دوشنبه 26 مهر 1395 - 21:49

تنها راه نجات صنعت کهگیلویه و بویراحمد/حضور هیئت بلند پایه روس در استان

یک هیات اقتصادی از استان امسک روسیه برای آشنایی با ظرفیت های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد به مرکز این استان سفر می کنند.

گروه اقتصادی- یک هیات اقتصادی از استان امسک روسیه برای آشنایی با ظرفیت های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد به مرکز این استان سفر می کنند.

به گزارش بویرنیوز؛ رئیس اتاق بازرگانی به اشاره به اینکه دولت تدبیر بیشتر از دولت گذشته به فکر بخش خصوصی است تصریح کرد: رویداد بزرگی در کهگیلویه و بویراحمد و به خصوص برای بخش خصوصی استان شکل می گیرد.

جبار کیانی  به سفر هیأت تجاری روسی از “امسک روسیه” به این استان خبر داد و گفت: صفر تا صد هزینه این سفر را بخش خصوصی بر عهده دارد.

 وی گفت: بهترین استان که دعوت کرده‌ایم استان امسک بوده که یکی از قوی‌ترین استان‌های روسیه در حوزه اقتصادی به شمار می‌رود.

جبار کیانی افزود: این هیات 17 نفره روز چهارشنبه به این استان سفر می کنند و به مدت 2 روز میهمان دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد هستند.
وی اظهار داشت: هیات روسی به سرپرستی استاندار امسک روسیه ظرفیت های تجاری و اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد را در زمینه های کشاورزی، گردشگری و صنعت بررسی خواهند کرد.
کیانی بیان کرد: در این سفر، استاندار امسک، وزیران اقتصاد و کشاورزی این استان، مدیرکل توسعه روابط بین الملل، مشاور عالی رئیس، هشت بازرگان و صاحبان صنایع، یک نفر از شرکت های فعال در حوزه ساخت وساز و چهار نفر از مقامات کنسولگری روسیه در اصفهان حضور خواهند داشت.
وی عنوان کرد: فعالان اقتصادی این هیات در زمینه های صنایع کشاورزی، غذایی، گیاهان دارویی بهداشتی و ساخت و ساز با فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد و بخش دولتی به رایزنی خواهند پرداخت و در این سفر هم باید قطعا منتظر به بار نشستن عوایدی کم نظیری در این بخش ها باشیم.
کیانی بابیان اینکه این هیات به مدت 2 روز در استان حضور خواهند داشت افزود: روز نخست به مذاکره های رو در رو با مسئولان ارشد دولتی و بخش خصوصی و روز دوم به بازدید از واحدهای موفق تولیدی استان و دارای ظرفیت همکاری پرداخته می شود.
وی با اشاره به اینکه راهی جز مراودات بین‌المللی برای توسعه استان نداریم، خاطرنشان کرد: گفت: تفاهم‌نامه ما را نیز رد و بدل خواهیم کرد تا بتوانیم برای توسعه کارهای اقتصادی در آینده برنامه کاملی داشته باشیم.

گفتنی است: گروه بازرگانی و اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد برای تبادل مناسبات تجاری و بازرگانی استان، با بخش خصوصی و دولتی روسیه، به ریاست استاندار استان و همراهی رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج و 24 نفر از مسئولان دولتی و بخش خصوصی استان آبان پارسال به روسیه سفر کرده بودند و برای گسترش مناسبات تجاری قراردادها و تفاهم نامه هایی امضا کردند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=204837
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما