دوشنبه 29 شهریور 1395 - 10:47

پایداری‌ها گزینه «اصلح» و «رأی‌آور» رو می‌کنند/ کسانی که می‌گویند قدرت دفاعی لازم نداریم «عقل» ندارند/تذکر وزارت کشور به احمدی نژاد/دعای دبیرکل مؤتلفه برای علی مطهری

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
دختر صدام کاندید ریاست جمهوری عراق

دختر بزرگ صدام دیکتاتور معدوم عراق قصد دارد با راه‌اندازی یک ائتلاف جدید قبایلی، برای انتخابات سال 1397 مجلس این کشور نامزد شود. روزنامه بحرینی «نیوز آو بحرین» درگزارشی دراین خصوص نوشت: رغد صدام که 48 سال دارد، در حال حاضر در اردن زندگی می‌کند، اما پس از تصویب قانون جنجالی عفو عمومی در مجلس عراق، می‌تواند به کشورش بازگردد. خاندان سلطنتی اردن چند سال پیش درخواست وزارت خارجه عراق برای استرداد رغد و دیگر چهره‌های رژیم صدام به بغداد را رد کرد. روزنامه جمهوری اسلامی، این خبر را منتشر کرد.

سؤال از وزیر اطلاعات به دلیل سفر مخفیانه سناتور آمریکایی به ایران

کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: موضوع سفر سناتور امریکایی به ایران را در قالب سؤال از وزیر اطلاعات پیگیری می‌کنیم دانشگاه فردوسی مشهد نیز در چند روز گذشته نشست علمی را با حضور مهمانان خارجی برگزار کرده که در میان مدعوین افرادی وابسته به صهیونیست‌ها و یهودیان حضور داشته‌اند. غربی‌ها تلاش دارند از طریق وزارت علوم و فناوری و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بیشترین نفوذ را در کشور داشته باشند. جام این خبر را منتشر کرد.

پایداری ها چهره جدید و رأی‌آور برای انتخابات معرفی می کند

صادق محصولی در گفت و گویی اظهار داشت: ممکن است استدلال برخی این باشد که بین بد و بدتر، باید از بد حمایت کنند مثلا برخی از اصولگرایان و انقلابیون، آقای احمدی نژاد را بد و آقای روحانی را بدتر بدانند لذا در این شرایط احمدی نژاد را ترجیح دهند و برخی دیگر که گرایشی ولو کم به دولت دارند و حتی برخی از به اصطلاح اصولگرایان متمایل به دولت و برخی از اصلاح طلبان ممکن است آقای روحانی را بد بدانند و آقای احمدی‌نژاد را بدتر . ولی من در کل این گونه ورود به بحث را صحیح نمی دانم و به‌جای اینکه تحلیل کنیم اگر فارغ از اسامى، بین بد و بدتر ماندیم چه‌کار کنیم می گویم باید به دنبال اصلح برویم و سپس در صدد معرفی وی در جامعه برای فراهم کردن زمینه رای آوری وی در بین مردم کنیم چراکه اگر نتوانیم برای اصلح امکان رأی آوری فراهم کنیم کار لغوی می‌دانیم که وی را به‌عنوان نامزد معرفی کنیم اصلحی را که یقین داریم رأی آور نیست او را معرفی نخواهیم کرد اما بین اصلح و نفرات بعدی تا برسد به بدها و بدتر، ممکن است چندین گزینه مناسب باشد که هر کدام در مقطع بعدی بترتیب می توانند قابلیت نامزدی و رای آوری داشته باشند. قائم‌مقام جبهه پایداری با اشاره به انتخابات ۹۶ گفت: در حال حاضر فرد اصلحی هست که از جهت ارزش‌های اصولگرایی و انقلابی نمره بالایی می‌آورد و امکان رای‌آوری و اجماع روی او نیز وجود دارد؛‌ سراغ او خواهیم رفت و نتیجه هم خواهیم گرفت. فارس این خبر را منتشر کرد.

روحانی نامزد اصولگرایان نخواهد بود

مجتبی ذالنور نماینده مردم قم در مجلس در پاسخ به اینکه آیا سعید جلیلی می‌تواند به عنوان یکی از کاندیدای اصولگرایان برای انتخابات 96 مطرح باشد گفت: هنوز اصولگرایان به نتیجه نرسید‌ه‌اند چراکه در حال بررسی افراد مختلف هستند که بعد از امتیازدهی به شاخص های مختلف مورد نظرشان یک نفر را به عنوان کاندیدای خود معرفی می کنند. وی افزود: ممکن است آقای جلیلی نیز یکی از این گزینه ها باشد. عضو کمیسیون امنیت ملی در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران در مورد اینکه آیا احمدی نژاد نیز یکی از این گزینه هاست اظهار داشت: نمی دانم که وی می تواند یکی از گزینه ها باشد چرا که بودن احمدی نژاد در انتخابات به جمع اصولگرایان بستگی دارد و نه نظر بنده . ذوالنور همچنین در مورد احتمال حمایت اصولگرایان از روحانی بیان کرد: قطعا آقای روحانی از کاندیدای اصولگرا و جبهه انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری 96 نخواهد بود. عصر ایران این خبر را منتشر کرد.

 نامه محرمانه قاضی سراج به رئیس جمهور
 اخبار موثق حکایت از آن دارد که قاضی ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور نامه‌ای درخصوص افزایش مناطق آزاد به رئیس جمهوری نوشته است.براساس اطلاعات موجود قاضی سراج در این نامه به برخی از مشکلات موجود در فعالیت مناطق آزاد اشاره کرده است و به نوعی به رئیس جمهور اعلام کرده است که مناطق آزاد از هدف اصلی خود فاصله گرفته‌اند.همچنین قاضی سراج در این نامه از حجت الاسلام روحانی خواسته است تا موضوع افزایش مناطق آزاد را کان لم یکن تلقی کرده و دولت لایحه افزایش تعداد مناطق را از مجلس پس بگیرد. فارس این خبر را منتشر کرده است.
دعای دبیرکل موتلفه برای علی مطهری
محمد نبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه با اظهار تأسف از اظهارات علی مطهری بیان داشت: او ظاهراً چیزی به نام «بغی» و «محاربه» را در فقه اسلامی به رسمیت نمی‌شناسد ما دعا می‌کنیم او از خواب غفلت بیدار شود و مقابله صریح و قاطع پدر بزرگوار شهیدشان را با کفر و نفاق الگو قرار دهد. ایلنا این خبر را منتشر کرده است.
پیغام جدید سعودی ها  به ایران
اخیرا، یکی از روحانیون برجسته سعودی ایرانی ها را به غیر مسلمان بودن متهم کرد چرا که آنها از تبار زرتشت هستند. او گفت ایرانی ها فرزندان مغ اند و از قدیم با مسلمانان دشمنی داشتند به ویژه با سنی ها . این اظهارات مفتی سعودی دور جدیدی از پاسخ ها را از سوی مقامات ایرانی در پی داشت. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در اين رابطه در توييتر خود نوشت : در واقع اسلام ایرانی ها و دیگر مسلمانان به اسلام افراط گرایان وهابی و روحانیان برجسته عربستان که ترور را تبلیغ میکنند  هیج شباهتی ندارد.المانيتور به اطلاعاتی دست یافته که نشان میدهد ریاض به تهران پیغامی از طریق کانال های غیر رسمی فرستاده و گفته که این اظهارات مفتی عربستان ، رویکرد رسمی این کشور نیست.
بابک زنجانی به اوین بازگشت
صبح دیروز خبرهای تائید نشده‌ای مبنی بر عمل جراحی بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی در برخی رسانه‌ها منتشر شد.ساعاتی بعد رسول کوهپایه زاده وکیل بابک زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در رابطه با این خبر مدعی شد موکلش دو روز پیش به دلیل بیماری گوارشی تحت عمل جراحی قرار گرفته است و ادامه داد: اکنون اقدامات ترخیص بابک زنجانی در حال انجام است و وی به اوین منتقل می‌شود. یک منبع آگاه قضایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از سلامت متهم نفتی پس از عمل جراحی خبر داد و گفت: بابک زنجانی به اوین بازگشته است و حال وی خوب است.
توصیه قالیباف به مدیران دولتی
محمد باقر قالیباف شهردار  تهران در مراسم بهره برداری از 58 دستگاه واگن متروی تهران و حومه و ورود اولین سری اتوبوس‌های جدید تک کابین و راه اندازی سیستم نوین اتوبوس‌های برقی که صبح امروز (یکشنبه) در کارخانه واگن سازی تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه مدیران جمهوری اسلامی ایران باید حداقل 15 تا 16 ساعت کار مفید در روز انجام دهند، گفت: هم اکنون 300 هزار خودروی کاربراتوری در تهران تردد می کنند.
وجود ۹ هزار شکایت علیه دولت
الهام امین زاده در همایش ملی حقوق شهروندی طی سخنانی اظهارداشت: یکی از دغدغه های رییس جمهور احترام به حقوق شهروندی بود. برهمین اساس قرار شد تکالیف شهروندان و دستگاه ها اعلام شود و نظارت بر آن صورت گیرد. بر همین اساس طراحی ابعاد نظامی خاص در حقوق شهروندی صورت گرفت. دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی پیرامون شکایات کارمندان دولت علیه دولت نیز اظهارداشت: 9هزار شکایت در مردادماه علیه دولت داشتیم که بیش از 8 هزار تا آن توسط دیوان عدالت اداری رسیدگی شد.
تشکیل حلقه چهار نفره در درون جامعه روحانیت
غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز نسبت به انتشار خبری مبنی بر تشکیل حلقه چهار نفره در درون جامعه روحانیت برای مجاب کردن اعضای جامعه برای حمایت از حسن روحانی در انتخابات سال آینده واکنش نشان داد.عضو جامعه روحانیت تاكيد كرد: بنده خبر تشكيل حلقه چهارنفره براي مجاب كردن جامعه روحانيت مبارز براي حمايت از حسن روحاني در انتخابات رياست‌جمهوري سال ٩٦ را تكذيب مي‌كنم و چنين حلقه‌اي تشكيل نشده است.وي در ادامه توضيح داد: جمله‌اي از من نقل شده كه در شبكه‌هاي اجتماعي نيز بسيار بازتاب پيدا كرده و آن جمله اين است كه جامعه روحانيت از مشورت آيت‌الله مصباح‌يزدي استفاده نخواهد كرد كه اين جمله درست برعكس ديدگاهي است كه بنده پيش از اين مصاحبه كردم و بازتاب داده‌ام. ان‌شاءالله از ديدگاه‌هاي آيت‌الله مصباح‌يزدي استفاده خواهيم كرد.سخنگوي جامعه روحانيت مبارز درباره اينكه در جريان جلسات تعيين سازوكار وحدت ميان اصولگرايان، جبهه پايداري‌ها به نظر جامعتين تمكين مي‌كنند، خاطرنشان كرد: بايد از خودشان پرسيد، ما از آنها نيز دعوت كرده‌ايم و بنا داريم از همه گروه‌ها از جمله پايداري‌ها دعوت كنيم.
 کسانی که می‌گویند قدرت دفاعی لازم نداریم «عقل» ندارند
سردار محسن رفیق‌دوست وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: کسانی که می‌گویند قدرت دفاعی لازم نداریم«عقل» ندارند و حتماً می‌خواهند آمریکا پیروز شود. وی تأکید کرد: ما مسلمانیم و قرآن گفته است «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم» اگر این نیروی نظام را نداشتیم اکنون نه از ایران اثری مانده بود و نه از اسلام.وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه زدن این حرفها در شرایط کنونی منطقه صحیح نیست، گفت: کسانی که این حرفها را می‌زنند آب به آسیاب دشمن می‌ریزند. اگر ما بعد از انقلاب قدرت دفاعی نداشتیم، اثری از ما نبود.
تذکر وزارت کشور به احمدی نژاد
معاون سیاسی انتظامی وزارت کشور گفت: اقدامات تبلیغاتی زود هنگام انتخاباتی برابر قانون از سوی هر شخصی ممنوع است.حسین ذوالفقاری معاون سیاسی انتظامی وزارت کشور در مورد صحبت‌های اخیر وزیر کشور مبنی بر شائبه انتخاباتی بودن سفرهای رئیس جمهور دولت‌های نهم و دهم، اظهار داشت: همانطور که وزیر کشور تاکید کرد هر کسی از اکنون بخواهد اقدامات تبلیغاتی انجام دهد، برابر قانون ممنوع است. وی افزود: قطعا در صورت بروز تخلف از سوی افرادی که احتمال کاندیداتوری آنها وجود دارد، از تخلفاتشان مستندسازی خواهد شد و در آینده این تخلفات در بررسی صلاحیت افراد تاثیرگذار خواهد بود.
حذف “بسم الله” در کتابهای چاپ جدید وزارت ارشاد
اتفاقی که موجب پرسش های اخیر برخی از خبرنگاران از مسئولین ارشاد اسلامی شده است، حذف کلمه “بسم الله رحمن الرحیم” از ابتدای برخی کتبی است که جدیدا مجوز نشر گرفته اند. بررسی ها نشان می دهد که برخی از کتابهای مجوز گرفته در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون درج “بسم الله” چاپ شده اند. محمدی، یکی از کارشناسان فرهنگ و ارشاد در توضیح این موضوع می گوید: آئین نامه ای مبنی بر اجبار برای درج کلمه “بسم الله” در ابتدای کتابها وجود ندارد.این مطلب در مرصاد منتشر شده است.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=203020
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما