یکشنبه 4 مهر 1395 - 12:10

اتهام بزرگ حسن عباسی به معاون رئیس جمهور/ توضیحات ظریف درباره مرگ بر آمریکا/ مخالفت تلویحی سپاه با حضور احمدی‌نژاد در انتخابات/ کنایه سنگین روحانی به مخالفان برجام/ پای مادر ابتکار به پرونده های محیط زیست رسید!

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پای مادر ابتکار به پرونده های محیط زیست کشیده شد

فساد مالی در بین مدیران ابتکار، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست بالا گرفته است. به گفته یکی از منابع آگاه امروز مقیمی مدیر کل محیط زیست شمیرانات نیز به دلیل تخلفات مالی دستگیر شد. موضوع دیگر زمین مصادره‌ای است که سالهاست در اختیار مادر ابتکار قرار داده شده تا خیریه‌ای را در آن ایجاد کنند. اما این زمین به محلی برای دیدارهای خارج از برنامه معاون رئیس جمهور تبدیل شده است. جام این خبر را منتشر کرد.

سخنان گستاخانه رئیس‌جمهور فراری یمن علیه ایران

عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن، ایران را باعث ویرانی یمن خواند و ادعا کرد که ایران در برابر تمام تلاش ها برای دستیابی به راه حلی سیاسی برای بحران یمن مانع تراشی می‌کند. وی ایران را حامی افراط گرایی و تروریسم مذهبی در منطقه خواند. این ادعاها در حالی مطرح می شود که ایران همواره از خواست و ارادۀ ملت یمن در تعیین سرنوشت خود دفاع کرده و جنگ افروزی عربستان برای جلوگیری از تحقق ارادۀ ملی در این کشور را محکوم کرده است. العالم این خبر را منتشر کرد.

تجارت جدید اعراب با نفت ایران

امارات متحده عربی در هیاهوی روابط پرتنش نفتی ایران و عربستان سعودی، در سکوت کامل خبری بهره برداری از یک پروژه جدید نفتی را کلید زده و با افتتاح و راه‌اندازی رسمی این طرح علاوه بر دور زدن تنگه هرمز، تصاحب سهم حداکثری از یک بازار سودآور نفتی را هم در دستور کار قرار داده است. مهر این خبر را منتشر کرد.

سئول طرح ترور رهبر کره‌شمالی را در دست دارد

وزیر دفاع کره‌جنوبی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا دولت برنامه‌ای برای حذف کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی دارد یا خیر گفت: بله چنین طرحی در دست است. کره‌جنوبی یک ایده و طرح کلی برای هدف‌گیری دقیق تاسیسات موشکی دشمن در نواحی مهم و نیز حذف رهبری دشمن در دست دارد. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

ترکیب اصلاح‌طلبان با محوریت رئیس دولت اصلاحات حفظ می‌شود

عبدالله ناصری عضو شورای مشاوران خاتمی ضمن تکذیب مطالب مطرح شده درباره اختلاف بین شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان و شورای مشاوران آقای خاتمی تاکید کرد : از منظر تشکیلاتی، اکثر قریب به‌اتفاق دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب عضو شورای مشورتی آقای خاتمی هستند و به عنوان عضو شورای عالی ائتلاف اصلاح‌طلبان هم انتخاب شدند و این تصور که شورای مشاوران ترکیب متفاوت و خارج از ساختاری نسبت به شورای هماهنگی دارد تصور درستی نیست. بعد از انتخابات ریاست جمهوری این جمع سی نفره به جمع نود نفره رسیدند و احزاب جدید و شخصیت‌های غیر حزبی و تاثیرگذار ملی و منطقه‌ای با گرایش‌های مختلف اما از طیف اصلاح‌طلبان به این مجموعه اضافه شدند که نتیجه این حضور و هماهنگی به لیست مشترک اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم منجر شد. اگر این تجربه در سال ۸۴ وجود داشت، کشور را تقدیم احمدی‌نژاد نمی‌کردیم که امروز حتی اصولگرایان معتقدند کشور را نیم قرن عقب انداخت. احزاب کوچکتر هم نباید نگران باشند که نقش آنها در این فعالیت تاریخی از بین برود. احزاب هم تک تک فعالیت خود را انجام دهند و همانطور که اگر روزی که آقای روحانی ستاد ایشان تشکیل شود همه به ستادهای آقای روحانی می‌روند و همه امکانات خود را در اختیار آقای روحانی قرار خواهند داد و در انتخابات شورای شهر نیز همدل و متحد عمل خواهند کرد. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

اتهام بزرگ حسن عباسی به علی اکبر صالحی

حسن عباسی در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رئیس سابق دانشگاه شریف (علی اکبر صالحی) جلو استادش که وزیر انرژی آمریکاست دو زانو می نشیند و همه چیزمان را در هسته‌ای می دهد بعد میگویند چیزی بدست نیاوردیم. اگر خطری برای دشمن نداریم، هنوز انقلابی نشده ایم. ایلنا این سخنان را منتشر کرده است.

توضیحات ظریف درباره مرگ بر آمریکا

محمد جواد ظریف در شورای روابط خارجی آمریکا و در واکنش به بلبوردهای ضدایرانی در سراسر نیویورک) من هیچوقت این جمله را نگفته ام که «مرگ بر امریکا یعنی مرگ بر مردم آمریکا.انتخاب این خبر را منتشر کرد.

انتقاد از سانسور جنگ در صدا و سیما

مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی با انتقاد از رویکرد صدا و سیما در سانسور برخی چهره‌ها در دوران دفاع مقدس نوشت: سئوال مهمی که افکار عمومی را به خود مشغول می‌کند اینست که چرا نقش بسیار تاثیرگذار و سرنوشت ساز دولتمردان دوران دفاع مقدس در این برنامه‌ها بازگو نمی‌شود؟ اخلاص، فداکاری، ساده‌زیستی، حضور در میان رزمندگان و تلاش برای اجرای دقیق فرامین امام خمینی درباره چگونگی مقابله با دشمن بعثی، از ویژگی‌های بارز دولتمردان دوران دفاع مقدس بود. این، واقعیتی است که امام خمینی بارها آن را در بیانات و پیام‌های خود گوشزد کردند و قدردانی از مسئولان کشور در دوران تاریخی و پرفراز و نشیب 8 سال جنگ تحمیلی را مورد تاکید قرار دادند، با اینحال، هیچ نامی از آنها برده نمی‌شود که هیچ، حتی کوچک‌ترین اشاره‌ای به آنها نمی‌شود و کاملاً مشهود است که تلاش می‌شود صحنه‌هائی از فیلم‌های دفاع مقدس که چهره این افراد در آنها وجود دارد نشان داده نشوند. رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس مجلس، تعداد زیادی از وزرا و بسیاری از علمای بزرگ در شکل گرفتن دفاع مقدس، نقش انکارناپذیر داشتند و در اکثر صحنه‌های مربوط به جبهه، مقرهای فرماندهی، جلسات شورای عالی دفاع و تجمعات مردمی مرتبط با جبهه و جنگ حاضر بودند و آرشیو تلویزیون پر است از فیلم‌هائی که این حضور را نشان می‌دهند. سئوال اینست که چرا این فیلم‌ها در برنامه‌های هفته دفاع مقدس و سایر مناسبت‌های مربوط به جبهه و جنگ نشان داده نمی‌شوند؟

دادگاه به نفع فیلم رستاخیز رای داد

مدیرکل دفتر حقوقی و امور مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دادگاه بدوی روز شنبه (سوم مهرماه) به نفع فیلم سینمایی رستاخیز رای داد. پیش از این احمدرضا درویش کارگردان فیلم سینمایی رستاخیز از شکایت در خصوص اکران نشدن این فیلم و درخواست غرامت 400 میلیارد ریالی خبر داده بود. لادن حیدری روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در شهرکرد افزود: امروز رای بدوی دادگاه ورود خسارت به نفع فیلم رستاخیز داده است، ولی هنوز میزان خسارت آن اعلام نشده است.

خبري كه در مورد نهي از کانديداتوري احمدي نژاد دادم، موثق است

روزنامه وقایع اتفاقیه در واکنش به اظهارات اطرافیان احمدی نژاد مبنی بر اینکه صحت خبر دیدار رئیس دولت دهم با رهبرمعظم انقلاب باید از سوی دفتر رهبری منتشر شود، با مهدی فضائلی گفت وگو کرد. مهدی فضائلی،فعال رسانه ای که این خبر را منتشر کرده است می‌گوید: «اگر کار خلاف قانون مرتکب شدم، حتما با من برخورد می‌شود.» او درباره چگونگی اطلاع‌یافتن از جزئیات دیدار احمدی‌نژاد با رهبری اضافه می‌کند: «بالاخره کسانی که در کار خبر و تحلیل هستند به‌هرحال از طریق کانال‌هایی به اخبارها دسترسی پیدا می‌کنند. بااین‌حال، او درباره صحت‌داشتن و موثق‌بودن مطالبی که درباره دیدار احمدی‌نژاد و رهبر معظم انقلاب نوشته است، تأکید می‌کند: «من همیشه سعی می‌کنم اگر مطلبی را نقل کنم، موثق باشد»

اخبار علیه احمدی‌نژاد جو سازی است

عبدالرضا داوری در واکنش به یادداشت مهدی فضائلی که چند روز پیش در خبرگزاری فارس منتشر شد، به سایت جمهوریت گفته است: «بخشی از جریان اصولگرا تلاش می‌کند فرایند مهندسی پیچیده را در عرصه انتخابات پیاده کند و سعی دارند این عملیات روانی را انجام دهند و به نظرم همان اتفاقی که سال ٩٢ افتاد و سعی کردند کاندیدای خود را به دولت برسانند و نتوانستند، در این دوره هم همین اتفاق می‌افتد».

مخالفت تلویحی سپاه با حضور احمدی‌نژاد در انتخابات96

حجت‌الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت؛پیچیدگی آن( انتخابات) به خاطر چند مسئله است:یکی تلاش افرادی که در گذشته در رأس حکومت بودند، مانند دولت‌نهم و دهم. یعنی نوع رفتار و حرکت‌هایی که دارد انجام می‌گیرد بازگشت به گذشته است که خود این موضوع مسئله مهمی است که آیا در شأن یک امت انقلابی و هدفمند این است که بازگشت به عقب داشته باشد یا خیر. انتخاب این خبر را منتشر کرد.

سیگار کشیدن در خیابان مجاز و در پارک ممنوع است

محمد رضا مسجدی دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در مورد اجرای قانون ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی اظهار داشت: این قانون از سال 86 که به تصویب رسیده است و به دلایل مختلفی تا امروز اجرا نشده است وامیدواریم این بار شاهد اجرای درست این قانون باشیم.وی ادامه داد: قانون ممنوعیت عرضه و استعمال مواد دخانی در اماکن عمومی برای حفظ سلامت مردم به ویژه نوجوانان وجوانان است.به گفته مسجدی مدارس نیز جزو اماکن عمومی محسوب شده وعرضه مواد دخانی در 100متری آن ممنوع است امیدواریم ستاد مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت این قانون را اجرا کند چرا که تاکنون به دلایل مختلف اجرای آن متوقف شده است.دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در مورد مصادیق اماکن عمومی در این قانون گفت: خیابان جزو اماکن عمومی محسوب نمی شود ودر این طرح استثنا است اما پارکها اطراف مراکز آموزشی وقهوه خانه ها اماکن عمومی محسوب می شوند.وی در پایان در مورد نحوه جریمه متخلفان گفت: بر اساس قانون در اماکنی که استعمال دخانیات ممنوع است اگر فردی اقدام به کشیدن سیگار یا قلیان کرد صاحب آن مغازه برای اول باید تذکر بدهد واگر فرد عمل نکرد او را جریمه کند در غیر اینصورت مجری قانون می تواند صاحب مغازه را تا 5میلیون تومان جریمه کند در پارکها هم ماموران پارک باید این قانون را اجرا کنند. میزان این خبر را منتشر کرده است.

دوربین‌های سفارت انگلیس در خیابان‌های تهران

سفارت دولت پادشاهی انگلستان در تهران روزهای متفاوتی را گذرانده است. روزهایی که از تعطیلی تا بازگشایی را شامل شده و آنها که روزی به دلیل حمله تعدادی از دانشجویان سفارت خود را تعطیل کرده بودند از اول شهریورماه 1394 مجدداً تصمیم به بازگشایی سفارت گرفتند. در آخرین این تحولات نیز دو کشور روابط دیپلماتیک خود را در سطح سفیر ارتقا دادند.حال در چند روز اخیر در اطراف سفارتخانه این کشور در خیابان فردوسی دوربین‌های مدار بسته نصب شده‌اند. دوربین‌هایی که معلوم نیست چرا در حریم خیابان‌های اطراف سفارت توسط مأموران امنیتی انگلیس قرار گرفته‌اند. اتفاقاتی که شاید بی‌ارتباط با حضور سفیر جدید دولت بریتانیا در تهران نیست. سخن از «نیکلاس هاپتون» سفیر جدید انگلستان در تهران است که 15 شهریور امسال رونوشت استوارنامه خود را تقدیم آقای محمدجواد ظریف کرد.وی در دولت انگلیس عهده‌دار مسوولیت‌هایی در ارتباط با امور امنیت ملی بوده و به عنوان سفیر کشورش در دوحه (قطر) و در یمن فعالیت کرده است.صبح نو این خبر را منتشر کرده است.

دلایل عقب ماندگی از زبان معاون رئیس جمهور

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای اقتصادی دولت یازدهم از مثبت شدن تراز تجاری کشور و همچنین رشد 8/8 درصدی در صنعت خبر داد.محمد شریعتمداری صبح امروز در همایش صنعت پخش ایران اظهار کرد: طی سه سالی که از عمر دولت گذشته است با همت مردم و همکاران دستگاه اجرایی و همچنین پشتیبانی و هدایت‌های رهبری، دولت یازدهم موفق شد موانع عجیب و غریبی که بر سر راه توسعه کشور وجود داشت را با به کار گیری تدبیر و عقلانیت از پیش بردارد و آن را به سمت ریل حرکت در جهت سند چشم انداز توسعه کشور هدایت کند.وی افزود: من معتقدم بخشی از عقب ماندگی‌های ما در دوره‌های قبل حاصل ناکارآمدی در اداره امور اجرایی و بخشی از آن ناشی از تحریم‌ها و فشار ظالمانه از سوی کشورهای دیگر بود. دولت تلاش کرد که این دو مساله را به سمت اصلاح هدایت کند.

حمایت تمام‌قد رئیس دولت اصلاحات از روحانی

«رئیس دولت اصلاحات معتقد است مصلحت کشور در شرایط کنونی ایجاب می‌کند که اصلاح‌طلبان از آقای روحانی حمایت کنند و به دنبال معرفی هیچ گزینه دیگری در انتخابات آینده نباشند. ایشان معتقدند حمایت اصلاح‌طلبان از آقای روحانی به هیچ عنوان نباید مشروط باشد بلکه اصلاح‌طلبان باید در انتخابات آینده به صورت تمام قد از آقای روحانی حمایت کنند.»احمد خرم، وزیر راه دولت اصلاحات در گفت‌وگو با «آرمان امروز» از دیدار اخیر خود با رئیس دولت اصلاحات و موضع او در انتخابات آینده پرده برمی‌دارد و عنوان می‌کند: «موضع رئیس دولت اصلاحات این است که اصلاح‌طلبان بدون قید و شرط از آقای روحانی در انتخابات حمایت کنند.»

تشکیل ۳جلسه ازکمیته انتخابات جامعه روحانیت

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: تاکنون ۳ جلسه از کمیته انتخابات جامعه روحانیت برگزار شده است، اما بررسی انتخابات شوراها فعلا در دستور کار این کمیته نیست.حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفتگویی با بیان اینکه بنده به عنوان سخنگوی کمیته انتخابات جامعه روحانیت و آقای ابوترابی فرد به عنوان قائم مقام این کمیته تعیین شده‌ایم، اظهار کرد: کمیته انتخابات تاکنون نزدیک سه جلسه برگزار کرده و به مسائل مربوط به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده پرداخته است.وی افزود: بررسی انتخابات شوراهای اسلامی شهر فعلا در دستور کار کمیته انتخابات جامعه روحانیت مبارز قرار ندارد و ما تاکنون در این رابطه ورود نکرده ایم.مصباحی مقدم در پاسخ به سوالی درخصوص همکاری مشترک جامعه روحانیت و مدرسین برای انتخابات، گفت: کمیته انتخابات هنوز سازوکاری برای همکاری با جامعه مدرسین تدوین نکرده است.

جلسه وزیر نفت با کارشناسان دفتر رهبری درباره قراردادهای نفتی

فرج‌الله رجبی نماینده مردم شیراز در مجلس دهم در تشریح روند بررسی قراردادهای نفتی در نشست غیرعلنی مجلس اعلام کرد: وزیر نفت در مجلس حاضر شد و ضمن تشریح فرآیند عقد این قراردادها، نحوه رسیدگی به انتقادها و نظرات دستگاه‌های نظارتی را توضیح داد و رییس مجلس نیز برخی از انتقادها و ایرادهای مطرح‌شده را بازگو کرد و نظرات کارشناسی دفتر مقام معظم رهبری را تشریح کرد و درنهایت در جلسه‌ای با حضور وزیر نفت و نمایندگان دفتر مقام معظم رهبری مسائل جمع‌بندی شد و شاهد بودیم که منتقدان در آن مقطع در سکوت کامل فرو رفتند اما بلافاصله پس از آن جلسه، بار دیگر هجمه‌های خود علیه این مسئله را آغاز کردند.عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بی‌شک استفاده ابزاری، تبلیغاتی و سیاسی از مسائلی که سرنوشت و رونق اقتصادی مملکت به آن گره خورده، در درازمدت برخلاف مصالح نظام و منافع ملی خواهد بود.

کنایه سنگین روحانی به مخالفان برجام

حسن روحانی روز شنبه در مراسم بازگشایی و آغاز سال تحصیلی 96-95 و بهره‌برداری همزمان از هزار پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی در سراسر کشور، اظهارداشت: آنها که می‌گویند آثار برجام را نمی‌بینیم باید بدانند بخش بزرگی از بودجه و منابع دولت ‏در سال جاری در سایه اجرای برجام به دست آمده است.

علت طولانی شدن جنگ از زبان یکی از فرماندهان

اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم در گفت و گو با میزان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس پیرامون زمینه های تاریخی شروع جنگ میان ایران و عراق درباره اینکه آیا خیانت بسیاری از افراد و جریانات سیاسی در ایام جنگ عامل تشدید درگیری ها میان ایران و عراق بود اظهار کرد: بدون شک نمی توان این موضوع را نادیده گرفت زیرا خیانت افرادی مثل بنی صدر و عوامل وابسته به استکبار و آمریکا که درحال حاضرنیز تعداد انگشت شماری از آنها درکشور وجود دارند در زمان جنگ غیر قابل انکار نیست و به گونه ای که آنها سبب شدند که دامنه جنگ میان ایران وعراق به درازا بکشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=203360
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما