سه شنبه 6 مهر 1395 - 0:08

تجملگرایی حاشیه نیست!

علی آذرنژاد

علی آذرنژاد/عضو شورای مرکزی جریان عدالت خواه استان – دوری از تجمل گرایی و اشرافی گری و خوی کاخ نشینی یکی از پر تکرار ترین مفاهیم و واژه هایی است که امام خمینی و رهبر انقلاب روی آن تاکید فراوان داشته اند. و در بیاناتشان تاکید داشته اند هیچ وقت اشرافی گری و خدمت به محرومین و مستضعفین قابل جمع نیست و کسانی باید مصدر امور را به دست بگیرند که طعم فقر و محرومیت را چشیده باشند.

چندی پیش فرزندان نماینده کنونی کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی، با انتشار تصاویری از تفریحات و ماشین های لوکس خود در فضای مجازی و باز بخش آن توسط سایت های خبری استان، موجب واکنش های متعددی از سوی رسانه ها و سیاسیون شد.

عدل هاشمی در واکنشی به انتشار تصاویر فرزندانش در فضای مجازی، بدون این که توضیح مستدلی در این مورد بدهد، فقط به این سخن بسنده کرد که وارد حاشیه ها نخواهد شد!

اما واکنش دوم که جای تعجب دارد، واکنش رقیب انتخاباتی هاشمی یعنی سید محمد موحد است که گفت: «رسانه ی مردم محور ازسرک کشیدن به حریم زندگی خصوصی افراد جامعه پرهیز می کند و فضای جامعه را به دور از التهاب و ایجاد تنش به سمت تحول خواهی پیش می برد»

در مورد واکنش عدل هاشمی لازم است متذکر شوم که اتفاقا موضوع تجمل گرایی و اشرافی گری مسئولین نظام جمهوری اسلامی و اطرافیانشان، عین متن است و باید مورد توجه رسانه ها باشد. این همه تاکید بنیان گذار انقلاب و همچنین رهبر انقلاب بر روی دوری از تجمل گرایی مسئولین و نمایندگان مجلس و روحانیت، حاشیه نیست جناب هاشمی، و شما و امثالهم باید به رسانه ها و نهادهای نظارتی پاسخگوی چنین زندگی اشرافی خود و اطرافیانتان باشید و با به حاشیه راندن این موضوع، قضیه را حل و فصل نکنید!

اما در مورد واکنش جناب سید محمد موحد خواننده گرامی را به حدود شش ماه قبل و زمان تبلیغات انتخاباتی ارجاع می دهم، آنجا که در جمع مردم شریف لیکک، نماینده 16 ساله کهگیلویه بزرگ خطاب به عدل هاشمی، رفیق دیروز و رقیب امروزش، گفت:« بنده از جنس مردم و در بین مردم بودم و هستم؛ به زندگی من نگاه کنید،دختران من ،دامادهای من و پسران من را ببینید و ببینید کدامیک ماشین ۷۰۰ میلیونی سوار می شوند؟/ نماینده شما کسی نبود که یک نماینده فشن و بی خاصیت باشد،نماینده ای بود که وقتی منطقه می آمد،روستا به روستا می رفتم؛حالا بعضی ها با ماشین آخرین سیستم تمام روستاها را می روند و می گویند چی شده؟تو کجا بودی که چی شده؟از کجا خبر داری؟مرا به سخن وا مدار که خیلی چیزها را میگویم.»

جناب موحد ظاهرا دچار فراموشی شده است و سخنان خود را در جمع مردم لیکک فراموش کرده است و حالا حق به جانب به رسانه ها می تازد که چرا به زندگی دیگران سرک می کشید!

اگر انتشار تصاویر زندگی لوکس اطرافیان نماینده مجلس، آن هم توسط خودشان، غیر اخلاقی و حاشیه ای است، سخنان شما در جمع زیادی از مردم شهر لیکک و سرک کشیدن به زندگی آقای هاشمی، اخلاق مدارانه است!؟

شما و آقای هاشمی از یک سلوک و مرام هستید و تفاوتی از لحاظ سبک زندگی و نوع نگاهتان به قدرت و پول احساس نمی شود.

تا قبل انتخابات روابط حسنه بین شما برقرار بود و خبری از جنگ و جدل نبود، چه شد که موقع تبلیغات انتخابات حرف از ماشین 700 میلیونی فرزند فلانی شد!؟ اگر زندگی اشرافی و کاخ نشینی بد است، که بد است، چرا قبلا سخنی از آن به میان نمی آوردید!؟ شما درد مرد دارید یا سودای قدرت؟!

مسئولین نظام جمهوری اسلامی در هر رده و مسئولیتی، طبق فرامین امامین انقلاب، امام خمینی و آیت الله خامنه ای باید به مردم و نهادهای نظارتی پاسخگو باشند و سبک زندگی خود و خانواده شان مانند توده مردم باشد نه بیشتر!

پ ن:«از جمله چیزهایی که روند حرکت به سمت عدالت را در جامعه کُند می‌کند، نمود اشرافیگری در مسؤولان بالای کشور است؛ از این اجتناب کنید. اشرافیگری دو عیب دارد؛ عیب دومش از عیب اوّلش بزرگتر است. عیب اوّلِ اشرافیگری، اسراف است – اشرافیگریِ حلال را می‌گوییم؛ یعنی آن چیزی که پولش از راه حلال و بحق به دست آمده – اما عیب دوم بدتر است و آن این است که فرهنگ‌سازی می‌کند؛ یعنی چیزی برای مسابقه دادن همه درست می‌کند. البته در این زمینه مسؤولان درجه یک بسیار نقش دارند؛ تلویزیون بسیار نقش دارد؛ منش من و شما هم بسیار نقش دارد.»آیت الله خامنه ای، 5/شهریور/1380 – در جمع هیات دولت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=203479
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما