یکشنبه 18 مهر 1395 - 10:48

اتفاقی بزرگ در حوزه درمان کهگیلویه و بویراحمد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از اتفاقی بزرگ در حوزه درمان استان با اولین جراحی قلب در 30 مهرماه خبر داد.

به گزارش بویرنیزو، پرویز یزدان‌پناه در جمع خبرنگاران با بیان اقداماتی که دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد برای رفاه حال مردم این استان انجام می‌دهد، اظهار کرد: یکی از این کارها افزایش تعداد پزشکان متخصص و فوق تخصص است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر همین اساس پزشکانی جذب بیمارستان‌های این استان شده‌اند که به تعداد 50 پزشک به زودی فعالیت خود را در استان به صورت تمام وقت آغاز می‌کنند.

یزدان‌پناه در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان تعداد پزشکان متخصص و فوق تخصصی که اکنون در استان خدمت می‌کنند، تصریح کرد: در حال حاضر 64 پزشک متخصص و فوق تخصص مشغول فعالیت در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

وی با بیان اینکه این تعداد متخصص و فوق تخصص در تعداد 8 رشته در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد مشغول به فعالیت هستند، افزود: بیشتر پزشکان متخصص و فوق تخصص استان در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها به صورت تمام وقت مشغول انجام وظیفه هستند که در کل تعداد آن‌ها 233 نفر است.

یزدان‌پناه از رفع مشکل کمبود پزشکان متخصص و فوق‌ متخصص طی دو سال گذشته در استان خبر داد و گفت: اقدامات بسیار خوبی در این زمینه توسط دانشگاه علوم پزشکی همزمان با طرح تحول سلامت صورت گرفت.

وی با مژده به هم استانی‌ها برای انجام یک کار بزرگ در مجموعه درمانی استان بیان کرد: در تاریخ 30 مهر امسال اولین عمل جراحی قلب و عروق در سطح استان در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج صورت خواهد گرفت.

یزدان‌پناه با بیان افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان گفت: در مجموع تعداد تخت‌های بیمارستانی ما با احتساب تعداد 4 واحد بیمارستان خصوصی به میزان 980 تخت است.

وی تصریح کرد: از این تعداد تخت بیمارستانی در استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد 715 تخت مربوط به بیمارستان‌های دولتی است.

این مسؤول در دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که برخی از بیمارستان‌های استان به دلیل قدمت بالای خود دچار فرسودگی شده‌اند به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اشاره کرد و گفت: این بیمارستان در سال 55 ابتدا با تعداد 21 تخت کار خود را شروع کرد که اکنون با افزایش چند برابری تعداد تخت‌های آن به 220 تخت رسیده است.

وی بیان کرد: از تعداد 4 بیمارستان دولتی که در استان در حال ارائه خدمات هستند تعداد سه بیمارستان با قدمت بالایی که دارند و بعضاً قدمت 40 ساله خدمات‌دهی به مردم استان می‌کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=204282
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شریان گفت:

    سلام
    سهمیه منطقه به بچه های فارغ التحصیل پزشکی بدهید بالاخص متخصص و جراح قلب،مغز و اعصاب و زنان و زایمان تا هیلی از مشکلات خل بشه!

  2. طاهری گفت:

    احسنت  ، کمی رسانه ها خدماتی مثل خدمات نظام را اینگونه که در واقعیت برای آسایش مردم است به تصویربکشند

دیدگاه شما