سه شنبه 30 شهریور 1395 - 12:00

سنگ اندازی بانک های کهگیلویه و بویراحمد در مسیر توسعه/اذعان مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به سخنان یک فعال اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج بارها در ستاد تسهیل موانع تولید از ضعف اساسی و مانعی بزرگ در راه توسعه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد پرده برداشت که کمتر مورد توجه مسئولان قرار گرفت.

گروه اقتصادی- بانک های کهگیلویه و بویراحمد مانعی در راه توسعه واحدهای تولیدی استان هستند.
به گزارش بویرنیوز، رئیس اتاق بازرگانی یاسوج بارها در ستاد تسهیل موانع تولید از ضعف اساسی و مانعی بزرگ در راه توسعه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد پرده برداشت که کمتر مورد توجه مسئولان قرار گرفت.

دلالی، واسطه‌گری و مضاربه‌گری بانک های استان، سوء مدیریت، عدم توجه برخی سازمان ها به مصوبه های ستاد رفع موانع تولید، نبود زیرساخت ها به خصوص در بخش صادرات و واردات و عدم اعتماد دولت به بخش خصوصی دغدغه هایی بود که بارها از سوی جبار کیانی مطرح شد و اکنون بازتاب این گفته ها در کلام مسئولان اقتصادی پیداست.

راکد شدن بخش زیادی از واحدهای اقتصادی استان به واسطه تصمیم گیری های نادرست و سنگ اندازی بانک ها دغدغه دیگر این فعال اقتصادی بود که هم اکنون اقتصاد استان را دچار زخم های فراوانی کرده است.
علاوه بر این رئیس اتاق بازرگانی یاسوج، بارها از لزوم توجه به بخش های نوین از جمله گیاهان دارویی، آب و گردشگری نوین و راه های مواصلاتی امن و مناسب را مطرح نمود که اگر توجه می شد پتانسیل بسیار قابل توجهی در راه توسعه و اشتغال برای استان را به همراه داشت.

%db%8c%d8%a7%d9%86

در همین رابطه جبار کیانی به بویرنیوز گفت: بدون شک استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت ها و پتانسیل های متعددی برای توسعه است، هم خاک و آب و هم منابع طبیعی، گردشگری و تاریخی فوق العاده همه می توانند در برون رفت استان از محرومیت تاریخی اش کارساز شوند.

وی با انتقاد از موضع سرد بانک ها در قبال بخش های خصوصی، تصریح کرد: بانک ها باید با تزریق نقدینگی و سرمایه در گردش به توسعه استان کمک کنند.

کیانی در خصوص بدهی های بخش خصوصی به بانک ها و همچنین عدم اعتماد به این بخش را اینطور توجیه کرد: خب وظیفه بانک ها و دستگاه های مرتبط، نظارت بر چگونگی مصرف منابعی است که در اختیار سرمایه گذار قرار می دهند و اگر این رسالت به درستی عمل شود این بی اعتمادی و بدهی بخش خصوصی به بانک ها را نخواهیم داشت اما این درست نیست که بخاطر برخی مسائل گذشته موضعی یکسان در قبال همه فعالان بخش خصوصی گرفته شود.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به اثر مستقیم تحریم ها بر وضع اقتصادی کشور، بیان کرد: مسئولان استان باید به سمت استفاده بیشتر از این منابع عمرانی پیش بروند و شاید یکی از دلایلی که امروز شاهد افزایش نرخ رشد بیکاری در این استان هستیم این باشد که نتوانستیم از منابعی که در بودجه‌های جاری کشور اختصاص داده شد بهره کافی را ببریم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=203062
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مهسا گفت:

    ای بابا بانکل استان وته گوششو بدهکار نیست ما بدبختل هم باید بسوزیم کسی هم سیلمو نکنه

  2. کریمی گفت:

    انصافا نظرات و ایده های آقای کیانی جالب من وقتی تو جلساتی هستم که ایشون ثصحبت داره یه سر و گردن از خیلی از مدیرا علمی و منطقی تر حرف میزنه………………بانک ها!!!واقعا چرا تو استان ما هیج صحابی ندارن؟

  3. سعید کرمی گفت:

    درود ای گل گفتی بابا بانک ها که نباید همه رو با یک دید ببینن، تورو خدا مسئولان امنیتی ورود کنن اخه چرا اینهمه برای بخش خصوصی سنگ اندازی میشه؟؟؟؟؟

  4. حمید گفت:

    گل گفتی برادر

دیدگاه شما