سه شنبه 27 مهر 1395 - 7:48

خبرهای خوش دکتر چمن برای بانوان کهگیلویه و بویراحمد

وی با بیان اینکه 64 درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد را دانشجویان خانم تشکیل می‌دهد‌ گفت: 57 درصد دانشجویان رشته پزشکی خانم‌ها هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مرگ تنها یک مورد مادر باردار طی 7 ماه گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، دکتر رضا چمن در نشست کارگروه بانوان و خانواده با اشاره به اینکه توجه به سلامت زنان و مادران اولویت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد است، اظهار کرد: توجه به سلامت زنان و مادران در عمده کلینیک‌های استان مورد توجه است و احداث کلینیک ویژه بانوان باید در وزارت بهداشت بررسی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال گذشته 9 هزار و 600 زایمان طبیعی و رایگان در سطح استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه  64 درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد را دانشجویان خانم تشکیل می‌دهد‌ گفت: 57 درصد دانشجویان رشته پزشکی خانم‌ها هستند.

این مسوول با اشاره به مشکلات بخش زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) گفت: بخش زایشگاه این بیمارستان بازسازی و تجهیز شده که کیفیت خدمات بخش زایشگاه بیمارستان امام سجاد بهبود خواهد یافت.

چمن بیان کرد: به زودی کلنگ بخش زایشگاه بیمارستان دهدشت به زمین زده می‌شود و عملیات احداث این بخش آغاز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد بیان کرد: 7 مرکز مشاوره قبل از ازدواج و 10 مرکز تسهیل زایمان در استان وجود دارد و مرکز تسهیل زایمان دیشموک با اعتبار 700 میلیونی وزارت بهداشت راه‌اندازی شد.

وی به کاهش چشمگیر مرگ و میر مادران باردار اشاره کرد و افزود: یکی از بهترین دستاوردهای اخیر حوزه بهداشت و درمان در استان کاهش مرگ و میر مادران بوده که تا قبل از سال 92 میزان مرگ و میر بین 7 تا 12 مورد بوده، در سال های 93 و 94 بین 3 و 4 مورد بوده و در هفت ماهه امسال هم یک مورد مرگ مادر باردار اتفاق افتاده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: توسعه کمی و کیفی بخش زنان و زایمان در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های استان در دست کار است که با افتتاح بیمارستان 200 تخت خوابی یاسوج ارتقا خدمات بخش زنان و زایمان افزایش می‌یابد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=204860
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محبی. پزشک خانواده گفت:

    درود فراوان.
    سلام بر این سایت خوب بویرنیوز.
    واقعا عملکرد بهداشت و درمان در این استان بسیار عالی و بالاتر از خیلی استانهای دیگر است.
    اما رسانه ها باید در مورد فرهنگ مراجعه به پزشک بیشتر فرهنگ سازی کنند.

  2. محمودی گفت:

    به به عالی بود خداقوت. کاشکی همه دستگاهها نتیجه فعالیتشون به همین خوبی بود و به همین شفافی بیان می شد.

  3. نماینده عضو کمیسیون بانوان گفت:

    باید متخصص زن در همه رشته ها بیشتر تربیت بشه. هر چند همه این کارهای علوم پزشکی خوبه اما در کشور اسلامی ما باید کم کم به جایی برسیم که در همه رشته های تخصصی زنان بتونن به متخصص زن مراجعه کنن. البته سیاست های کشوری باید  کمک کنه اما خود ایشون هم یه صاحبنظر هست و انتظار داریم که این سیاست پیگیری بشه. البته منظورم متخصص زنان نیست چون خوشبختانه تعداد زیادی متخصص زن در استان آوردن.

  4. ناشناس گفت:

    امکانات خوبی فراهم شده احسنت 

  5. نجفی گفت:

    جناب چمن میشه لطف بفرمایید یه بررسی شود چرا حقوق ومزایای کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی با کارشناسان مرکز بهداشت مثلا دامیده تفاوت بساری دارند در صورتی که پنج شنبه ها انشگاه تعطیل ولی کلیه مراکز باز است لطفا بازنگری گردد متشکر

  6. احمد اورژانسی گفت:

    درود بر ریاست کاردان و مردمی دانشگاه که الحق و والانصاف کارنامه بی نظیری از خود به یادگار گذاشته اید .

  7. پرستار گفت:

    بخش زنان بیمارستان یاسوج سه سال پیش افتضاح بود توهین آمیز بود ،واقعاالآن عالی شده ، در دو طبقه البته هنوز هم جای کارهست ولی نسبت به قبل خیلی بهبودداشته

دیدگاه شما