یکشنبه 28 شهریور 1395 - 12:15

انگیزه قاتل در کشتن 3 سرباز و خودش در یاسوج

لزوم ورود روانشناسان و جامعه شناسان به چرایی این بزه نورس و کمک به مسئولان امر لازم و ضروری است.

گروه اجتماعی – شامگاه جمعه، در کانون اصلاح و تربیت مادوان یاسوج اتفاق تلخی رخ داد.

به گزارش بویرنیوز، در این حادثه کم نظیر، سربازی، 3 سرباز دیگر را به رگبار بسته و در نهایت خود را نیز مورداصابت گلوله قرار می دهد و به زندگی 4 تن پایان می دهد.

تمام سرنخ عامل این حادثه که ضارب است همان لحظه از بین می رود و کار برای همه دشوار می شود و نهایتا بازار شایعات در این باره داغ می شود.

شایعاتی که با روح و روان جامعه بازی می کند و لازم است تا مردم با تاسی از بیانات بزرگان دینی از غیبت آن هم پشت سر مرده اجتناب کنند و خود را لحظه ای جای خانواده قربانیان این حادثه شوم قرار داده و از گمانه زنی و شایعه پردازی درباره این موضوع اجتناب کنند.

اظهارات دادستان نظامی درباره علت این ماجرا جالب توجه است.

این مقام قضایی نیروهای مسلح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بررسی این حادثه در صلاحیت دادسرای نظامی است، افزود: با توجه به اینکه قاتل خودش را کشته و چون انگیزه یک موضوع درونی است، کار را سخت کرده است.

اگر بپذیریم که انگیزه درونی است، لاجرم باید عوامل بیرونی را نادیده گرفت که منطقا قابل توجیه نیست چرا که ممکن است عوامل بیرونی منجر به وقوع شرایط برای ضارب شده باشد.

اگر سلامت روانی فرد ضارب را تائید شده بدانیم که تاکنون غیر از این نبوده و کسی هم اظهار نظری جز این نداشته، لذا باید روی عوامل بیرونی تحقیق بیشتری کرده چرا که ممکن است عوامل بیرونی مستعد برای تکرار این حادثه تلخ باشد.

نماینده بویراحمد درباره این موضوع نیز گفت: از این نوع حوادث در مکان های جرم خیز مثل زندان و آسایشگاه  ممکن است اتفاق بیفتد اما مسئولان باید برنامه ریزی کنند تا شاهد چنین وقایع تلخی نباشیم.

وی افزود:مسئولان در حال پیگیری هستند و با کسانی که در این موضوع کوتاهی کرده و یا سو مدیریت داشته اند برخورد جدی صورت می گیرد.

به گزارش بویرنیوز، به هر روی، شناسایی علل و عوامل این اتفاق می تواند به عدم تکرار آن در آینده و در مکان های مشابه منجر شود و لذا البته نمی توان قویا به انگیزه ضارب پی برد چرا که هیچ ردی از علت واقعه به جای نگذاشته و همین موضوع آنی بودن این تصمیم را بیشتر تشدید می کند و این علامت سوال برای مسئولان حاصل خواهد شد که مسئولیت سربازان که خود هم سن کمی دارند آن هم در محیطی که بزهکارارن نوجوان نگهداری می شوند به چه صورت خواهد بود؟

لزوم ورود روانشناسان و جامعه شناسان به چرایی این بزه نورس و کمک به مسئولان امر لازم و ضروری است.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=202920
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. لوداب گفت:

    کی به جامعه شناسان اهمیت میده

  2. بابا گفت:

    وقتی فریادرسی نباشد این اتفاقات تکرار خواهد شد

  3. همشهری گفت:

    فکر کردین چرا تو استان خودمون اینقد امار کشته شده ها زیاد شده ؟

  4. احمد گفت:

    از اقایانی که سالیان سال هزینه این مملکت برای کلاس های عقیدتی به بار دادند و هیچ کاری نتونستند انجام بدن از اقای هدایت خواه و دوستان بپرسید تو این سی سال چه کار میکردید

  5. بویر گفت:

    این مسأله ربطی به جامعه شناس نداره.  کاره روانشناسه که متأسفانه تو استانمون خیلیا خجالت میکشن برن پیش روانشناس

  6. امیر علی گفت:

    در جواب احمد اغا باید عرض کنم اگه چنین افرادی میومدن تو جلسات اقای هدایت خواه دست به چنین کاری نمیزدن.

  7. ع م گفت:

    احتمالن گناه احمدی نژاده………!!!!!!!!

  8. گچساران گفت:

    باید با بالا سریهایش بازجویی شود.

  9. ناشناس گفت:

    بیچاره مرحوم افشین ما…که یک عمرسربه زیر بود,و سر ۱۸سالگی رفت خدمت وفقط دوماه از خدمتش مونده بود,,,خداحافظ همه ی امید پدرومادرت,خداحافظ

  10. ناشناس گفت:

    چرا اکثر کشته ها از یک منطقه هستند

  11. سرباز گفت:

    تصور کنید این اتفاق در یک کشور غربی ویا آمریکا می افتاد سوز وناله وآه وفغان صدا وسیما چندین بار و چندین روز ادامه داشت و گوش فلک را کر میکرد

دیدگاه شما