یکشنبه 28 شهریور 1395 - 12:21

جنتی:خزعلی یکی از سران فتنه را لعنت می‌کرد/ واکنش مشاور روحانی به عذرخواهی مرتضوی/ رصد استخرپارتی‌ها در فضای مجازی/ دفاع دولت از تولید محصولات تراریخته/ توصیه رئیس قوه قضائیه به شورای نگهبان/ سیاست ذوق هاشمی را کور کرد!

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

واکنش اکرمی به زمزمه‌هایی در مورد تک‌دوره‌ای شدن دولت روحانی

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات غرویان برای دعوت از ظریف جهت کاندیداتوری، گفت: آقای غرویان منظورشان این بود که اگر آقای روحانی کاندیدا نشوند، به ایشان پیشنهاد شود.حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات ناطق نوری که به اصلاح‌طلبان توصیه کرده به گزینه دیگری غیر از روحانی فکر کنند؟، گفت: در کشور ما روال بر این بوده که ریاست‌جمهوری‌ها 2 دوره‌ای باشد، آقای هاشمی، آقای خاتمی و احمدی‌نژاد 2 دوره‌ای بودند و انشالله روحانی هم 2 دوره‌ای خواهد شد.وی در پاسخ به این سوال که چرا حجت‌الاسلام غرویان از رایزنی برخی شخصیت‌های مطرح با ظریف جهت کاندیداتوری در انتخابات 96 خبر داده است، تصریح کرد: آقای غرویان منظورشان این بود که اگر آقای روحانی کاندیدا نشوند، به ایشان پیشنهاد شود اما اینطور نیست و آقای روحانی می‌آیند و گزینه‌‌های دیگر با کاندیداتوری مجدد آقای روحانی منتفی خواهد شد.رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری درباره تحلیل برخی افراد مبنی بر تک دوره‌ای شدن دولت روحانی گفت: آروز بر جوانان عیب نیست.

دستیار رئیس جمهور از ناطق نوری توضیح خواست

دستیار ویژه رئیس‌جمهور خواستار توضیح ناطق‌نوری درباره اظهاراتش مبنی بر حمایت اصلاح‌طلبان به گزینه‌ای غیر از روخانی در انتخابات شد.حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به سؤالی درباره توصیه ناطق‌نوری به اصلاح‌طلبان و حامیان روحانی برای فکر کردن به گزینه‌‌ دیگری غیر از روحانی در انتخابات 96، گفت: نمی‌دانم چرا آقای ناطق‌نوری چنین حرفی زده، بهتر است ایشان در این باره خودشان توضیح بدهند.وی گفت: من نظری درباره اظهارات آقای ناطق‌نوری نمی‌دهم و خود ایشان باید نظر دهند.

واکنش مشاور روحانی به عذرخواهی مرتضوی

مشاور رییس جمهور در توئیتی به عذرخواهی سعید مرتضوی واکنش نشان داد. حسام‌الدین آشنا در این توئیت نوشته است؛ آقای مرتضوی فقط عذرخواهی نکرد، بلکه سه قوه و حداقل یک دبیرخانه را شرمنده کرد!

حکم نهایی سعید مرتضوی تا چند روز آینده صادر می‌شود

مصطفی ترک‌همدانی وکیل مدافع جمعی از کارکنان تامین اجتماعی در خصوص آخرین وضعیت پرونده تامی اجتماعی اظهار داشت: امروز برای پیگیری پرونده به شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت مراجعه کردم که پرونده در شرف صدور رأی است.وی افزود: کارشناس رسمی پرونده، گزارش تکمیلی سوم را درباره موارد اعتراض متهم به دادگاه ارایه کرده بود که فی‌المجلس به من ابلاغ شد.وکیل مدافع جمعی از شکات کارکنان تامین اجتماعی بیان داشت: رسیدگی به پرونده تامین اجتماعی طی چهار جلسه انجام شد و به احتمال زیاد حکم نهایی طی چند روز آینده صادر می شود.

شلوار زرد و خنده‌های سوشا مکانی در نشریه نروژی

سوشا مکانی دروازه‌بان این فصل تیم میوندالن نروژ در صفحه شخصی اینستاگرامش تصویری از یکی از نشریات نروژ را منتشر کرده که مصاحبه با وی داشته است. این نشریه تیتر «زندگی جدید ستاره ایرانی در میوندالن» را برای مصاحبه با سوشا انتخاب کرده است.

جنگ توئیتری ایران و عربستان سعودی

سایت “ووکس” با انشتار گزارشی اشاره می کند که همزمان با جنگ نیابتی عربستان سعودی و ایران در منطقه در طول هفته های گذشته نبرد میان طرفین در توئیتر نیز میان کاربران ایرانی و سعودی بالا گرفته است. این سایت می نویسد:”در طول روزهای گذشته در مطبوعات و رسانه های خبری به طور آشکارا می توان انبوه اخبار مرتبط با بالا گرفتن تنش میان ایران و عربستان سعودی را مشاهده کرد. روز سه شنبه در روزنامه “نیویورک تایمز” محد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران یادداشتی را منتشر کرد که در آن استدلال می کرد که وهابیت عامل اصلی خشونت در خاورمیانه است. او در این مقاله اشاره کرده بود که این ایدئولوژی افراطی توسط عربستان سعودی ترویج می شود در پاسخ به ظریف اما سفارت عربستان سعودی در ایالات متحده مجموعه توئیت هایی را با استفاده از اینفوگرافی منتشر کرد که در آن ایران را به حمایت از تروریسم متهم می کرد. هم چنین در یکی از این تصاویر به حمله عناصر خودسر در ایران به سفارتخانه ها اشاره شده بود و از ان تحت عنوان نقض حقوق بین الملل یاد شده بود”.

توصیه تابش به مخالفان FATF

نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به گروه ها و جریان های سیاسی توصیه کرد: در موضوع FATF ملاحظات، مصالح و منافع ملی را درنظر داشته باشند و آن را سیاسی و جناحی نکنند.محمدرضا تابش گفت: بحث و مناقشه ای که بر سر اجرای FATFدر گرفته است، تبدیل به معضلی شده که برخی از جناح ها برای تضعیف دولت آن را بیان می کنند، در حالی که این موضوع سیاسی نیست و به طور کامل تخصصی است.وی افزود: FATF یا گروه اقدام مالی نهادی بین دولی است که وظیفه بررسی اقدامات در مبارزه با پول شویی را بر عهده دارد و نتیجه فعالیت های خود را با صدور بیانیه هایی اعلام می کند.

مشاور لاریجانی: شاید برجام متوقف شود

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گزارش مجلس از آنچه در شش ماه نخست اجرای برجام گذشته، ممکن است در صورت لزوم به تصمیم نظام برای عدم اجرای برجام نیز منتهی شود.منصور حقیقت پور با اشاره به نزدیک شدن موعد ارائه گزارش شش ماهه اجرای برجام از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به صحن بهارستان اظهار داشت: آنچه مشخص است، این است که ما در اجرای برجام صادقانه به تعهدات خودمان عمل کرده‌ایم اما طرف مقابل به بخش قابل توجهی از تعهدات خود عمل نکرده است.

نامه تند رئیس خانه احزاب به برادر رئیس جمهور

رئیس خانه احزاب در نامه ای به برادر رئیس جمهور برخورد وی در قبال درخواست دیدار با رئیس جمهور را توهین به احزاب دانست.قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب طی نامه‌ای به حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور، برخورد وی در ازای تقاضای خانه احزاب برای دیدار با سران قوا از جمله حجت‌الاسلام حسن روحانی را توهین دانست.

احمدی‌نژاد قدرت ریاست‌جمهوری را تنزل داد

حاجی با تأکید بر این موضوع که احمدی‌نژاد قدرت ریاست‌جمهوری را تنزل داد، گفت: حمایت از روحانی برای اصلاح‌طلبان در دوره آینده یک راهبرد و نه یک تاکتیک محسوب می‌شود.مرتضی حاجی، سکان‌دار وزارت آموزش و پرورش در دولت اصلاحات که این روزها عضویت هیات امنای صندوق پرحاشیه ذخیره فرهنگیان را بر عهده دارد، معتقد است که علی لاریجانی تنها فردی است که اصولگرایان می‌توانند در انتخابات سال ۹۶ مقابل حسن روحانی علم کنند در حالیکه سیاست جریان اصلاحات همان تداوم حمایت از روحانی خواهد بود.

استفاده از کالای خارجی تحریم شود

حسن عباسی در همایش «جنگی که نمی‌بینیم» که در صحن صاحب‌الزمان (عج) حرم حضرت معصومه (س) برگزارش گفت: امروز در جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم. به فرموده مقام معظم رهبری این جنگ جهاد کبیر است، باید توطئه‌ها و طرح‌های دشمن را بشناسیم، اصل و اساس اسلام در این قضیه در خطر است و مردم و مسئولان باید به صحنه بیایند. حوزه علمیه و دانشگاه باید جوابگوی مردم باشند باید به‌سراغ مردم رفت و با جدیت با مردم درباره مصرف‌گرایی آن‌ها به صحبت بنشینیم، نسل جوان ما باید دست از مصرف کالای خارجی بردارند، خود تولیدکنندگان ما باید ببینند مشکل از کجا است آیا خود تولیدکنندگان ما کالای داخلی را مصرف می‌کنند که اصرار به مصرف کالاهایشان دارند؟ باید کیفیت کالاهای داخلی را بالا ببریم. رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز بابیان اینکه اگر می‌خواهیم جوانان ما بیکار نباشند باید استفاده از کالای خارجی را تحریم کرد، افزود: استان‌های ما باید به‌مثابه یک کشور به واردات و صادرات به استان خود حساس باشند و خودباوری در استفاده از تولیدات داخلی هر استان‌ها تقویت شود تا بتوان در حوزه معیشت اسلام را به دنیا معرفی کرد. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

سیاست ذوق هاشمی را کور کرد

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی عصر امروز(شنبه 27 شهریور) در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره روز شعر و ادب فارسی، مرحوم شهریار را محوری بسیار مناسب برای جمع شاعران معاصر ایران دانست و با یادآوری خاطرات شعرگویی و شعرنویسی خویش در زمان طلبگی، گفت: در مقطعی تمام کتاب الفیه ابن مالک را که دوره کامل نحو است حفظ بودم که طی نامه‌ای به آیت‌‌الله العظمی بروجردی، این کتاب را به همراه قرآن کریم و منطق تفتازانی امتحان دادم. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با شرح کامل آن خاطره که منجر به جایزه نقدی آیت‌الله بروجردی و برقراری شهریه شد، گفت: به شعر علاقه داشتم و کم‌کم که وارد عالم سیاست شدم، نتوانستم از ذوق و قریحه‌ام استفاده نمایم که البته یک بار با شعر شهریار آن جوشش در من زنده شد که شعری با مطلع «ای صفای تو رهنمون هنر/ شعرهایت پر از طلا و گهر» سرودم و برای ایشان فرستادم. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

اگر به روحانی بود حصر تا کنون برداشته شده بود

مرتضی حاجی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص مسئله حصر و عملکرد دولت گفت: دولت در انجام حصر دخالتی نداشته و تصمیم‌گیر هم نیست. چون گفتند شورای عالی امنیت ملی این تصمیم را گرفته برخی اعضای این شورا هم این موضوع را تکذیب کردند ولی حصر همچنان ادامه پیدا کرد. اگر با روحانی بود شاید تا الان حصر برداشته شده بود. باهنر هم سمتی نداشته که بخواهد پیغام بدهد و به استناد آن کسی تعهدی بپذیرد. او نایب رئیس مجلس بوده است شاید دوستانه این را گفته‌اند که اگر این را می پذیرید ما وساطت کنیم به هر حال امیدواریم مساله حصر هر چه زودتر حل شود.

انتقاد از آيت‌الله هاشمي از تريبون نماز جمعه شيراز

آیت‌الله ایمانی، نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز با اشاره به سي‌و‌يكم شهريور، سالروز آغاز جنگ تحميلي و دفاع مقدس گفت: نكته‌اي كه امروز مورد بحث است، اين است كه در اين شرايط كه دشمنان ما هيچ تغييري نكرده‌اند و سر جاي خودشان نشسته‌اند، عده‌اي مي‌گويند كه امروز عصر گفتمان است نه عصر موشك يا كشور‌هاي شكست خورده در جنگ جهاني يعني ژاپن، آلمان و كره جنوبي را مثال مي‌زنند و مي‌گويند كه اينها سلاح به زمين گذاشتند. هرچند اين كشورها خودشان سلاح زمين نگذاشتند بلكه دول غالب آنها را مجبور كردند سلاح را به زمين بگذارند و بعد براي ما هم نسخه‌پيچي مي‌كنند كه شما هم سلاح را به زمين بگذاريد و دفاع را رها كنيد. نامه نیوز این خبر را منتشر کرد.

آقای وزیر ارشاد! خواجه طوسی، قزوینی نیست

دوره ایران شناسی انگار از هرچیزی برای سیاستمداران واجبتر است تا حداقل آبروریزی نکنند. در اختتامیه دوسالانه خوشنویسی ایران آنجا که وزیر ارشاد خواست از قزوین شناسی خویش رونمایی کند و نام مفاخر خاک هنرپرور قزوین را بشمارد، نام خواجه نصیرالدین طوسی را در صدر آن چهره ها از روی کاغذش بر زبانش جاری ساخت . بگذریم که وقتی به اسم عطا ملک جوینی رسید گویی هنگ کرد و با دوسه بار هجی کردن،عطا مَلِک را نهایتا عطامُلْک خواند. بماند که نام جوینی هم مثل طوسی فریاد میزند اهل خراسان است. توقع داریم از چنین سطح دانش و ایران شناسی تحولی هم در فرهنگ مملکت برخیزد؟؟؟ خواجه طوسی اگرچه افتخار ایران و افتخار شیعه بلکه “افتخار البشر” نام گرفته اما از مفاخر قزوین نیست وانگهی که خواجه از سالهای حضور خود در قلاع اسمعیلیه بعنوان ایام سیاه عمر عزیزش یادمیکند و حمله هلاکو بود که خواجه را در حقیقت از قزوین آزاد کرد. پس جناب وزیر فرهنگ ما از کدام رابطه مثبت بین قزوین و حضرت استادالبشر یادمیکنند که او و عطاملک جوینی را برخاسته از خطه قزوین می خوانند؟ دولت بهار این خبر را منتشر کرد.

روسای جمهور ما فکر می‌کنند رهبر نظام هستند

فریدون عباسی در گفت‌وگو با مشرق در پاسخ به سوالی در خصوص تفاوت دیدگاه محمود احمدی‌نژاد با رهبر انقلاب در خصوص بیداری اسلامی و بیداری انسانی گفت: رؤسای جمهور ما از ابتدا فکر نمی‌کنند مجری هستند بلکه گمان می‌کنند رهبر نظام هستند، بنی‌صدر هم که سر کار آمد فکر می‌کرد ایدئولوگ است، یا صحبت‌های خاتمی را در شب بیست‌ویک رمضان ببینید، احزابی که در انتخابات فعالیت می‌کنند نگاه کنید سلیقه‌شان در شیوه اجرا متفاوت است یا با اصل نظام مشکل دارند؟ با اصل قانون اساسی مشکل دارند تا این‌ها رفع نشود ما این مشکلات را داریم. در بحث بیداری اسلامی نظر احمدی‌نژاد با رهبری متفاوت است، می‌توانیم به آن جریان انحرافی بگوییم یا اینکه بگوییم نظر متفاوت در جمهوری اسلامی که البته من خودم هم معتقدم اشتباه می‌کند.

بابک زنجانی زیر تیغ جراحی رفت

وکیل بابک زنجانی در گفت‌وگویی گفت، موکلم دو روز پیش تحت عمل جراحی قرار گرفت و امروز با تشخیص پزشک مرخص و به زندان اعزام می‌شود.موکلم تحت تدابیر شدید امنیتی تحت عمل جراحی قرار گرفت.خانواده زنجانی نه پیش از عمل و نه پس از آن امکان ملاقات با او را پیدا نکردند.فارس این خبر را منتشر کرده است.

هاشمی طرفدار اقتصاد اشرافی و تحت تاثیر فرزندانش است

لطف‌الله فروزنده در گفت‌وگو با پنجره در خصوص مواضع اقتصادی آیت‌الله هاشمی گفت: مواضع آقای هاشمی با تیمی که در اطرافش فعالیت میکند، یعنی کارگزاران، شکافی بین وی و مواضع انقلابی و اصیل امام (ره) و انقلاب اسلامی بهوجود آورده است؛ لذا میبینیم که آقای هاشمی جریان اصلاحطلب را مدیریت میکند و مخصوصا بعد از جریان فتنه، وی مواضع قابل تاملی داشته است و اگر خود آقای هاشمی در این رابطه یک بررسی داشته باشد خواهد دید که چقدر با مواضع امام (ره) و انقلاب فاصله دارد.در مسئله اقتصادی، وی طرفدار اقتصاد اشرافی است و مواضعی که اتخاذ میکند باعث بهرهبرداری دشمن میشود که این مسائل واقعا قابل قبول نیست و آقای هاشمی باید یک تامل در رفتار خود داشته باشد. همچنین فضایی را که آقای هاشمی برای فرزندانش فراهم کرده بهشدت زیر سوال است؛ چراکه کسی که انقلابی است باید باور داشته باشد که خود و فرزندانش در برابر قانون مانند سایر مردم هستند ولی در مورد آقای هاشمی این امر وجود ندارد و به هر حال بنده فکر میکنم حرکت‎‎هایی که آقای هاشمی بعد از رحلت امام (ره) بهعنوان رئیسجمهور داشتند باعث شد که اقتصاد لیبرالی گسترش و فرهنگ تساهل و تسامح گسترش پیدا کند و نتیحه آن هم دوم خرداد شد و امروز هم میبینیم که مواضع وی مورد بهرهبرداری دشمنان قرار میگیرد و بهنظر من آقای هاشمی با وجود انتظاراتی که از وی میرود مواضع انقلابی ندارد و با مواضع اساسی امام (ره) دچار شکاف شده است.

توصیه رئیس قوه قضائیه به شورای نگهبان

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در بیست و دومین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که صبح امروز برگزار شد، گفت: منطق قرآن ایستادگی در برابر کفار است، امروز جبهه استکبار در مقابل جبهه توحیدی قرار گرفته و آمریکا مصداق آن است. رئیس قوه قضائیه تأکید کرد شورای نگهبان باید خیلی حواسش جمع باشد که اصول قانون اساسی پیاده شود تا برخی برای رسیدن به قدرت به ملت دروغ نگویند.

ماجرای بازداشت کارمند محیط زیست

محمدهادی حیدرزاده در گفت‌وگویی ضمن تأیید بازداشت معاون فنی و کارمند محیط زیست استان تهران گفت: دو نفر از نیروهای اداره کل محیط زیست بنابر اتهاماتی که به آنها وارد شده است توسط مراجع قضایی بازداشت شدند.وی ادامه داد: علت بازداشت این دو نفر تخلفات اداری است که هم اکنون در مرحله بازجویی هستند.مدیرکل محیط زیست استان تهران در مورد زمزمه استعفایش گفت: خبر استعفایم را تکذیب می‌کنم و استعفا نمی‌دهم.فارس این خبر را منتشر کرده است.

پایان جنجال بر سر آی پی سی

اسدالله قره‌خانی نماینده مردم علی‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، از ابلاغ عدم مغایرت مصوبه سوم دولت درباره الگوی جدید قراردادهای نفتی با قوانین توسط علی لاریجانی رئیس مجلس به دولت خبر داد.وی با اشاره به اینکه درباره مصوبه دولت در مورد IPC در 11 آبان سال گذشته که اعتراضاتی صورت گرفته بود، گفت: در تاریخ 16 مرداد سال جاری دولت اصلاحاتی در مصوبات خود انجام داد اما هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجددا در آن مغایرت‌هایی با قانون اعلام کرد.سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ دولت برای بار سوم در دهم شهریورماه با مدنظر قرار دادن ایرادات هیأت تطبیق قوانین مصوبه خود راجع به الگوی جدید قراردادهای نفتی را اصلاح کرد که در بررسی که از سوی هیأت مذکور بر روی آن صورت گرفت عدم مغایرت آن احراز و این موضوع توسط رئیس مجلس به دولت اعلام شد.

ارشاد علت لغو یک کنسرت را بیان کرد

کنسرت حمید عسکری خواننده موسیقی پاپ با ارسال نامه‌ای از سوی مدیر ارشاد شهرستان بهشهر و به دلیل شهادت یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس لغو شد.به گزارش ایلنا؛ درحالیکه چندی پیش بنرهای کنسرت حمید عسکری (خواننده پاپ) در این شهرستان پاره شده بود؛ صبح امروز این کنسرت با اعلام رسمی مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر به دلیل شهادت یکی از جانبازان دفاع مقدس لغو شد.

شرط کری برای هماهنگی نظامی با روسیه

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد، تا زمانی که نظام اسد اجازه ورود کمک‌های انسانی به شهرهای محاصره شده را ندهد با این کشور همکاری نظامی نخواهد داشت.به نقل از شبکه خبری الجزیره، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که جان کری، وزیر خارجه این کشور در گفتگوی تلفنی با سرگئی لاوروف، همتای روسی‌اش گفت که آمریکا قبل از آغاز ورود کمک‌های بشردوستانه به شهر حلب و دیگر مناطق محاصره شده هرگز نمی‌تواند مرکز هماهنگی نظامی را که دو طرف برای هدف قرار دادن گروه‌های تروریستی با تشکیل آن توافق کرده‌اند، راه‌اندازی کند.

رصد استخرپارتی‌ها در فضای مجازی

سردار سعید منتظر المهدی در حاشیه مراسم رونمایی از اولین بازی پلیسی در کشور گفت: در اجرای این بخش از فعالیت های فرهنگی پلیس هزینه زیادی را صرف نکرده است و از توان نخبگان ناجا و برنامه سازان استفاده کرده است. منتظرالمهدی درباره اطلاع رسانی درباره پارتی های شبانه رنگ پارتی و استخر پارتی در فضای مجازی گفت: بخشی از این فعالیت ها توسط پلیس رصد میشود و با انها برخورد می‌شود.

دفاع دولت از تولید محصولات تراریخته

محمدباقر نوبخت صبح امروز در حاشیه بازدید از ساختمان جدید پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور، با اعلام اینکه دولت مدافع فعالیت های بیوتکنولوژی و محصولات تراریخته است و اگر برخی افراد ملاحظات زیست محیطی دارند، مباحث خود را مطرح کنند تا موضوع با مذاکره و مفاصحه حل شود، گفت: زمانی بود که برخی افراد به بلندگو به عنوان ابزار شیطان نگاه می  کردند، امروزه نیز برخی افراد به محصولات تراریخته که دارای فواید علمی هستند با چنین دیدی نگاه می کنند.وی از فعالان این عرصه خواست که با سعه صدر به راه خود ادامه دهند تا پیشرفت کشور را همچنان به ارمغان آورند و گفت:تا زمانی که تولید محصولات تراریخته در کشور پا بگیرد همچنان مخالفت هایی با آن وجود خواهد داشت.نوبخت از متخصصین این عرصه خواست که با صبر و بردباری به راه خود ادامه داده و مطالب خود را با گفتمان علمی مطرح و از آن دفاع کنند.

هشدار به عوامل شرط بندی مسابقات فوتبال

«سیدهاشم میرحسینی» دادستان عمومی و انقلاب صومعه‌سرا در گفت‏‌وگو با میزان، با اشاره به ضرورت برخورد قاطع با شبکه‌های فعال در راستای شرط بندی مسابقات فوتبال اظهار کرد: با توجه به اینکه این برگه‌ها به منظور برد و باخت استفاده میشود، این پدیده از مصادیق آلات قمار محسوب و مشمول ماده 706 قانون می‌شود.میرحسینی گفت: بر اساس ماده 705 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات «قماربازی» با هر وسیلهای ممنوع و مرتکبین آن به یک تا شش ماه حبس و یا تا 74 ضربه شلاق محکوم می شوند و در صورت تجاهر به قمار بازی به هر دو مجازات محکوم می شوند.

واکنش وزیر ورزش به شکایت عربستان

وزیر ورزش و جوانان در پی جوسازی عربستان در مورد لباس ورزشکاران ایرانی در پارالمپیک 2016 ریو اعلام کرد: این وزارتخانه به زودی موضع رسمی خود را در این باره اعلام می کند.به گزارش وزارت ورزش وجوانان، محمود گودرزی در حاشیه آیین رونمایی از تابلوی مجموعه فرهنگی ورزشی ناشنوایان در گفت و گو با خبرنگاران در این باره اظهار داشت: به جوسازی عربستان درباره لباس ورزشکاران ایرانی در پارالمپیک ریو که با درج نام خلیج فارس در این بازیها حضور یافتند، به زودی پاسخ داده خواهد شد.مسئولان عربستانی درپی درج عبارت انگلیسی «خلیج فارس» و نقش پرچم ایران روی لباس و وسایل اعضای کاروان ایران در پارالمپیک مدعی شدند که رفتار ورزشکاران ایرانی در پارالمپیک تحریک آمیز است!

جنتی: آیت الله خزعلی یکی از سران فتنه را هر شب لعنت می‌کرد

آیت‌الله جنتی طی گفتگویی به مرور خاطراتش و رابطه اش با آیت‌الله خزعلی پرداخته است. آیت الله جنتی در این گفت و گو می گوید: آیت الله خزعلی یکی از سران فتنه که سید بود را هر شب لعنت می کرد.نسیم این خبر را منتشر کرده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=202929
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما