شنبه 10 مهر 1395 - 12:08

پایان زندگی سیاسی محمود احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد رییس جمهور پوپولیست سابق ایران بهار سال گذشته در شهرها و مساجد کوچک ایران فعالیت های انتخاباتی اش را با عنوان بازتعریف مبانی انقلاب اسلامی آغاز کرد. او رقیب خود حسن روحانی را بی کفایت خواند و دولتش را برای توافق هسته ای با قدرتهای بزرگ مورد نقد و سرزنش قرار داد.

گروه سیاسی- نیویورکر نوشت: محمود احمدی نژاد رییس جمهور پوپولیست سابق ایران بهار سال گذشته در شهرها و مساجد کوچک ایران فعالیت های انتخاباتی اش را با عنوان بازتعریف مبانی انقلاب اسلامی آغاز کرد. او رقیب خود حسن روحانی را بی کفایت خواند و دولتش را برای توافق هسته ای با قدرتهای بزرگ مورد نقد و سرزنش قرار داد.

احمدی نژاد در جمعیتی صد نفری در تهران گفته بود انشاالله پیروزی و آینده ای روشن در انتظار ماست.

به گزارش «بویرنیوز»؛ در آستانه انتخابات دور بعد ریاست جمهوری ایران با وجود اینکه تبلیغات پیش از موعد در این کشور بر اساس قانون ممنوع است اما احمدی نژاد تبلیغات ستاد های انتخاباتی اش را خیلی زود آغاز کرده بود. او دراقدامی دیگر برای جلب توجه نامه ای به اوباما نوشت و از او خواست که در حکم دادگاه مبنی بر بلوکه کردن2 میلیارد دلار از داراییهای ایران تجدید نظر کند. او دراین نامه به اوباما گفته بود من صبورانه پیشنهاد میکنم اجازه ندهید افتراها و حوادث تلخ در تاریخ به نام شما ثبت شود.

182195_558

هیچ رییس جمهوری در ایران به اندازه احمدی نژاد درخارج از کشور جنجالی و در داخل کشور عامل ایجاد دوقطبی نبوده است. او بعد از دو سال که به عنوان شهردار تهران فعالیت میکرد در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسید.

در دوره احمدی نژاد فساد به شدت رایج بود. درآمدهای نفتی از طریق وام های بد به یغما رفت و پروژه مسکن عمومی هم غیر قابل سکنی باقی ماند. دو تن از معاونان او نیز به جرم فساد و اختلاس محکوم شدند. زمانی که روحانی به ریاست جمهوری رسید در تلویزیون اعلام کرد که خزانه ملت خالی شده است. در زمان احمدی نژاد، توافقی بین ایران و غرب بر سر برنامه هسته ای منعقد نشد. درنتیجه این امر، سازمان ملل سخت ترین تحریم ها را علیه ایران شکل داد. تحریم ها علیه ایران چهار برابر شد.

هم اکنون یک تن از اصلی ترین کاندیداهای انتخاباتی در ایران از گردونه خارج شده اند. در این شرایط روحانی بیشترین شانس را به خود اختصاص داده است.

احمدی نژاد در اوایل این هفته درنامه اش گفته که من سرباز متواضع انقلاب و خدمتگزار مردم باقی خواهم ماند اما باتوجه به اقدامات اخیر او، حضورش در هر پست سیاسی ای در ایران تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد. با این حال، نکته مبهم این است که حامیان او به کدام سمت حرکت خواهند کرد. 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=203693
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمدی گفت:

    درود بر دکتراحمدی نژاد

  2. حقیقت گفت:

    خداوندسایه مقام معظم رهبری رابرسرمامستدام بدارددفع بعضی ازفتنه ها جزباتدابیررهبری ممکن نیست حقبقتا بایستی پشتیبان ولایت فقیه بودتابه مملکت اسیب نرسدولی ایکاش مسولین ولایتمداری راازمردم میاموختندواینهمه اختلاف راکنارمیگذاشتند 

دیدگاه شما