شنبه 3 مهر 1395 - 20:09

سفرای عمان و عراق در راه کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بویرنیوز؛ جبارکیانی روز شنبه در نشست شورای توسعه صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: هماهنگی لازم برای انجام سفر این 2 سفیر که در آینده نزدیک انجام می شود در وزارت امور خارجه صورت گرفته است.
وی ابراز کرد: این سفر فرصتی برای معرفی ظرفیت های صادراتی کهگیلویه و بویراحمد به کشورهای عربی است.
رئیس اتاق بازرگانی صنعت، معدن و کشاورزی یاسوج بیان کرد: رونق صادرات به بازار کشورهای عربی ، حوزه خلیج فارس و دیگر کشورها نیازمند اعزام گروه های اقتصادی و دعوت از هیات های تجاری دیگر کشورها به استان است.
وی اضافه کرد : برخی تاجران کشور بلغارستان آماده سرمایه گذاری دربرخی بخش های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در کشاورزی و بسته بندی لبنیات هستند.
کیانی تقویت روابط بین المللی را لازمه توسعه صادرات غیرنفتی دانست و افزود، توسعه صادرات استان نیازمند اعزام بازاریاب و ایجاد غرفه های معرفی تولیدات صادراتی در دیگر کشور هاست.
وی در زمینه تاخیر در تهیه طرح سند توسعه صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اطلاعات بخش های مختلف جمع آوری و نشست های مختلفی با سازمان های صنعت و معدن، صنایع دستی و کشاورزی برگزار شده است.
کیانی با بیان اینکه تهیه و تدوین این سند نیازمند کار علمی و کارشناسی دقیق است اظهار کرد: اجرای آن توسط یک تیم از استادان دانشگاه و صاحبنظران به یک میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=203351
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شهروند گفت:

    این کشورا رئیس جمهورشون هم بیاد ارزشی نداره چه برسه سفیرشون .. 

دیدگاه شما