شنبه 3 مهر 1395 - 13:40

زنگ مهر در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد/هدیه جالب شهردار یاسوج به دانش آموزان (+تصاویر)

شهرداری ضمن جمع‌بندی و استفاده از همه نظریات به 10 پیشنهاد برتر جوایز نفیسی تقدیم می‌کند و از خانواده‌های و معلمین مربوطه تجلیل معنوی به عمل خواهد آورد.

هم‌زمان با سراسر کشور جشن آغاز سال تحصیلی 95-96 در یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مددی مشاور وزیر آموزش و پرورش، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، فرماندار بویراحمد، شهردار یاسوج و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در دبیرستان پسرانه طالقانی شهر یاسوج برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز در ابتدای این مراسم دکتر نظری؛ فرماندار بویراحمد ضمن تبریک سال نو تحصیلی اظهار داشت: رویداد بزرگ کنگره شهدا را در استان داریم که امیدواریم با همکاری هرچه با شکوه تر مردم به خصوص دانش آموزان بتوانیم در برگزاری بی نقص آن گام برداریم.

سید محمد کاظم نظری، فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه آموزش و پرورش نهادی آموزشی و در این ایام مستلزم همکاری هرچه بیشتر دیگر دستگاه‌ها است، گفت: با توجه به اهمیت آموزش انتظار می‌رود ادارات خدمات‌رسان نهایت همکاری را با مدارس داشته باشند.

photo_2016-09-24_13-32-27

وی افزود: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید انتظار می‌رود ادارات خدمات‌رسان از قطع آب، برق، گاز و تلفن مدارس خودداری کنند و همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند.

نظری بیان کرد: در اعتبارات امسال برای حق انشعابات مبالغی در نظر گرفته شده اما برای بدهی آب‌بها از محل هزینه‌های داخلی آموزش و پرورش باید پرداخت شود.

در ادامه،  “رضا مددی”؛ مشاور وزیر آموزش و پرورش  در این مراسم گفت: سال تحصیلی جاری با 13.5 میلیون نفر دانش آموز با مشارکت 950 هزار نفر فرهنگی و فعالیت 107هزار مدرسه آغاز می شود.

وی افزود: آموزش و پرورش این افتخار را دارد که در دورافتاده ترین مناطق کشور زمینه تحصیل را برای دانش اموزان فراهم کند.

مددی با اشاره به اینکه هیچ دانش آموزی در کشور نیست که تحت پوشش تعلیم و تربیت نباشد، بیان کرد:99درصد دانش آموزان ابتدایی و 90 درصد سایر مقاطع تحصیلی کشور تحت پوشش تعلیم و تربیت هستند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سیاست کیفیت بخشی در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که روز به روز بر کیفیت آموزش و پرورش افزوده شود چراکه مهمترین سرمایه هر کشوری توسعه نیروی انسانی است.

مددی تصریح کرد: هر مساله ای را در سطح کشور می خواهیم حل کنیم راهی جز حضور و استفاده از آموزش و پرورش نداریم.

82241235-71039177

وی ادامه داد: سیاست آموزش و پرورش توسعه مشارکت همه دستگاههاف نهادها و مردم در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت است.

همچنین فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم نیز گفت: منشاء ایده و فکر تعلیم و تربیت است و جامعه ای که دارای ایده و فکر است یک سرمایه تمام نشدنی را در اختیار دارد.

در ادامه این مراسم شهردار یاسوج با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری استان با آموزش و پرورش گفت: آموزش‌های پیشگیری از حوادث، اطفای حریق و در ابعاد فرهنگی و ورزشی از جمله مولفه‌هایی بوده که در این تفاهم‌نامه دنبال می‌شود. 

وی اظهار داشت: معتقدیم که خانواده بزرگ آموزش و پرورش از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و شهرداری قصد دارد از این پتانسیل در جهت ارتقای شاخص‌های شهری یاسوج بهره گیرد.

شهردار یاسوج به زنگ انشاء اشاره کرد و گفت: شهرداری قصد دارد در قالب مسابقه‌ای به 10 نفری که در زمینه معضلات و مشکلات شهری با ارائه راهکاری انشایی ارائه دهد جوایزی اهداء کند. 

وی افزود: دانش‌آموزان می‌توانند به سه معضل شهری اشاره کرده و انشایی بنویسند و آن را تحویل روابط عمومی شهرداری دهند.

photo_2016-09-24_13-32-20

جاوید تصریح کرد: دانش‌آموزان می‌توانند سفیران فرهنگی در حوزه شهری باشند و با ایده‌های خود به شهر کمک کنند.

وی در ادامه به خدمات شهرداری اشاره کرد و گفت: شهرداری یاسوج روزانه 300 خدمت را به شهروندان فهیم ارایه می‌دهد و دانش‌آموزان می‌توانند در همه موارد ازجمله حفظ فضای سبز شهری، کاهش تولید زباله، تفکیک زباله از مبدا، استفاده درست از ناوگان حمل و نقل شهری، عدم پرتاب زباله در معابر و نظم عمومی شهر همیاران شهرداری باشند.

این مسؤول افزود: دانش‌آموزان می‌توانند همیاران بسیار خوبی در راستای انجام این رسالت بزرگ باشند و در همین راستا امسال همزمان با آغاز مهر به منظور بهره‌گیری از ذهن کاوشگر دانش‌آموزان با همراهی خانواده‌های خود در شهر یاسوج شهرداری یاسوج درخواست می‌کند که پنج  مشکل شهر یاسوج را به ترتیب اولویت همراه با ارائه راهکار به شهرداری یاسوج در قالب درس انشاء ارائه کنند.

وی گفت: در پایان شهرداری ضمن جمع‌بندی و استفاده از همه نظریات به 10 پیشنهاد برتر جوایز نفیسی تقدیم می‌کند و از خانواده‌های و معلمین مربوطه تجلیل معنوی به عمل خواهد آورد.

به گزارش بویرنیوز؛ نواخته شدن زنگ مهر به دست همسر شهید “کرامت ایزدپناه”، توزیع شیر رایگان و رونمایی شد و میثاق نامه دانش آموزان سرزاسر استان در رابطه با اقتصاد مقاومتی و استفاده از تولیدات داخلی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

photo_2016-09-24_13-32-02

photo_2016-09-24_13-31-49

photo_2016-09-24_13-32-09

photo_2016-09-24_13-32-23 82241235-71039178

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=203302
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما