه ریزی همه سویه و هدفمند صورت بگیره 
    پیامد های خیلی خوبی داره ولی اگر بی هدف و فقط محض خودنمایی باشه جز هزینه چیزی به همراه ندارد واضح تر اینکه اگر هدف اقای کیانی ایجاد شناخت و ارتباط و در نهایت تجاری سازی ارتباط بود میبایست  برنامه ریزی بیشتری صورت میگرفت باید توانمندی و نیازمندی کشور مقابل مطالعه میشدو  بعد از همه تولید کنندگان حتی بخش کشاورزی دعوت میشد و جلسه های متعددی صورت میگرفت و نتیجه مطالعه در جلسات ارائه میشد به 
    طوری که قبل از ورود انها مسیر و هدف ارتباط مشص میشد خواسته های طرفین مشخص می شد در این صورت ما فقط یک میزبان ساده نبودیم بلکه یک طرف تجارت بودیم. 

  6. ارشد برق گفت:

    جناب مهندس باقری شما به این اقدامات مغرضانه توجه نکنید و همچنان به یکه تازییتان ادامه بدهید… درود به غیرتتان

  7. ع.ا.آرام گفت:

    درود بر جبار کیانی .همین که توانست در این شرایط رکود اقتصادی در این منطقه محروم وکوجک کشور یک گروه تجاری بازرگانی کشور بزرگ خارجی را به استان بیاورد کار بسیار بزرگ و ارزنده ای است.موفق باشی.

  8. ناشناس گفت:

    وقتی اقایانی مثل باقری که مادر صنعت این استان می باشند از این تقابل اقتصادی و صنعتی خبر ندارند واقعا قراره این سفر چه دستاوردی داشته باشه ؟؟؟

  9. فرشید گفت:

    جناب مهندس باقری موفقیتهای حضرتعالی برکسی پوشیده نیست آقای کیانی اگه راست میگه کارنومه کاریشو واسه مردم بیان کن انشا الله که سایت همیشه روسر اقتصاد این استان باشه زنده باشی کی لهراس

  10. ناشناس گفت:

    این خانه از پای بست ویران است – خواجه در نقش ایوان است

  11. حسن زاده گفت:

    جای بسی تاسف هست برای افرادی که فکرمیکنند بادعوت نکردن یک کارافرین نمونه وکشوری میتونن وجه اون بین مردم خراب کنند اقایون به اصطلاح مسئول لطفا یه کم از مدیران استانهای مجاور یادبگیرید خودتون خوب میدونیدکاروعملکرد شماهابدون کارافرینان خوب ونمونه استان اب به هاون کوفتن است……

  12. شهروند گفت:

    بابا استان ما آه نداره باناله سودا کنه اقایون به اصطلاح مسئول میشه این چندنفر کارافرینی هم که دارن به مردم استان خدمت میکنند فراری ندین

  13. خرزو گفت:

    بايد ثابت بشه .

    كلاكرو بازي

  14. ع.ا.آرام گفت:

    درود جبار استان کهگیلویه و بویراحمد.محض اطلاع دوستان یک نمونه از کارنامه و خروجی کار اقای کیانی همین که به تنهایی توانست یک گروه تجار و بازرگان روسی را به این گمنام ترین و محروم ترین منطقه کشور بیاورد در نوع خود قابل تقدیر است.حداقل فایده این گام بزرگ معرفی استان به هموطنان کشور و اضافه از ان خارج از مرزهاست .

دیدگاه شما