سه شنبه 27 مهر 1395 - 13:22

یک مورد عجیب از بی مهری در حق مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد!

بی شک اگر مهاجرینی که در شهر یاسوج سکونت دارند به این مورد توجه نکنند در آینده دامنگیر مشکلات و تبعات آن خواهند شد و همانگونه که شهر یاسوج هم اکنون نیز به دلیل غلبه جمعیت بر زیرساخت ها با مشکلاتی از جمله آب، برق، حشایه نشینی، آسفالت معابر و ترافیک مواجه است، اگر ساکنین این شهر به آینده آن بی توجهی کنند شاهد افزایش مشکلات و معضلات در این شهر خواهیم بود.

گروه اجتماعی – ثبت نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن که از اوایل مهر امسال آغاز شد در حد انتظار مورد اتسقبال قرار نگرفت و در استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان های کم جمعیت تری همچون دنا و چرام استقبال بیشتری کردند و شهرستان بویراحمد نیز کمترین استقبال را داشت.

به گزارش «بویر نیوز»، چند روز مانده به پایان این سرشماری از برخی متولیان شنیده می شد که بسیاری از جمعیت مهاجر ساکن در شهر یاسوج تمایلی برای ثبت اطلاعات خود در این شهر ندارد و بنا به دلایل و انگیزه های مختلف محل تولد خود را ثبت می کنند.

از آنجا که طرح این مباحث از سوی افراد مطلع اما در محافل غیررسمی عنوان می شد و نمی توانست مبنایی برای اطلاع رسانی باشد، رسانه ها نیز در این باره سکوت کردند اما سرانجام و با پایان یافتن مرحله اول سرشماری، معاون هماهنگی و امور اجرایی سرشماری بویراحمد صریحا به این موضوع اشاره کرد و خواستار رفع چنین مشکلی شد.

معاون هماهنگی و امور اجرایی سرشماری بویراحمد در این باره گفت: جمعیت مهاجری که در مرکز استان ساکن هستند بنا به هر دلیلی محل سکونت خود را محل تولد خود انتخاب می‌کنند که این امر به ضرر شهرستان‌های مهاجرپذیر مانند بویراحمد بوده است.

سید کرامت‌الله فرج‌زاده صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بویراحمد با اشاره به سرشماری نفوس و مسکن گفت: با توجه به اینکه اولین تجربه سرشماری اینترنتی را تجربه کردیم و این امر به سود شهرستان‌های کوچکتر و به ضرر شهرستان پرجمعیت از جمله بویراحمد است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در صورتی که این ضعف بزرگ در زمان مراجعه حضوری آمارگیران مرتفع نشود، گفت: بیش از 20 درصد جمعیت ساکن در شهرستان بویراحمد که مهاجرین شهرستان‌های استان هستند از امکانات مرکز استان استفاده می‌کنند که این میزان جمعیت باید از جمعیت واقعی شهرستان کم شود.

به گزارش «بویر نیوز»، از آنجا که میزان جمعیت و آمارهای سرشماری یکی از عوامل مهم در خدمات رسانی به ساکنین مناطق است، بی شک اگر مهاجرینی که در شهر یاسوج سکونت دارند به این مورد توجه نکنند در آینده دامنگیر مشکلات و تبعات آن خواهند شد و همانگونه که شهر یاسوج هم اکنون نیز به دلیل غلبه جمعیت بر زیرساخت ها با مشکلاتی از جمله آب، برق، حشایه نشینی، آسفالت معابر و ترافیک مواجه است، اگر ساکنین این شهر به آینده آن بی توجهی کنند شاهد افزایش مشکلات و معضلات در این شهر خواهیم بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=204878
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد گفت:

    کاملا درسته من خودم چندین مورد را دیدم که این کار را می کردند.

  2. نظر گفت:

    واقعا حیف دوستان از این اب و.هوا و شهر استفاده کنن و ساکن هم بشن و بعد هیچ دغدغه ای هم نسبت بهش نداشته باشن خب اینجا دیگه مال شما هم هست

  3. ناشناس گفت:

    کاش میشد ترتیبی اتخاذ کرد تا کسانی که اینکار رو کردن به نحوی از ارایه خدمت بهشون جلوگیری بشه تا اجحافی در حق خود ساکنین بویراحمد نشه.اینها که چنین کاری کردن برگردن به شهرشون

  4. دولت گفت:

    برادر در مورد چیزی که نمی دانید قضاوت نکنید . میزان مشارکت هر شهر و استان نسبت به جمعیت آن براورد میشود و بعد میزان مشارکت اعلام میشود . تعبیر به سو می فرمایید پس اگر اینطوره باید با  در باره تهران که جمعیت ۱۰ میلیونی دارد همین را بگیم تقریبا نیمی از جمعیت تهران مهاجر است

  5. seaid گفت:

    والا این ظلمی که در حق شهرستان بویراحمد میشه . حتی باعث میشه تو استخدامی ها هم به ضرر بویراحمد تموم بشه و باید به جد این قضیه پیگیری و حل بشه.

  6. دنا گفت:

    تا قانون مهاجرت در کشور اصلاح نشه ایت مشکل حل نمیشه. الان تو امریکا هرکس از یک شهر به شهر دیگه بره با توجه به کارتهای مخصوص و گیت ورودی بصورت لحظه ای از جمعیت شهر اولیه کم و به شهر بعدی اضافه میشه اونوقت اینجا….

  7. ناشناس گفت:

    در جواب دنا: جهت اطلاع در آمریکا هم از سرشماری برای محاسبه میزان جمعیت استفاده می شود.
    آقای فرج زاده اطلاعات درستی ندارند چون حضور اشخاص در آدرسی که در زمان ثبت نام اینترنتی اعلام کردند ضروری است.(اگر در یاسوج باشند قطعا به آمار یاسوج اضافه خواهند شد) بنابراین جای نگرانی نیست و قطعا جمعیت یاسوج بصورت واقعی محاسبه خواهد شد.

دیدگاه شما