چهارشنبه 10 شهریور 1395 - 23:28

برای تسکین درد انگشت ها را ماساژ دهید

در دست ها و پاهای ما انسان ها قسمت هایی وجود دارد به نام رفلکس که هر کدام از آن ها با بخش های مختلفی از بدن در ارتباط هستند. در واقع این انسداد انرژی است که مانع سلامت شده و در بدن ایجاد درد می کند. در طول زندگی روزانه بدن تعادل خود را از دست داده و ممکن است پیام های عصبی در قسمت های مختلف بدن مسدود شوند.رفلکسولوژی این انسدادها را رفع کرده و سلامتی را به بدن باز می گرداند.

بویرنیوز- رفلکسولوژی (بازتاب شناسی) و طب فشاری بهترین را ها برای از بین بردن فوری دردهایی است که نمی توانید برای آن ها منتظر ویزیت دکتر بمانید. این روش را با ماساژ کف دست یا پا اشتباه نگیرید.طب فشاری مثل طب سوزنی می ماند. با این تفاوت که هیچ عامل ترسی در آن وجود ندارد. یعنی به جای سوزن با استفاده از انگشتان درست در همان مناطق فشار ملایمی ایجاد می کنید. رفلکسولوژی در واقع نوعی ماساژ درمانی در قسمت های خاصی از دست ها و پاها به منظور پیدا کردن جریان انرژی، درمان درد و سلامت مطلوب می باشد.

برای تسکین درد انگشت ها را ماساژ دهید

در دست ها و پاهای ما انسان ها قسمت هایی وجود دارد به نام رفلکس که هر کدام از آن ها با بخش های مختلفی از بدن در ارتباط هستند. در واقع این انسداد انرژی است که مانع سلامت شده و در بدن ایجاد درد می کند. در طول زندگی روزانه بدن تعادل خود را از دست داده و ممکن است پیام های عصبی در قسمت های مختلف بدن مسدود شوند. رفلکسولوژی این انسدادها را رفع کرده و سلامتی را به بدن باز می گرداند.

در اینجا چند تمرین رفلکسولوژی قرار داده ام که می توانید به راحتی در خانه امتحان کنید.

سردرد و میگرن

برای تسکین درد انگشت ها را ماساژ دهید

نقطه شروع انگشت ها می تواند به تسکین و درمان سردرد کمک کند. بیشتر روی انگشت اشاره و بافت بین انگشت اشاره و انگشت شست تمرکز کنید.


فشار سینوس ها

برای تسکین درد انگشت ها را ماساژ دهید

دست را در مقابل خود قرار دهید. انگشت شست را روی ناخن و انگشت اشاره را در جهت مخالف یعنی پشت ناخن قرار دهید. سپس سر انگشت را فشار داده و ۱ تا ۳ دقیقه نگه دارید. و بعد آرام ماساژ دهید. برای تمام انگشت ها این کار را تکرار کنید.


گردن درد

برای تسکین درد انگشت ها را ماساژ دهید

قسمت میانی انگشت ها را از اولین بند تا آخرین بند ماساژ دهید. این کار را برای همه انگشت ها تکرار کنید. به دست ها نگاه کنید و تصور کنید سر انگشت ها “سر” شما هستند. همینطور که از سر انگشت ها به پایین ماساژ می دهید گویی گردن و شانه ها را ماساژ داده اید.


دل درد

برای تسکین درد انگشت ها را ماساژ دهید

انگشت شست را ماساژ داده و گرم کنید. همچنین می توانید وسط کف دست را هم ماساژ دهید.


سرماخوردگی و گلو درد

برای تسکین درد انگشت ها را ماساژ دهید

برای سرماخوردگی نیز انگشت شست را ماساژ دهید. بیشترین فشار را در قسمت گوشتی انگشت شست وارد کنید. همچنین قسمت سر انگشت را به سمت ناخن ها فشار دهید.


خستگی

برای تسکین درد انگشت ها را ماساژ دهید

تمام دست را به آرامی ماساژ دهید. انگشت میانی را در همان قسمتی که در تصویر نشان داده شده است و کنار ناخن را که به سمت انگشت اشاره می باشد را فشار مستقیم وارد کنید.


دردهای قاعدگی و دردهای شکم

برای تسکین درد انگشت ها را ماساژ دهید

تمام دست را به آرامی ماساژ دهید. انگشت اشاره را در همان قسمتی که در تصویر نشان داده شده است و کنار ناخن که به سمت انگشت شست می باشد را فشار مستقیم وارد کنید. یکی دیگر از قسمت ها که باید فشار مستقیم به آن وارد شود کنار ناخن انگشت کوچک همان طرفی که به سمت بیرون از انگشت های دست می باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=201639
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما