یکشنبه 28 شهریور 1395 - 1:05

اظهارنظر جالب غلام محمد زارعی درباره سوار شدن مردم بر پراید

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: سایپا همزمان با از رده خارج کردن پراید و تیبا طی پنج سال آینده از ضرر و زیان مشتریان‌شان جلوگیری کنند.

غلام‌محمد زارعی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که آیا انتشار خبر از رده خارج کردن تیبا و پراید طی پنج سال آینده توسط مدیران سایپا بعد از فروش هزاران خودرو از طریق تسهیلات بانکی و مقروض کردن مردم کار درستی بود؟ پاسخ داد: اگر به صورت موردی و جزیره‌ای به این سوال پاسخ داده شود، شاید کار درستی انجام نشده باشد اما وقتی قاعده خودروسازان دنیا جایگزین کردن خودروهای به‌روزتر، ایمن‌تر و کیفی‌تر است چرا صنعت خودروسازی کشور نباید متحول شود؟

نماینده مردم بویراحمد و دنیا در مجلس افزود: در نگاه کلان‌تر باید هم زمان با از رده خارج کردن خودروهای با فناوری قدیمی توسط خودروسازان پیش‌بینی‌های لازم برای تداوم تولید لوازم یدکی آنها تا زمانی که بازار مصرف نیاز دارد، بشود؛ به بیان روشن‌تر سایپا و سایر خودروسازان داخلی باید علاوه بر به‌روز کردن خطوط تولید و جایگزین کردن خودروهای به‌روز، ایمن و با کیفیت، قطعه‌سازان بخش خصوصی را به تداوم تولید قطعات و لوازم یدکی خودروهای در آستانه از رده خارج ملزم کنند. از نظر قیمت فرقی بین ارائه قطعات و لوازم یکی به مالکان پراید و تیبا توسط نمایندگی‌های خودروسازان و اصناف لوازم یدکی فروش نیست.

وی خاطرنشان کرد: تولید لوازم یدکی و قطعات تیبا و پراید پیچیدگی چندانی ندارد و در هر روستا و شهر دور افتاده‌ای به قیمت مناسب یافت می‌شود؛  مهم تداوم تولید آنهاست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ورود فناوری‌های جدید تولید خودرو به صنعت خودروسازی کشور را به فال نیک گرفت و افزود: در دنیا هر چند ماه یک بار چندین خودرو در مدل‌ها و  آپشن‌های جدید با امکانات، ایمنی و کیفیت بهتر به بازار عرضه می‌شود. در شان مردم ایران نیست که همچنان سوار بر پراید و تیبا بمانند. کیفیت نامناسب و غیرایمن پراید حتی در کشورهای عربی به ویژه در عراق هم زبان‌زد عام و خاص شد.

زارعی متذکر شد: پراید و سایر خودروسازان داخلی باید علاوه بر به روز کردن خطوط تولید و جایگزینی خودروهای جدید قطعات و لوازم یدکی خودروهای از رده خارج یا در آستانه از رده خارج را به بازار مصرف عرضه کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=202915
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما