یکشنبه 25 مهر 1395 - 15:32

فرودگاه یاسوج 25 روز تعطیل می شود

مدیر فرودگاه یاسوج گفت: پروازهای این فرودگاه از اول آبان سال جاری حدود 25 روز برای اجرای طرح توسعه باند پروازی و روکش آسفالت لغو خواهد شد.

مدیر فرودگاه یاسوج گفت: پروازهای این فرودگاه از اول آبان سال جاری حدود 25 روز برای اجرای طرح توسعه باند پروازی و روکش آسفالت لغو خواهد شد.

به گزارش بویر نیوز، علی محسنیان روز یکشنبه افزود: هماهنگی ها و تدابیر لازم در این راستا نیز انجام شده و ممکن است تعطیلی این فرودگاه به دلیل طول کشیدن طرح، تمدید شود.
وی با اشاره به طرح توسعه باند فرودگاه یاسوج بیان کرد: این طرح هم اینک بالای 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عوامل اجرایی به صورت 24 ساعت و در سه نوبت کاری مشغول فعالیت هستند.
محسنیان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری این طرح را نیز افزون بر 230 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تأمین 50 درصد این اعتبار سهم شرکت هواپیمایی و ناوبری هوایی جمهوری اسلامی ایران و 50 درصد دیگر نیز سهم استانداری کهگیلویه و بویراحمد است.
وی تصریح کرد: تاکنون نیز افزون بر 100 میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است.
مدیر فرودگاه یاسوج حجم عملیات این طرح را شامل یک میلیون و 300 هزار متر مکعب خاکریزی، 40 هزار متر مکعب خاک برداری و احداث کانال به طول 400 متر برای عبور آب های سطحی اعلام کرد.
وی عنوان کرد: با افزایش طول باند علاوه بر فراهم کردن مسیرهای پروازی جدید زمینه حضور هواپیما با قابلیت حمل مسافر با ظرفیت بیشتر نیز فراهم خواهد شد.
محسنیان یادآور شد: اکنون باند فعلی فرودگاه تنها پذیرای هواپیمای ATR 72 است که با تطویل و روکش باند امکان پذیرش هواپیماهایی با بدنه متوسط همچون فوکر 100 و ایرباس 320 نیز فراهم می شود.
محسنیان با بیان اینکه با بهره برداری طرح توسعه ای، سطح خدمات نیز 60 درصد افزایش خواهد یافت، افزود: ظرفیت هر پرواز در روز از 60 مسافر به 100 نفر افزایش می یابد.
وی ادامه داد: طول باند فعلی فرودگاه یاسوج هم اینک حدود 2 هزار و 600 متر است که طی عملیات توسعه سطوح پروازی مقرر شده 600 متر به آن اضافه شود.
فرودگاه یاسوج یکی از دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری در سال 73 به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج تا قبل از شروع دولت یازدهم تنها 2 روز در هفته بود، که با تلاش و پیگیری مسئولان امر اکنون شمار پروازهای این فرودگاه هفتگی شده است./ایرنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=204688
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. پاتاوه گفت:

    شهرکرد بوشهروسایرشهرهای کوچک برای مشهدوبقیه جاهای کشورپروازدارنداین فرودگاه ازلحاظ کمی وکیفی بایدخودراگسترش دهدازتجارب فرودگاههای موفق دنیاوحتی کشورخودمان بایستی بهره برداری نماید

  2. ناشناس گفت:

    آقای محسنیان.فرودگاه  که ناحق زمینهای کشاورزی مردم راصاحب شد وخسارات آنها راتاکنون نپرداخته آیامردمی 
    که زمینهایشان راازشان گرفته اید راضی هستن که شما طول باند فرودگاه را
    افزایش بدهید.

دیدگاه شما