جمعه 19 شهریور 1395 - 23:26

فواید پوست پیاز برای سلامتی

بویرنیوز- پیاز از قدیمی‌ترین سبزی‌ها و صیفی‌جات خوراکی در دنیا و ایران است که فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد و در طب سنتی هم از آن استفاده‌های زیادی می‌شود.

پیش از این مطالب جالی و خواندنی نظیر برای درمان این بیماری‌‌ها شب‌ها در جوراب خود پیاز می‌گذارند و نیز مطلب جالب برای درمان ریزش مو از آب پیاز استفاده کنید درباره پیاز انتشار داده‌ایم و در این نوشتار می‌توانید با خواص جالب و درمانی پوست پیاز در طب سنتی آشنا شوید.

یکی از متخصصان تغذیه در این زمینه بیان کرده که براساس جدیدترین تحقیقات صورت گرفته، بیرونی‌ترین پوست پیاز که بسته به نوع این سبزی به رنگ‌های قهوه‌ای، سفید و بنفش وجود دارد، دارای خواص درمانی منحصربه‌فردی است؛ از جمله دارای ترکیبات فیبر، آنتی اکسیدان و فلاونوئیدها که همگی برای سلامت پوست بسیار مفید هستند.

در پوست این گیاه رنگدانه‌های گیاهی فوق‌العاده پر خاصیتی به نام کورستین وجود دارد که در کاهش فشار خون بالا و جلوگیری از انسداد سرخرگ‌های خونی موثر است. هم‌چنین پوست پیاز خواص ضد سرطان، ضد قارچ و ضد باکتری نیز دارد.

بیات اضافه کرد: پزشکان، پوست پیاز را به رژیم غذایی روزانه برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هایی چون مشکلات قلبی عروقی، سرطان روده‌ی بزرگ، چاقی، دیابت نوع دو، مشکلات روده و معده توصیه می‌کنند.

این متخصص تغذیه خاطر نشان کرد: انواع شیوه‌ها برای استفاده از خواص پوست پیاز وجود دارد و می‌توان پس از شست‌وشوی دقیق و خشک کردن پوست این گیاه، آن را در آب جوشاند و به صورت محلولی مقوی و سرشار از آنتی اکسیدان قبل از خواب به میزان یک لیوان نوشید. کورستین موجود در پیاز هم‌چنین دارای اثرات آرام بخشی است و می‌تواند باعث رفع مشکل کم خوابی در افراد نیز شود.

وی افزود: پوست پیاز را هم‌چنین می‌توان به صورت چاشنی به انواع غذاها و خورشت‌ها اضافه کرد و از مزایای درمانی آن بهره برد. این ماده به عنوان یک سم‌زدایی قوی می‌تواند مواد آلوده را از بدن دفع کند و فیبر موجود در آن باعث افزایش حرکات روده و تنظیم (پی اچ) آن می‌شود و می‌تواند مانع از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها شود.

هم چنین باید گفت زنان باردار و شیرده تحت هیچ شرایطی از پوست پیاز در رژیم غذایی خود استفاده نکنند و برای بهره‌مندی از خواص پیاز، خود پیاز را مصرف کنند. در مطلب ۱۰ فایده بی‌نظیر پیاز که تا حالا نمی‌دانستید می‌توانید برخی از این خواص را مطالعه کنید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=202267
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما