جمعه 9 مهر 1395 - 16:11

عدم توسعه کهگیلویه و بویراحمد از کجا آب می خورد

بدون شک یکی از مهم ترین الزامات توسعه یافتگی جذب سرمایه های انسانی و اقتصادی مناسب است.

گروه اقتصادی- بدون شک یکی از مهم ترین الزامات توسعه یافتگی جذب سرمایه های انسانی و اقتصادی مناسب است.

به گزارش بویرنیوز، بارها در سخنرانی مسئولان استانی از بیکاری و توسعه نیافتگی تاریخی سخن به میان آمده بدون اینکه راه چاره اثر بخش و یا اقدام عملی در برطرف کردن آن رخ داده باشد.

ارائه صرف آمارهای تاسف بار ومشکلات بیکاری، توسعه و صنعت که مردم هر روز آن را نه تنها می بینند بلکه حس می کنند، هیچ کمکی به توسعه استان نخواهد کرد و نتیجه ای جز بی اعتمادی به دولت و نظام در پی نخواهد داشت.

73567779074416964326

یکی از مهم ترین ضعف های کهگیلویه و بویراحمد را بدون شک باید در عدم جذب سرمایه های ایده آل برای توسعه دانست و شاید نبود مشوق های چشمگیر و عدم حمایت و بروکراسی های سد راه سرمایه گذاران نقش واضحی در این زمینه دارد.

استانی با آب، جنگل، نفت و منابع زیرزمینی، سرمایه های تاریخی و مردمی تلاشگر در منطقه ای با طبیعت فوق العاده همه در یک منطقه جمع شده اند بدون اینکه استفاده اصولی از آنها شود و اینطور است که شاهد عقب ماندگی های تاریخی هستیم.

به گزارش بویرنیوز، جذب سرمایه گذار در زمینه های مختلفی از جمله نفت و گاز، گردشگری، صنایع دارویی و گیاهی، آب و جنگل و در ادامه توسعه صنعت در ابتدا نیاز به اعتماد سازی از سوی سازمان های مرتبط و پیش بینی مشوق های سرمایه گذاری از طرف نهاد های حاکمیتی در استان دانست.

از سوی دیگر متاسفانه علیرغم وجود افراد با تمکن مالی گسترده، هیچگونه رغبتی برای توسعه صنعت، ایجاد تعاونی های اشتغالزا و کمک به روند توسعه استان وجود ندارد در حالیکه اگر این افراد به سرمایه گزاری های موفق و اینده دار ترغیب شودند سود بسیاری نصیب خود و استان خواهند کرد و در اینجاست که سازمان های استان باید بتوانند با مشوق هایی نسبت به جذب این افراد اقدام کنند.

به گزارش بویرنیوز، هم اکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد سرمایه گذاری های موفقی از جمله کارخانه بین المللی دنا صنعت با اشتغال بیش از 1000 نفر، کارخانه محصولات بهداشتی، لبنیاتی وجود دارند که بسیار موفق هم عمل کرده اند و هم اکنون شاهد درآمد زایی گسترده آنها هستیم و قطعا سایر افراد هم با استفاده از ظرفیت های متفاوت این منطقه از کشور می توانند درآمد زایی و آینده اقتصادی شگرفی را به بار آورند و از ره آورد آن کمک شایانی به توسعه استان بکنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=203659
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. قيصري گفت:

    عدم سرمايه گذاري دراستان بيشتربرميگرده به مشكلات فرهنگي .زيرا كه بنده با چشم خودم چندين سرمايه گذارراديدم كه درشروع كارمردم با وي درگيروسرمايه گذاررا كتك كاري نموده اند.وسلام

دیدگاه شما