چهارشنبه 10 شهریور 1395 - 20:53

اختصاص 38 میلیارد از اسناد خزانه به محور پاتاوه – دهدشت

 معاون ساخت و توسعه راه‌ها از تزریق 380 میلیارد ریال اعتبار از اسناد خزانه به محور پاتاوه به دهدشت خبر داد و گفت: در صورت تخصیص اعتبارات این پروژه تا 2.5 سال آینده تکمیل می‌شود.

به گزارش فارس، خیرالله خادمی عصر امروز در بازدید از محور پاتاوه به دهدشت با مهم خواندن این محور اظهار داشت: محور پاتاوه به دهدشت مرکز کشور را به بنادر جنوبی وصل می‌کند.

وی با بیان اینکه پروژه به طور کلی روند رو به رشدی دارد طول قطعه پاتاوه به دهدشت را 140کیلومتر دانست و افزود:این قطعه به خاطر عوارض سخت طبیعی و عبور از زاگرس نیاز به حفاری 9دهانه تونل و یک‌هزار و 500 حلقه پل خاص دارد.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها با بیان اینکه بخش عمده 55 کیلومتر باقی مانده تونل و پل خاص است افزود:5.5 کیلومتر از حفاری‌ها انجام شده و در 4.5 کیلومتر عملاً قابل تردد است.

خادمی با اشاره به سفر هیأت دولت به استان و مصوبه اختصاص اعتبار به این پروژه بیان کرد:با توجه به توجهی که در این سفر به پروژه شده است در صورت تأمین اعتبار 150 میلیارد تومان در نظر گرفته شده حداکثر تا 2.5 سال آینده محور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه را 200 میلیارد تومان برآورد و تصریح کرد: 150میلیارد تومان در قطعه پاتاوه به دهدشت ومابقی برای تکمیل قطعه‌های دیگر مناطق هزینه می‌شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها با اشاره به نقش ترانزیتی و محوری پروژه گفت: امیدواریم در آینده به عنوان یک کریدور اصلی نقش آفرینی کند.

خادمی با اعلام اینکه در این بازدید برنامه مالی پروژه تنظیم و در هفته آینده ارائه می‌شود گفت: از محل اسناد خزانه 38 میلیارد تومان طی سه مرحله به پروژه اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: اگر این مبلغ تخصیص پیدا کند همه مطالبات محور قابل پرداخت است و با پرداخت مطالبات عملیات پروژه شتاب بیشتری می‌گیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=201619
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما